coinex
راهنمای خرید تکراتو

نظر سم آلتمن در هوش مصنوعی چیست؟ فرصت یا تهدید

چندماه پیش سم آلتمن مدیر عامل اوپن ای آی برنامه‌های جاه‌طلبانه خود را برای توسعه هوش مصنوعی ارائه داد. او حتی برای عملی کردن برنامه‌های پلندپروازانه‌اش به دنبال بودجه‌های ترلیون دلاری بود؛ اما اکنون پس ازگذشت چندماه او از توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده است.آلتمن عقیده دارد پیشرفت تکنولوژی نوظهور هوش مصنوعی تاثیرات مخربی بر مشاغل و اقتصاد می‌گذارد. او نظرات خود را در این باره در پانل موسسه بروکینگز در مورد هوش مصنوعی و ژئوپلیتیک به اشتراک گذاشت.


بیشتر بخوانید:


سم آلتمن: هوش مصنوعی ممکن است به یک معضل بزرگ برای مشاغل تبدیل شود

زمانی که از او درباره تاثیر هوش مصنوعی بر انتخابات نظرخواهی کردند او به مسئله مهم‌تری یعنی اقتصاد آینده اشاره کرد. او می‌گوید: «چیزی که در حال حاضر بیشتر نگران آن هستم این است که وسعت هوش مصنوعی چه تغییرات اجتماعی،اقتصادی ممکن است به همراه داشته باشد.»

نگرانی های او بیشتر در این مورد بود که پیشرفت این تکنولوژی چه تاثیری بر مشاغل مختلف و در نهایت بر اقتصاد می‌گذارد. او از اینکه مردم درباره عواقب این موضوع فکر نمی‌کنند، تعجب کرد.

آلتمن می‌گوید: «GPT-4 هنوز هم خطر قابل توجهی برای مشاغل ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود مردم اینگونه فکر کنند، اوه، ما بیش از حد نگران این موضوع بودیم، مشکلی نیست. من می‌ترسم که ما آن را به اندازه کافی جدی نگرفته باشیم.»

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول (IMF) در اوایل سال جاری، فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی ممکن است بر 60 درصد مشاغل در اقتصادهای پیشرفته تأثیر بگذارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیمی از مشاغل دنیا به سمت خودکار شدن پیش می‌روند که این به معنای از بین رفتن انبوهی از مشاغل است. دقیقا همان موضوعی که سم آلتمن نگرانش است.

او سال گذشته در مصاحبه‌اش با CNBC اعلام کرد که از هوش مصنوعی می‌ترسد چرا که این تکنولوژی در از بین بردن مشاغل خاص استاد است. گرچه این ابزارها می‌توانند به افراد در شغلشان کمک کرده و به آنها اجازه می‌دهد در زمان کمتر کارهای بیشتری انجام دهند اما این نباید باعث شود ما جنبه‌های تاریک آن را در نظر نگیریم مخصوصا اکنون که مدیران بسیاری اعلام کرده‌اند که برای بهره‌وری و کارایی بهتر، مشاغل خاصی را با هوش مصنوعی جایگزین کرده‌اند. OpenAI

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گفته های سم آلتمن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر