coinex
راهنمای خرید تکراتو

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته خواهد شد

حاکم دبی با طرح جدیدی که در ذهنش می‌پرورد تصمیم به ساخت بزرگترین فرودگاه جهان گرفته است. طرحی که بالغ بر 35 میلیارد دلار برآورد هزینه شده است.

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم خوش فکر و دور‌اندیش امارات به تازگی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که قصد دارد بزرگترین فرودگاه جهان را در فرودگاه آل مکتوم با هزینه 34 میلیاردو 850 میلیون دلار بسازد. با اتمام این پروژه در فرودگاه بین المللی آل مکتوم ، ظرفیت پذیرش مسافر به شدت افزایش خواهد یافت و به طبع درآمد دوبی نیز افزایش می‌یابد. به نظر حاکم و ولیعهد امارات برنامه‌های طولانی‌مدتی را برای توسعه کشورش درنظر دارند زیرا این کشور در یک اقدام دیگر طرح جامع هوش مصنوعی را نیز رونمایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: برج وان زعبیل دبی رکورد گینس را شکست ؛ [+فیلم]

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته می‌شود

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام این خبر، ارزش این پروژه را ۳۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار (۱۲۸ میلیارد درهم) اعلام کرده است.

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته می‌شود

به گفته حاکم دوبی فرودگاه آل مکتوم پس از تکمیل این طرح بیشترین ظرفیت پذیرش مسافر در جهان را خواهد داشت و ظرفیت حداکثری آن ۲۶۰ میلیون مسافر خواهد بود، یعنی 5 برابر ظرفیت فرودگاه بین‌المللی دوبی.

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته می‌شود

قرار است با اتمام این پروژه طی سالهای آینده تمامی فعالیتهای فرودگاه دوبی به فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم منتقل شود.

گفته شده که فرودگاه توسعه یافته ۴۰۰ گیت خروجی خواهد داشت و آشیانه شرکت هواپیمایی امارات و «فلای دوبی» خواهد بود.

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته می‌شود

ظاهراً قرار است در کنار این فرودگاه شهری هم بنا شود که گنجایش زندگی 1 میلیون نفر را دارد. آل مکتوم در این مورد می‌گوید:

«ما یک شهر کامل در اطراف فرودگاه در دبی جنوبی می‌سازیم که تقاضا برای مسکن برای 1 میلیون نفر به دنبال خواهد داشت. همچین این شهر گنار فرودگاه جدید میزبان شرکت‌های پیشرو جهان در بخش لجستیک و حمل و نقل هوایی خواهد بود.»

به گفته شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس اداره هوانوردی دبی و مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات، «فاز اول این پروژه ظرف مدت ۱۰ سال آماده خواهد شد و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد.»

وی در وصف فرودگاه جدید دبی در ایکس گفته است:

«ما در حال ساختن یک پروژه جدید برای نسل‌های آینده هستیم که به نوبه خود از رشد مستمر و پایدار برای فرزندان خود و فرزندان آنها اطمینان حاصل می‌کنیم. دبی فرودگاه جهان و بندر آن، مرکز شهری و مرکز جهانی جدید آن خواهد بود.»

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته می‌شود

فرودگاه آل مکتوم که در حومه دوبی ساخته شده است، از سال ۲۰۱۰ سهم نسبتاً کمی از ترافیک هوایی در منطقه خلیج فارس را داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص طرح های آینده‌اندیشی حاکم دبی برای گسترش و پیشرفت کشورش چیست؟ به نظر شما چرا اینگونه طرح‌ها در کشور ما پای‌ریزی نمی‌شود؟ لطفاً نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر