coinex
راهنمای خرید تکراتو

طرح جامع هوش مصنوعی در دبی رونمایی شد

طرح جامع هوش مصنوعی در دبی توسط ولیعهد امارات برای افزایش بهره‌وری اقتصادی رونمایی شد. این طرح قراراست 100 میلیارد درهم بهره‌وری داشته باشد.

شیخ حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد امارات متحده عربی از طرحی به نام طرح جامع هوش مصنوعی در دبی رونمایی کرده است که بنا دارد با آن به اندازه 100 میلیارد درهم بهره‌وری اقتصادی برای کشورش به ارمغان آورد. براساس این طرح، نخست مهندسان هوش مصنوعی آموزش‌دیده بوجود خواهند آمد تا بتوانند برنامه این طرح را در سازمان‌ها و اماکن دولتی امارات پیاده‌سازی کنند و در مرحله بعدی برنامه‌هاا به شرکت‌های هوش مصنوعی دبی کشیده خواهند شد.

از کشوری مانند امارات بعید نبود که دیر یا زود به فکر گسترش هوش مصنوعی باشد؛ دبی در تکنولوژی‌های امروزی نقش به‌سزایی ایفا می‌کند و به اصطلاح تبدیل به یک پاتوق ویژه برای اهالی فناوری شده است.

بیشتر بخوانید: برج وان زعبیل دبی رکورد گینس را شکست ؛ [+فیلم]

طرح جامع هوش مصنوعی در دبی معرفی شد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم با طرح ساخت بزرگترین فرودگاه جهان در دبی با بودجه سرسام‌آور 35 میلیارد دلار یکی از برنامه‌های آینده‌اندیشانه امارات را استارت زد. حال نوبت به پسرش رسیده است که قدمی برای پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر کشورش بردارد. شیخ حمدان می‌خواهد هوش مصنوعی را در صفر تا 100 کشورش گسترش دهد.

فاز اول این پروژه با ایجاد مهندسان ارشد هوش مصنوعی در تمامی سازمان‌های دولتی دبی آغاز می‌شود. در مرحله دوم ایجاد یک برنامه کامل و معرفی لایسنس جدید شرکت‌های هوش مصنوعی است. این طرح قرار است ۱۰۰ میلیارد درهم بهره‌وری اقتصادی داشته باشد.

طرح جامع هوش مصنوعی در دبی معرفی شد

شیخ حمدان در رابطه با این طرح گفت:

در سال‌های اخیر سرعت پیشرفت هوش مصنوعی بسیار زیاد بوده است و برای کشورهایی که در این زمینه قوی باشند فرصت‌های زیادی را فراهم می‌آورد و کشورهایی که با آن سازگار نباشند دچار چالش خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح‌های اقتصادی و پیشرفت روبه‌روز امارات چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر