coinex
راهنمای خرید تکراتو

ناسا و JAXA: ژاپن برای آمریکا ون کمپرسوری ماه‌نورد می‌سازد

درصورت بازگشت ناسا به کره ماه، قرار است فضانوردان با ون کمپرسوری ماه‌نورد فشرده‌سازی‌ شده‌ای که توسط سازمان فضایی ژاپن (JAXA) و شرکت تویوتا ساخته شده مشغول مطالعه شوند. ساخت این وسیله دونفره، بخشی از توافق بین آمریکا و ژاپن است که شامل فرستادن اولین فضانوردان ژاپنی به ماه می‌شود.ناسا برنامه‌هایش برای حضور دائمی انسان بر روی کره ماه را پیش‌ می‌برد و در همین راستا قرارداد‌هایی برای توسعه وسیله برای حمل فضانوردان نیز امضا کرده، با اینحال تمامی آن وسایل کوچک بوده و برای استفاده حتما باید از لباس فضایی استفاده شود. اما ون کمرسوری ژاپنی که توسط JAXA  و تویوتا در حال توسعه‌ است، به خودی خود یک ایستگاه فضایی متجرک محسوب می‌شود، بطوریکه خدمه می‌توانند به مدت 30 روز بدون لباس فضایی در آن کار و زندگی کنند..

بیشتر بخوانید: 

مشخصات ون کمپرسوری ماه‌نورد ژاپنی

ون جدید، به عنوان بهترین اصطلاح، ابعاد 6.0 × 5.2 × 3.8 متر (19.7 × 17.1 × 12.5 فوت) را دارد و توسط یک سلول سوختی هیدروژن که توسط پنل‌های خورشیدی شارژ می‌شوند انرژی خود را تامین می‌کند. بعلاوه اینکه احتمالا قادر است آب فاضلاب را با تبدیل آن به هیدروژن و اکسیژن برای تأمین انرژی مجدد بازیافت کند. تخمین زده می‌شود که ون کمپرسوری ژاپنی می‌تواند تا 10 هزار کیلومتر یا 6200 مایل طی کند و برای کاوش منطقه جنوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

ژاپن برای آمریکا ون کمپرسوری ماه‌نورد می‌سازد

این توافقنامه بین مدیر ناسا بیل نلسون و وزیر آموزشف فرهنگ، ورزش، علم و تکنولوژی ژاپن ماساهیتو موریاما در مرکز ناسا در واشگتن دی‌سی در 9 آوریل 2024 امضا شد.

ناگفته نماند امضای این توافقنامه باعث می‌شود اولین فضانورد ژاپنی به ایستگاه فضایی گیتوی (به همراه دو فضانورد غیر آمریکایی دیگر) در ماموریت فرود بر ماه ناسا، راه پیدا کند.

“ون روانگرا، به عنوان یکی از مشارکت‌های بارز در معماری کلی برنامه آرتمیس، ژاپن و ایالات متحده همراه با شرکای بین‌المللی و صنعتی به مسیری فراتر از ماه می‌روند.” یاماکاوا اظهار داشت: “JAXA آماده است با دانش و تخصص علمی و فنی خود به وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و تکنولوژی ژاپن (MEXT) کمک کند و این را با پیشبرد وسایل فضایی به عنوان یک حضور انسانی پایدار در ماه تثبیت کند.”

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر