coinex
راهنمای خرید تکراتو

OpenAI ابزار تشخیص تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را می‌سازد

ابزارهای هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده‌اند که می‌توانند انسان‌ها را گمراه کنند. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به قدری بی عیب و نقص هسند که ممکن است باعث شود شما آن را با تصویر واقعی اشتباه بگیرید. پیش‌تر اوپن ای آی در صدد حل این مشکل بر آمد و واترمارک‌هایی را برای تصاویر تولید شده از DALL-E 3 ارائه داد تا منبع تصاویر مشخص باشند.اکنون این شرکت بر روی ابزار دیگری کار می‌کند که می‌تواند تصاویر واقعی را از تصاویری که توسط مدل هوش مصنوعی تولید مبتنی بر متن تصویر شرکت DALL-E تولید می‌شود، تشخیص دهد.


بیشتر بخوانید:


تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی

وبلاگ رسمی OpenAI طی اعلامیه ای خبر داد که بر روی ابزار های جدیدی برای شناسایی محتوا و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی کار می‌کنند. هدف اصلی این اقدام، کمک به محققان برای بررسی اصالت محتوا و همچنین پیوستن به کمیته هدایتی اتحادیه برای پیشینه و اصالت محتوا (C2PA) است. C2PA یک استاندارد گسترده برای تأیید محتوای دیجیتال است که به ایجاد کنندگان امکان می‌دهد محتوای خود را تگ و تأیید کنند تا اصالت آن تأیید شود.

OpenAI می‌گوید قصد دارد از اطلاعات متا C2PA برای Sora، مدل تولید ویدیوی این شرکت، استفاده کند؛ سورا یکی دیگر از مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت است که از متن ویدئو می‌سازد. البته این مدل فقط در اختیار کاربران پولی قرار دارد تا سال 2024 در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

همانطور که اعلام شد اوپن ای آی در حال توسعه ابزاری است که تصاویر ساخته شده توسط DALL-E 3 را شناسایی می‌کند. طبق ادعای این شرکت ابزار تشخیص برای تصاویر ایجاد شده با DALL-E تا 98 درصد دقیق هستند و حتی پس از فشرده شدن یا برش خوردن هم قابل تشخیص هستند.

این شرکت‌ مدت‌هاست که بر روی این پروژه کار می‌کند و خیلی قبل‌تر ایزار تشخیص تصویر توسط هوش مصنوعی را برای گروهی مانند آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، سازمان‌های غیر انتفاعی و روزنامه‌نگاران پژوهش محور در دسترس قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر