coinex
راهنمای خرید تکراتو

آموزش خرید هاست، راهنمای خرید هاست به صورت جامع

هاست فضایی است که برای نگهداری وب‌سایت استفاده می‌شود. در واقع، وقتی سرورها به نگهداری از سایت و اپلکیشن‌ها اختصاص داده می‌شوند، هاست نام می‌گیرند.

انواع مختلف و متنوعی از هاست وجود دارد و هرکدام از آ‌ن‌ها، برای کاربرد به‌خصوصی مناسب هستند. در اینجا، می‌خواهیم نحوه خرید هاست مناسب را آموزش دهیم و کمکتان کنیم تا براساس نیازی که دارید، بهترین گزینه‌ را برای میزبانی و بالا نگه داشتن سایت خود انتخاب کنید.

اگر موافق باشید، اول نگاهی مختصر به انواع مختلف این سرویس‌های میزبانی داشته باشیم.

بررسی انواع مختلف هاست و خصوصیات هرکدام

هاست در لغت به‌معنای میزبان است؛ پس سروری که وظیفۀ میزبانی از سایت، اپلیکیشن‌های تحت وب، فایل‌ها و… را داشته باشد هم host نامیده می‌شود.

اجازه دهید قبل از بررسی انواع هاست، ایران‌سرور را به‌عنوان یکی از بهترین هاستینگ‌ها معرفی کنیم. برای خرید هاست از ایران‌سرور، از این لینک استفاده کنید: https://www.iranserver.com/hosting/.

هاست لینوکس

به بیان خیلی ساده، هاستی که سیستم‌عاملش یکی از توزیع‌های لینوکس باشد، با عنوان هاست لینوکس شناخته می‌شود. برخلاف کامپیوترهای خانگی و شرکتی که عموماً از ویندوز استفاده می‌کنند، در دنیای سرورها و هاست‌ها، لینوکس گزینۀ بسیار محبوب‌تری است و با اختلاف زیاد، بیشتر از رقیب خود که محصول مایکروسافت است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکتۀ مهم: عبارت هاست لینوکس، طیف بسیار گسترده‌ای از انواع سرویس‌های میزبانی را شامل می‌شود؛ از هاست دانلود و وردپرس گرفته تا هاست ایمیل!

بگذارید این‌طور بگوییم: عبارت هاست لینوکس آنقدر کلی است که می‌توان آن را با عبارت (ماشین) مشخصاً خودرو مقایسه کرد. همان‌طور که کلمۀ ماشین شامل انواع‌واقسام خودروها می‌شود، عبارت هاست لینوکس هم به انواع گوناگونی از سرورها اطلاق می‌شود.

لینوکس متن‌باز است و همین متن‌باز بودن، این هاست لینوکس را به گزینه‌ای کاملاً مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند؛ چون نیازی نیست برای تهیۀ لایسنس سیستم‌عامل پول بپردازید.

ضمناً، وقتی صحبت از کاستومایز کردن و سفارشی‌سازی به میان می‌آید، هاست لینوکس مثل یک الماس می‌درخشد و این امکانات را در سطحی متفاوت به کاربر ارائه می‌کند؛ به همین خاطر، اغلب برنامه‌نویس‌ها و کلاً هرکسی که می‌خواهد کنترل کاملی روی سرور خود داشته باشد، گزینۀ اول و آخرش هاست لینوکس است.

یکی دو ایراد کوچک هم در رابطه با این نوع هاست‌ها وجود دارد. مثلاً اینکه یادگیری طرز استفاده از آن و بهره بردن از تمام قابلیت‌هایش، برای افراد تازه‌کار سخت خواهد بود!

البته که وجود کنترل‌پنل‌های بی‌نظیری مثل cPanel و DirectAdmin، باعث می‌شود این مشکل هم تا حد خیلی زیادی برطرف شود.

در کل که انواع هاست‌های لینوکسی، از هاست اشتراکی و VPS گرفته تا سرورهای اختصاصی و هاست ابری، گزینه‌های منعطف و البته قدرتمندی برای میزبانی از انواع سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به حساب می‌آیند.

هاست ویندوز

بعد از یادگیری تعریف هاست لینوکس، احتمالاً خودتان می‌توانید چیستی هاست ویندوز را حدس بزنید؛ هاستی که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند، عنوان هاست ویندوز را یدک می‌کشد.

ویندوز متن‌باز نیست! پس برای استفاده از آن باید پول بپردازید و لایسنس تهیه کنید.

در دنیای کامپیوترهای شخصی، ویندوز حرف اول را می‌زند. می‌توان گفت در سراسر دنیا، هرکسی که اندک دانشی در رابطه با دنیای کامپیوترها داشته باشد، ویندوز را هم خیلی خوب می‌شناسد.

ولی همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، در رابطه با سرورها، ویندوز رقابت را به رقیب خود، یعنی لینوکس واگذار کرده است. دلیل هم محدودیت‌هایی است که از جانب مایکروسافت اعمال می‌شوند.

متن‌باز (Open-source) بودن لینوکس، به انعطاف‌پذیری بالا منجر می‌شود و گفتیم که هرکس می‌تواند هاست لینوکس را مطابق نیازهایی که دارد سفارشی‌سازی کند؛ امکاناتی که در هاست ویندوز خبری از آن‌ها نیست، یا اینکه به‌میزان خیلی محدود در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

اما در عوض، کار کردن با هاست‌های ویندوزی خیلی راحت‌تر است؛ چون از همان رابط کاربری آشنا استفاده می‌کنند؛ به‌علاوه، اگر قرار باشد از تکنولوژی‌های اختصاصی مایکروسافت مثل ASP.NET و فریمورک .NET استفاده کنید، بی‌شک هاست ویندوز به‌خوبی نیازهایتان را برطرف کنید.

هاست‌های ویندوزی هم انواع مختلفی دارند (با تنوع خیلی کمتر در مقایسه با هاست‌های لینوکس). هاست اشتراکی، سرور مجازی یا VPS، سرور اختصاصی و حتی هاست ابری (در موارد نادر)، جزو انواع هاست‌های ویندوزی محسوب می‌شوند.

به‌طور کلی، هاست‌ ویندوز مناسب آن دسته از کاربران است که به تکنولوژی‌های مایکروسافت وابستگی دارند و دنبال سرویسی هستند که استفاده از آن آسان‌تر باشد. اگر این افراد مشکلی با هزینۀ بالاتر هاست ویندوز نداشته باشند، می‌توانند سراغ این سرویس برند.

هاست وردپرس

وردپرس معروف‌ترین سیستم مدیریت محتوا در سراسر دنیا است. استفادۀ گسترده از این CMS، باعث شده تا یک نوع سرویس میزبانی مخصوص نگهداری از سایت‌های وردپرسی ایجاد شود که به آن هاست وردپرس می‌گویند.

به بیان ساده، هاست وردپرس، نوعی از هاست است که برای میزبانی از سایت‌های ساخته‌شده با این سیستم مدیریت محتوا، پیکربندی می‌شود. سایت‌های وردپرسی که روی این نوع هاست‌ها نگهداری می‌شوند، بهترین عملکرد را همراه با ایمنی بسیار بالا از خود نشان می‌دهند.

چنین‌ هاست‌هایی، قابلیت‌ها و امکاناتی دارند که برای عملکرد ایدئال وردپرس بهینه شده‌اند و به همین خاطر، مدیریت و نگهداری از سایت‌های بناشده روی این زیرساخت نام‌آشنا را ساده‌تر می‌کنند.

عموم هاست‌های وردپرسی، امکان نصب این CMS تنها با یک کلیک را فراهم می‌کنند. ضمن اینکه با ارائۀ کنترل‌پنل‌های کاربرپسند، فرایند مدیریت آن را به‌شکل قابل توجهی آسان می‌کنند.

از آنجایی که سرورها طوری پیکربندی شده‌اند تا تمام ملزومات فنی وردپرس را فراهم کنند، سرعت بارگذاری سایت به میزان چشمگیری بالا می‌رود و کلاً بازدیدکنندگانی که وارد سایت می‌شوند، تجربۀ مطلوب‌تری خواهند داشت.

درصد زیادی از کل سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند و این سیستم مدیریت محتوا، همیشه طعمۀ جذابی برای هکرها محسوب می‌شود؛ هاست‌های وردپرسی، با تأمین سازوکارهای امنیتی گوناگون، به بهترین شکل ممکن آن را برای مقابله با خطراتی مثل بدافزارها، آماده می‌کنند.

در بیشتر مواقع، هاست‌هایی که این نوع سرویس را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند، به‌روزرسانی‌ها و بکاپ‌گیری‌های خودکار را هم به آن‌ها ارائه می‌کنند.

این نوع هاست، برای آن دسته از سایت‌هایی که روی این سیستم مدیریت محتوا بنا شده‌اند و ترافیک متوسط و بالا دارند، گزینۀ خیلی خوبی به حساب می‌آید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در مقایسه با هاست لینوکس ساده، هاست وردپرس قیمت بیشتری دارد؛ بنابراین، سایت‌هایی که در ابتدای راه هستند، بهتر است سراغ هاست اشتراکی بروند تا هزینه‌ها را پایین بیاورند.

هاست ووکامرس

همان‌طور که از نام آن مشخص است، هاست ووکامرس برای میزبانی از سایت‌هایی که با افزونۀ WooCommerce به یک فروشگاه تبدیل شده‌اند، کاربرد دارد.

ووکامرس، نام یکی از مشهورترین پلاگین‌های وردپرس است. افزونه‌ای که سایت وردپرسی را به یک فروشگاه آنلاین تمام‌عیار تبدیل می‌کند.

این نوع سرویس‌های میزبانی، خصوصیات اصلی هاست‌های وردپرسی را ارث می‌برند و با افزودن برخی قابلیت‌ها، عملکرد، ایمنی و کارایی فروشگاه‌های آنلاین را چندبرابر می‌کنند.

از آنجایی که مشتری‌های فروشگاه‌های آنلاین قرار است داده‌های حساسی مثل اطلاعات مالی را در اختیار سایت قرار دهند، هاست ووکامرس امنیت را در صدر اولویت‌ها قرار می‌دهد و با به‌کارگیری ابزارهایی مثل فایروال، اسکنر بدافزار و البته گواهی SSL، سعی می‌کند امنیت تراکنش‌ها را در بالاترین حد ممکن تأمین کند.

هاست ووکامرس خوب، مقیاس‌پذیر است! یعنی هروقت فروشگاه منابع بیشتری لازم داشته باشد، می‌توان سرویس میزبانی را ارتقاء داد تا خیلی‌ خوب به نیازهای جدید پاسخ بدهد.

به‌طور کلی، این نوع هاست‌ها در دو نوع اشتراکی و مدیریت‌شده ارائه می‌شوند. احتمالاً تنها ایرادی که می‌توان از آن‌ها گرفت، این است که فقط به درد فروشگاه‌های آنلاین می‌خورند و برای میزبانی از انواع دیگر سایت‌ها گزینۀ مناسبی نیستند!

هاست ابری

آموزش خرید هاست، راهنمای خرید هاست به صورت جامع

هاست ابری، یکی از محصولات انقلاب ابرها در دنیای اینترنت است. اینکه ابرها چه هستند و چه کارهایی انجام می‌دهند، کاملاً از موضوع این مطلب خارج است!

این نوع از انواع سرویس‌های میزبانی، به‌جای اتکا به یک سرور فیزیکی، شبکه‌‌ای از سرورها را به کار می‌گیرد و از این شبکه برای میزبانی سایت‌ها و اپلکیشن‌ها استفاده می‌کند؛ در نتیجۀ همین رویکرد خاص، کلی مزایا حاصل می‌شوند.

مهم‌ترین آن‌ها اینکه سایت قرارگرفته روی هاست ابری، هیچوقت به‌خاطر پایین بودن سروری از دسترس خارج نمی‌شود؛ چون حتی اگر یکی از سرورها برای مدتی در دسترس نباشد، باقی سرورهای درون شبکه می‌توانند محتویات سایت را به بازدیدکنندگان نمایش دهند.

بعد از آن، مقیاس‌پذیری خیلی بالا را داریم. دیگر محدود به منابع یک سرور نیستید. البته که حتی یک سرور هم منابع بسیار زیادی دارد؛ ولی خب طبیعتاً وقتی شبکه‌ای از سرورها در دسترس باشند، میزان منابعی که به آن‌ها دسترسی خواهید داشت هم خیلی بیشتر خواهد بود.

منتهی این‌طور نیست که به‌خاطر منابع خیلی زیاد، از همان اول لازم باشد مبالغ کلان بپردازید. هر سایت و اپلیکیشنی، تنها هزینۀ منابعی که از آن‌ها استفاده می‌کند را به حساب ارائه‌دهنده واریز می‌کند.

منظور از مقیاس‌پذیری این است که هروقت نیاز به منابع بیشتر وجود داشته باشد، امکان فراهم کردن آن‌ها وجود دارد؛ حتی اگر زمانی حس کنید که منابع کمتر هم کارتان را راه می‌انداز، می‌توانید منابع اضافی را به ارائه‌دهنده برگردانید و هزینۀ کمتری برای سرویسی که از آن استفاده می‌کنید بپردازید.

پس با این اوصاف، می‌توان گفت هاست‌های ابری کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستند و این یکی دیگر از مزایای آن‌ها است.

به‌طور کلی، Cloud Hosting در 3 قالب ارائه می‌شود:

  • Infrastructure as a Service (IaaS): با تهیۀ این سرویس، در واقع سرورهای مجازی را اجاره می‌کنید و می‌توانید از آن‌ها برای انجام تقریباً هرکاری استفاده کنید.
  • Platform as a Service (PaaS): یک پلتفرم پیکربندی‌شده در اختیارتان قرار می‌گیرد که سیستم‌عاملی روی آن نصب شده (در اکثر مواقع لینوکس) و برخی ابزارهای ضروری را هم ارائه می‌کند. با استفاده از این سرویس، می‌توانید تمرکز خود را روی پیاده‌سازی و مدیریت اپلکیشن‌ها بگذارید.
  • Software as a Service (SaaS): این نوع از خدمات ابری، نرم‌افزار یا اپلیکیشنی را در بستر اینترنت ارائه می‌کنند و دیگر نیازی نیست آن‌ها را روی دستگاه خود نصب کنید.

در نهایت، هاست ابری یک راهکار مطمئن، مقیاس‌پذیر و البته مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارها و اشخاصی است که دنبال یک سرویس میزبانی عالی می‌گردند؛ اما اگر نیاز به کنترل کامل روی تمام بخش‌های هاست دارید، هاست لینوکس خیلی بهتر از هاست ابری عمل می‌کند.

هاست پایتون

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی محبوب و پرطرفدار است که برای انجام طیف بسیار گسترده‌ای از امور کاربرد دارد؛ ساخت وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مختلف، یکی از کاربردهای آن محسوب می‌شود.

هاست پایتون، نوعی از انواع سرویس‌های میزبانی است که برای نگهداری و برقرار نگه داشتن سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ساخته‌شده با این زبان، پیکربندی می‌شود.

این نوع هاست، انواع ابزارها و منابع لازم برای اجرای بهینۀ پروژه‌های مبتنی‌بر پایتون را فراهم می‌کند؛ در عین اینکه ایمنی سایت و اپلیکیشن‌ را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.

بر خلاف سرویس‌های میزبانی دیگر که معمولاً از HTML، CSS و JavaScript پشتیبانی می‌کنند، هاست‌های پایتون به‌صورت پیش‌فرض پایتون را درون خود دارند؛ یعنی دیگر نیازی نیست کاربر تنظیمات مربوط به آماده‌سازی محیط این زبان برنامه‌نویسی را روی هاست خود انجام دهد.

سرویس‌های میزبانی مختص پایتون، علاوه‌بر اینکه مقیاس‌پذیری خیلی خوبی دارند، تمام ملزومات کار با این زبان را فراهم می‌کنند. از انواع فریمورک‌های آن‌ گرفته تا کتابخانه‌های پرشماری که کار توسعه‌دهندگان را ساده می‌کنند.

بسته به ارائه‌دهنده‌ای که سراغ آن می‌روید، هاست پایتون می‌تواند مدیریت‌شده یا مدیریت‌نشده باشد. در انواع اول، هاستینگ مسائل مربوط به نگهداری از سرور را انجام می‌دهد و کاربر می‌تواند تمام توجه خود را به پیشبرد کارهای سایت و اپلیکیشن‌ معطوف کند؛ ولی انواع دوم، کنترل بسیار بیشتری روی سرور را ارائه می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را دقیقاً مطابق نیاز سایت یا اپلیکیشن خود تغییر دهید. البته که اعمال تغییرات و پیکربندی نیازمند مهارت است و این‌طور نیست که هرکس بتواند چنین کارهایی را انجام دهد.

هاست پایتون هم می‌تواند اشتراکی باشد، هم می‌تواند در قالب VPS و سرور اختصاصی به کاربر ارائه شود؛ حتی می‌توان این نوع هاست را در بستر ابرها دریافت کرد.

اگر وابستگی زیادی به پایتون دارید، این هاست بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید؛ در غیر این صورت، تهیۀ این نوع سرویس‌های میزبانی توجیهی نخواهد داشت.

هاست دانلود

این نوع هاست برای میزبانی از سایت و اپلیکیشن‌ کاربرد ندارد! در واقع، هاست دانلود مناسب سایت‌هایی است که فایل‌هایی برای دانلود در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. از فایل فیلم و سریال گرفته تا موسیقی، نرم‌افزار، فایل‌های PDF و….

چنین سایت‌هایی، بهتر است در کنار هاستی که وظیفۀ میزبانی از سایت و ارائۀ آن به بازدیدکنندگان را دارد، از یک هاست دانلود هم بهره ببرند. هاستی که از فایل‌های آ‌ن‌ها میزبانی می‌کند تا خللی در عملکرد سایت ایجاد نشود؛ همچنین، سرعت دانلود فایل‌ها هم به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

این نوع هاست‌ها، امکاناتی مثل ساخت لینک دانلود، مدیریت پهنای باند و رصد دانلودها را در اختیار صاحب سایت و اپلیکیشن قرار می‌دهند.

هاست‌های معمول که برای میزبانی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، محدودیت‌های برای آپلود فایل‌های حجیم دارند؛ این مشکل در هاست‌ دانلود دیده نمی‌شود؛ چون همان‌طور که گفتیم، این نوع سرویس‌های میزبانی مخصوص میزبانی از فایل‌های قابل دانلود یک سایت هستند.

پس در نهایت، هاست دانلود در اصل یک سرویس جانبی و تکمیلی است که برای تسهیل و بهینه‌سازی فرایند دانلود توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بارگذاری حجم زیادی از فایل‌ها روی هاستی که از سایت میزبانی می‌کند، قطعاً عملکرد آن را با مشکل مواجه می‌کند؛ به همین خاطر، اگر قرار است فایل‌های حجیم یا حجم زیادی از فایل‌ها را روی سایت قرار دهید، باید این سرویس را به‌طور جداگانه تهیه کنید.

هاست ایمیل

درست مثل هاست دانلود، هاست ایمیل هم برای میزبانی از سایت و اپلیکیشن کاربرد ندارد؛ همان‌طور که از نام آن مشخص است، این نوع سرویس‌های میزبانی، امور مربوط به ارسال و دریافت ایمیل از جانب سایت را بر عهده می‌گیرند.

با استفاده از این نوع سرویس، می‌توانید آدرس ایمیلی اختصاصی با دامنۀ سایت بسازید که خب وجهه‌ای بسیار حرفه‌ای‌تر از سرویس‌های رایگانی مثل Gmail دارد. ضمن اینکه در مقایسه با سیستم‌های رایگان، امکانات و قابلیت‌های بیشتری در اختیار دارندۀ هاست قرار می‌گیرند. امکاناتی مثل فضای ذخیره‌سازی بیشتر، کاهش احتمال اسپم شناخته‌شدن ایمیل، رمزنگاری قوی‌تر پیام‌های ارسالی و دریافتی و….

وقتی در کنار هاست میزبان سایت، از email host برای نگهداری از ایمیل‌های سایت استفاده کنید، خیالتان از بابت امنیت آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود و می‌دانید اطلاعات حساس و محرمانه، کاملاً در اختیار خودتان هستند.

به‌طور مشخص، اگر قرار است سراغ بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ بروید، توصیه می‌کنیم حتماً هاست ایمیل هم تهیه کنید؛ چون وقتی قرار باشد حجم زیادی از ایمیل‌ها را به گیرندگان گوناگون بفرستید، احتمال اینکه پیام‌های ارسالی سر از پوشۀ Spam دربیاورند بیشتر می‌شود؛ منتهی همان‌طور که گفتیم، هاست ایمیل خوب، اجازه نمی‌دهد چنین اتفاقی بیفتد.

علاوه‌بر این‌ها، هم تجربه و هم آمار، نشان می‌دهند مردم به ایمیل‌های دریافتی از آدرس‌های اختصاصی، در مقایسه با آن‌هایی که از طرف ارائه‌دهندگان سرویس‌های رایگان مثل Gmail و Yahoo ارسال می‌شوند، اعتماد بیشتری دارند.

این‌ها معروف‌ترین و رایج‌ترین انواع هاست بودند که باید برای تصمیم‌گیری بهتر با آن‌ها آشنا می‌شدید. اگر موافق باشید، در بخش بعدی سازوکاری را بررسی کنیم که کمکتان می‌کند انتخاب درستی داشته باشید.

چطور تشخیص دهیم چه نوع هاستی مناسب نیاز ما است؟

فرمول طلایی وجود ندارد؛ یعنی نمی‌توانیم بگوییم مشخصاً فلان نوع هاست بهتر از بقیه است و توصیه کنیم سراغ آن بروید؛ احتمالاً خودتان هم تا اینجا متوجه شده باشید که هر شخص، کسب‌وکار، سایت، اپلیکیشن و…، بسته به نیازی که دارد باید سراغ نوع خاصی از سرویس‌های میزبانی برود.

در اینجا، به نکاتی می‌پردازیم که با بررسی آن‌ها، می‌توانید تشخیص دهید چه گزینه‌ای برایتان بهتر است و نحوه خرید هاست را بهتر یاد بگیرید.

میزان دانش فنی

اینکه چقدر دنیای سرورها را بشناسید، در انتخابی که قرار است داشته باشید اثرگذار خواهد بود. آن دسته از هاست‌ها که آزادی‌عمل بیشتری ارائه می‌کنند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند، ولی تنها اگر بدانید چطور آن‌ها را تنظیم و پیکربندی کنید!

اگر دانش فنی کافی برای نگهداری و رسیدگی به مسائل فنی را ندارید، سراغ سرویس‌های مدیریت‌شده بروید. انواعی از هاست‌ها که توسط ارائه‌دهنده به آن‌ها رسیدگی می‌شود و شما می‌توانید تمام تمرکز خود را روی سایت بگذارید.

نیازهای سایت

سایتی که می‌خواهید بسازید یک بلاگ ساده است یا یک سایت فروشگاهی با ظرافت‌های بسیار؟ شاید هم برای سایت یک کسب‌وکار دنبال host مناسب می‌گردید که ترافیک روزانۀ بسیار بالایی دارد! درهرصورت، هرکدام از انواع سایت‌ها به منابع گوناگونی نیاز دارند و باید این نکتۀ مهم را هنگام اتخاذ تصمیم نهایی در نظر بگیرید.

به‌طور مشخص، حجم ترافیک یا تعداد بازدیدکنندگانی که وارد سایت می‌شوند، تأثیر بزرگی روی انتخاب آخر می‌گذارند.

ضمناً اگر از سیستم مدیریت محتوای خاصی مثل وردپرس استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد سراغ هاست‌هایی بروید که مختص آن CMS پیکربندی شده‌اند؛ مثلاً هاست وردپرس که گفتیم مخصوص این نوع سیستم مدیریت محتوا است.

همچنین، اگر سایت نیازهای به‌خصوصی دارد، باید آن‌ها را در انتخاب هاست مد نظر داشته باشید. اگر از ابزارهای اختصاصی مایکروسافت استفاده می‌کنید، هاست ویندوز به‌ کارتان می‌آید؛ یا اگر سایت با پایتون نوشته شده است، هاست پایتون انتخاب خوبی خوبی خواهد بود.

آسانی طرز کار

اینکه بتوانید بدون مشکل از هاست و امکاناتش بهره ببرید، یک نعمت بزرگ است. هاست‌هایی که با کنترل‌پنل‌های شناخته‌شده مثل سی‌پنل ارائه می‌شوند، قطعاً گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند، چون استفاده از آن‌ها و بهره بردن از امکاناتشان، کار خیلی راحت‌تری است.

آموزش خرید هاست، راهنمای خرید هاست به صورت جامع

هزینه

اگر محدودیت بودجه دارید، هاست لینوکس انتخاب بهتری خواهد بود؛ چراکه مطابق آنچه بالاتر گفتیم، هم قیمت معقولی دارد و هم امکانات و قابلیت‌های بسیاری ارائه می‌کند.

ولی اگر محدودیتی در کار نیست، شاید بهتر باشد گزینه‌های دیگر را هم در رادار ارزیابی خود داشته باشید.

قابلیت‌ها و خصوصیات هاست

فارغ از نوع هاست انتخابی، یادتان باشد یک سرویس میزبانی خوب، حتماً باید از برخی ویژگی‌ها برخوردار باشد؛ پس فقط سراغ گزینه‌هایی بروید که آپتایم 99.9 درصد را تضمین می‌کنند.

به‌علاوه، پلنی به کار شما می‌آید که فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند کافی را برای رفع نیازهایتان ارائه می‌کند.

همچنین، لزوماً هاست باید نهایت امنیت را فراهم کند و امکاناتی مثل فایروال، آنتی‌ویروس، گواهی SSL و… را داشته باشد.

این هم از آموزش کامل نحوه خرید هاست. در بخش بعدی، به نکتۀ آخر که اتفاقاً خیلی هم مهم است می‌پردازیم.

انتخاب هاستینگ مناسب، تضمین کیفیت بالای سرویس میزبانی از سایت

بعد از اینکه هاست مناسب را پیدا کردید، باید سراغ یک ارائه‌دهنده معتبر بروید تا مطمئن باشید سرویسی که قرار است برای آن هزینه کنید، کیفیت لازم را خواهد داشت.

یکی از بهترین هاستینگ‌های کشور ما، ایران‌سرور است که با بیش از دو دهه تجربه در زمینۀ ارائۀ خدمات میزبانی و پشتیبانی قابل قبول، توانسته رضایت اغلب کاربران را جلب کند.

جهت خرید هاست از ایران سرور، وارد سایت آن‌ها شوید و بسته به نیازی که دارید، سرویس مد نظر خود را تهیه کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر