coinex
راهنمای خرید تکراتو

چطور در نوجوانی درآمد کسب کنیم؟

نوجوانان کار کردن و کسب درآمد را نشانه‌ای از استقلال می‌بینند، به همین دلیل علاقه بسیاری به کار کردن در تعطیلات یا زمان آزاد خود و کسب درآمد دارند. خوشبختانه نوجوانان امروزی علاوه بر مشاغل سنتی مثل خدمات فست فود، باریستا، پیک و… می‌توانند به کمک اقتصاد دیجیتال درآمد داشته باشند. درآمد این نوع مشاغل به ازای هر پروژه و نه به ازای ساعت پرداخت می‌شوند.

اگر نوجوانی جویای کار و درآمد هستید، یا والد یک نوجوان علاقه‌مند به کسب درآمد، این مقاله برای شماست.

خلاصه‌ای از نکات مهم مقاله

  • نوجوانان می‌توانند مشاغل سنتی مثل کار در کارواش، یا کار پاره وقت در رستوران‌ها یا خرده فروشی را انتخاب کنند.
  • فرصت‌های آنلاین برای کسب درآمد نوجوانان شامل وبلاگ‌نویسی، برنامه‌نویسی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.
  • نوجوانانی که در حال کسب درآمد هستند، می‌توانند اخلاق کاری، مهارت‌های ارتباطی، مدیریت زمان و مهارت‌های مدیریت پول را یاد بگیرند.
  • کسب درآمد می‌تواند به نوجوانان کمک کند تا مهارت‌هایی مانند نحوه باز کردن حساب‌های بانکی، ثبت نام در بورس ، ثبت مالیات و پس‌انداز برای دوران بازنشستگی را بیاموزند.

مزایای کسب درآمد در نوجوانی چیست؟

  • داشتن شغل به نوجوانان این امکان را می‌دهد که یاد بگیرند پول خرج، پس‌انداز و سرمایه گذاری کنند. در نتیجه درس‌های مالی ارزشمندی را بیاموزند که می‌تواند در طول زندگی به آن‌ها کمک کند.
  • نوجوانان با کار کردن می‌توانند به پرداخت هزینه تحصیل خود کمک کنند یا به خانواده خود کمک کنند.
  • یادگیری اخلاق کاری، مهارت‌های نرم و عادات کاری مثبت با کار کردن در نوجوانی می‌تواند در طول زندگی به آن‌ها کمک کند.
  • کسب درآمد به جوانان مدیریت زمان را می‌آموزد، مهارت‌های ارتباطی و مذاکره آن‌ها را تقویت می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا حقوق خود را درک کنند.
  • آن‌ها همان‌طور که از تلاش‌های خود درآمد کسب می‌کنند، می‌توانند در مورد مشاغلی که متناسب با علایق و مهارت‌هایشان است، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چطور در نوجوانی درآمد کسب کنیم؟

چگونه در نوجوانی درآمد داشته باشیم؟

نوجوانان می توانند از راه‌های مختلفی درآمد کسب کنند، اما شغل انتخابی نباید مشکلی در تحصیل آن‌ها به وجود آورد. یک شغل نیمه وقت و سبک انتخاب مناسب‌تری برای نوجوانان است. در اینجا چند فرصت شغلی رایج برای نوجوانانی که می خواهند پول در بیاورند، آورده شده است:

کار در کافه و رستوران

نوجوانان می‌توانند کارهای آشپزخانه از جمله تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات، شستن ظروف، پخت و پز و گرم کردن مجدد غذا را انجام دهند. کار در این صنعت می‌تواند شامل کارهای رستورانی مانند شستن ظروف، گرفتن سفارش و… باشد.

دوره‌های کارآموزی

برخی از دوره‌های کارآموزی با پرداخت دستمزدی متناسب با فعالیت کارآموز همراه است. البته همه موقعیت‌های کارآموزی پرداختی ندارند. بنابراین فرد اگر نیاز مالی دارد، باید درباره موقعیت‌های کارآموزی به خوبی تحقیق کند.

البته کارآموزی حتی بدون حقوق در یک محیط مناسب می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسب تجربه و مهارت نوجوانان باشد.

آموزش خصوصی

نوجوان در هر رشته درسی، ورزشی و هنری استعداد داشته باشد، می‌تواند با آموزش به هم سن و سالان خود درآمد کسب کند. آواز خواندن، نواختن ساز ، تدریس خصوصی زبان یا ریاضی گزینه‌هایی برای کسب درآمد برای نوجوانان است.

خرده فروشی

طیف گسترده‌ای از موقعیت‌های خرده‌فروشی مختلف وجود دارد که یک نوجوان می‌تواند برای کسب درآمد از آن‌ها استفاده کند. مشاغل خرده‌فروشی دارای یک برنامه زمان‌بندی و وظایف هستند که می‌تواند به نوجوانان بیاموزد که کار کردن در یک کسب و کار چگونه است.

کار در کسب و کار والدین

اگر کسب و کار والدین، برای نوجوان سخت و خطرناک نباشد، آن‌ها می‌توانند برای کسب و کاری که متعلق به والدینشان است کار کنند. این گزینه ممکن است برای همه نوجوانان قابل اجرا نباشد، اما می‌تواند راهی آسان برای کسب درآمد بدون زحمت پیدا کردن شغل باشد.

بلاگری

نوجوانان می‌توانند محتواهای مناسب سن خود ساخته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. برای مثال آموزش زبان، ریاضی، موسیقی و… را از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و کسب درآمد از آن‌ها بلاگری می‌گویند. در این شغل والدین باید به فعالیت نوجوان خود نظارت داشته باشند، زیرا برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی در کمترین حالت می‌توانند آسیب‌های روحی به نوجوان وارد کنند.

برنامه‌نویسی، کدنویسی و ساخت بازی

نوجوانان ممکن است مهارت‌های برنامه‌نویسی یا بازی‌سازی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند برنامه‌ها، وب سایت‌ها را بسازند و بفروشند. یا به صورت پروژه‌ای کار کنند. اگر نوجوان در زمینه هک و امنیت استعداد دارد، با بررسی و گزارش باگ‌های امنیتی سایت‌ها می‌تواند درآمد کسب کند.

چطور در نوجوانی درآمد کسب کنیم؟

فروش محصولات NFT، Web3 و Metaverse

نوجوانان می‌توانند با ایجاد و فروش توکن‌های غیر‌قابل تعویض‌(NFT) در بازار هنر آنلاین، کسب درآمد کنند. آن‌ها به دلیل سن کمتر تحمل ریسک بالاتری دارند و به سرعت در مورد ارزهای رمزنگاری شده یاد می‌گیرند.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از شرکت‌ها به دنبال فردی مسلط به شبکه‌های اجتماعی و آشنا با فناوری هستند تا از طریق بارگذاری منظم پست‌ در پلتفرم‌های مختلف به بازاریابی آنلاین خود کمک کند. نوجوانان می‌توانند برای این شرکت‌ها عکاسی کرده، زیرنویس ایجاد کنند، سناریو بنویسند، پاسخ کامنت و پیام‌ها را بدهند.

آموزش مدیریت پول برای نوجوانان

افراد کم سن و سال ممکن است وسوسه شوند که تمام پول خود را بلافاصله خرج کنند، اما اگر درس‌های مهم مدیریت مالی را یاد بگیرند می‌توانند عادات سالمی مانند پس‌انداز را تمرین کنند. برای کمک به آموزش بانکداری به نوجوانان، آن‌ها را در تصمیم‌گیری در مورد بانک و نوع حساب راهنمایی کنید.

نوجوانان باید یاد بگیرند درآمد خود را هرچند کم مدیریت کنند و بخشی را برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر