coinex
راهنمای خرید تکراتو

بوی تازگی خودروی صفر شما را مریض می کند!

مطالعات جدید نشان می‌دهند که بوی تازگی خودروی صفر ممکن است حاوی مواد سمی و سرطان زا باشد. این مواد شیمیایی که به اجزای داخلی خودرو اضافه می‌شوند، احتمالاً به کاهش خطرات آتش‌سوزی کمک می کنند، اما به گفته محققان، هیچ دلیلی برای اطمینان از ایمنی این مواد به عنوان ضد اشتعال وجود ندارد.شما یک خودروی صفر تولید داخل را نظر نظر بگیرید، فکر می‌کردید علاوه بر ایمن نبودن به لحاظ بدنه، ایربگ یا در رفتن چرخ‌ها، بوی تازگی آن نیز ممکن است شما را بیمار کند. تابحال که ترس از دادن جانمان به لحاظ ایمنی بود و حالا این مسئله! خیر است انشاءالله!


بیشتر بخوانید:


بوی تازگی خودروی صفر

یک تحقیق جدید که تیم تحقیقاتی آن بر روی 101 خودروی مدل 2015 و جدیدتر انجام شد، نشان می‌دهد که بیشتر این مواد حاوی موادی هستند که از جمله کلرات، ایزوپروپیل، فسفات و دی‌کلرو معروف به سرطان زا هستند. این مواد که به عنوان ضد اشتعال استفاده می‌شوند، به طور مستقیم اثرات منفی بر سلامتی هوای داخل خودرو دارند.

آزمایش‌ها نشان می‌دهند که در دماهای بالاتر، غلظت این مواد سرطان‌زا بیشتر می شود، که به این معناست که هوای گرم داخل خودرو حاوی مواد سرطان‌زا بیشتری است. این مواد که در کف و روکش صندلی خودروها پیدا شده‌اند، ممکن است در صورت آتش‌سوزی، منجر به انتشار دود و گازهای سمی شوند که برای کاربران و نیروهای امدادی خطرناک است.

با افزایش نگرانی‌ها درباره سلامتی، آتش‌نشانان هم به طور خاص نگران این مواد شده‌اند. مدیری از انجمن بین‌المللی آتش‌نشانان اظهار کرد: “استفاده از این مواد شیمیایی می‌تواند به جلوگیری از آتش‌سوزی کمک کند، اما در عین حال می‌تواند برای افرادی که در معرض آن قرار می‌گیرند، بسیار خطرناک باشد.”

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر