coinex
راهنمای خرید تکراتو

موتو اج 50 اولترا (Moto Edge 50 Ultra) با بدنه چوبی معرفی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

گوشی جدید موتورولا با نام موتو اج 50 اولترا در هند معرفی شد. این گوشی نسبت به مدل پرو ارتقا داشته و در طراحی و مشخصات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آیا شما هم دلتنگ روزهایی هستید که موتورولا با گوشی‌های چوبی خود در بازار محصولات هوشمند هوش از سرتان می‌برد؟ خبر خوب این است که باز هم به آن روزها بازگشته‌ایم و این بار Motorola Edge 50 Ultra با پنل پشتی چوبی چشم‌ها را به خود خیره کرده است. این گوشی به جز نسخه چوبی، دو نسخه چرمی در رنگ‌های خاکستری و هلویی هم دارد که هر دو جزو رنگ‌های سال 2024 پنتون (Forest Grey و Peach Fuzz) هستند.

سال گذشته در میان گوشی‌های موتورولا هیچ مدل اولترایی وجود نداشت، بنابراین این گوشی جانشین مدلی از سال گذشته محسوب نمی‌شود، بلکه بیشتر یک مدل ارتقا یافته از اج 50 پرو (Edge 50 Pro) سال جاری است. مدل اولترا در مقایسه با مدل پرو، هم قدرت پردازش بیشتری دارد و هم از دوربین‌های قدرتمندتری برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا با کلیه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت این گوشی آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت و مشخصات موتو اج 50 اولترا

بررسی را با قسمت‌هایی آغاز می‌کنیم که نسبت به مدل پرو ارتقا داشته‌اند. موتو اج 50 اولترا به پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8s نسل 3 مجهز شده که یک گام رو به جلو نسبت به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 داخل مدل پرو است. علاوه بر این، دارندگان این گوشی رم بیشتری دریافت خواهند کرد، یعنی 12 گیگابایت یا 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X به همراه 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0.

موتو اج 50 اولترا

تنظیمات دوربین از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.3 اینچی (فوکوس خودکار همه جانبه، لرزش‌گیر OIS و دیافراگم f/1.6)، یک دوربین پریسکوپ 64 مگاپیکسلی 72 میلی‌متری با زوم 3 برابر (اندازه پیکسل 0.7 میکرومتری و دیافراگم f/2.4) و یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه (اندازه پیکسل 0.64 میکرومتری، فوکوس خودکار و دیافراگم f/2.0) تشکیل شده است.

سنسور دوربین اصلی به اندازه‌ای بزرگ است که پیکسل‌های 1.2 میکرومتری را بدون ترکیب چهار پیکسل ارائه می‌دهد و فوکوس خودکار دوربین فوق عریض کمک بزرگی برای ثبت تصاویر ماکرو است. همچنین دوربین‌ها از سیستم فوکوس خودکار لیزری و سنسور 3 در 1 استفاده می‌کنند که این مسئله به نوردهی، تعادل رنگ سفید و تشخیص فلیکر کمک بسیاری می‌کند.

موتو اج 50 اولترا

برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، قابلیت فوکوس خودکار و اندازه پیکسل 0.64 میکرومتری استفاده شده است. هر سه دوربین از ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، دوربین اصلی در پنل پشت و دوربین سلفی در پنل جلو، دارای حالت اسلوموشن با کیفیت 1080p هستند (سرعت 120 فریم در ثانیه برای دوربین سلفی و 960 فریم در ثانیه برای دوربین اصلی).

از آنجایی که 2024 سال هوش مصنوعی است، از هوش مصنوعی برای کمک به دوربین و افزایش کیفیت و کارایی استفاده شده است. هوش مصنوعی به طور خودکار سرعت شاتر و سطح تثبیت را بر اساس صحنه تنظیم کرده و فوکوس خودکار را کنترل می‌کند. موتور جدید Photo Enhancement نیز در بهینه‌سازی جزئیات، وضوح و رنگ تصاویر تاثیر بسزایی داشته است.

موتورولا اج 50 اولترا دارای یک صفحه نمایش خمیده 6.7 اینچی P-OLED با وضوح 2712 در 1220 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، نرخ نوسازی 144 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتزی (در حالت بازی) است. این نمایشگر حداکثر روشنایی 2500 نیت را ارائه داده و از فناوری کاهش نور DC، عمق رنگ 10 بیت، فناوری HDR10 پلاس و گواهی پخش HD از نتفلیکس و آمازون پشتیبانی می‌کند.

موتو اج 50 اولترا

مسئولیت رنگ‌بندی قاب‌های گوشی با پنتون بوده اما رنگ‌های نمایشگر و دوربین نیز تاییدیه Pantone را دریافت کرده‌اند. اطراف موتو Edge 50 Ultra با قاب آلومینیومی پوشانده شده و در قسمت جلویی هم از شیشه گوریلا گلس ویکتوس با پوشش ضد اثر انگشت استفاده شده است. گواهی IP68 نیز تضمین‌کننده مقاومت بالا گوشی در برابر گرد و غبار و آب است.

منبع تغذیه باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی 125 واتی (TurboPower) و شارژ بی‌سیم 50 واتی است که طبق گفته موتورولا، تنها با 4 دقیقه‌ اتصال به برق، کل روز را دوام می‌آورد.

موتو اج 50 اولترا

این گوشی در دو نوع تک سیم‌کارت (سیم یا eSIM) و دو سیم‌کارت (سیم و eSIM) در بازار موجود خواهد شد. موتورولا Edge 50 Ultra از وای‌فای 7 (802.11be)، بلوتوث 5.4 و باند فوق عریض (UWB) پشتیبانی کرده و از درگاه USB-C و USB 3.2 و همچنین DisplayPort 1.4 برخوردار خواهد بود.

این گوشی همراه با بلندگوهای استریو با فناوری‌های دالبی اتموس و Dolby Head Tracking در هفته‌های آینده در برخی از کشورهای اروپایی به فروش خواهد رسید. قیمت موتو اج 50 اولترا (مدل پایه) در این کشورها تقریبا 1000 یورو خواهد بود. علاوه بر این، این گوشی در آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی موتو اج 50 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر