coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

نمک زدن به غذای پخته شده، خطر ابتلا به سرطان معده را 41 درصد افزایش می‌دهد

یک پژوهش گسترده نشان داده است که افزودن نمک به غذاها به طور مداوم و بدون توجه به محل زندگی، خطر ابتلا به سرطان معده را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. این یافته‌ها نشان می‌دهند که وجود نمک بیش از حد در میزان ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.سرطان معده یکی از سرطان‌های رایج در جهان است، اما نرخ ابتلا به این بیماری در مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشد. در آسیای شرقی، این بیماری به نسبت بیشتر از سایر مناطق دنیا رخ می‌دهد. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در نرخ ابتلا به سرطان معده در افراد زیر 50 سال در کشورهای مختلف، از جمله آمریکا، کانادا و انگلستان، مشاهده شده است. این نشان می‌دهد که این بیماری در حال گسترش به گروه‌های سنی جوانتر نیز است.


بیشتر بخوانید:


اضافه کردن نمک با سرطان معده ارتباط مستقیم دارد

پیش از این محرز بود که اضافه کردن نمک به غذای پخته شده (غذای سفره)، خطر ابتلا به آلزایمر و دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد، اما در مورد افزایش احتمال سرطان معده مورد آزمایش قرار نگرفته بود.

در یک تحقیق جدید، محققان دانشگاه پزشکی وین (MedUni Vienna) به بررسی ارتباط بین افزودن نمک به غذا در میز خوراکی و خطر ابتلا به سرطان معده در بزرگسالان انگلستانی پرداختند.

تحقیقات نشان دادند افرادی که عادت به نمک زدن غذای پخته شده دارند نسبت به کسانی که چنین عادتی ندارند، 41 درصد بیشتر دچار بیماری سرطان می‌شوند.

سلما کرونستاینر-گیسویچ، از مرکز بهداشت عمومی دانشگاه پزشکی وین و نویسنده اصلی این مطالعه، اظهار کرد: “تحقیقات ما نشان می‌دهند که بین اضاافه کردن نمگ و سرطان  معده در کشورهای غربی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر