coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سامانه خودنویس از دسترس خارج شد

سامانه خودنویس که تنها سامانه ثبت قراردادهای اجاره ملک است از دسترس خارج و تا اطلاع ثانوی نمی‌توانید هیگونه قراردادی را در این سامانه ثبت نمایید.

مدیر سامانه خودنویس، امروز اعلام کرد که به دلیل به‌روزرسانی، این سامانه تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج می‌شود. حتماً می‌دانید که سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور (سامانه خودنویس) سال گذشته رونمایی و جایگزین «سامانه ایران املاک» شد. این سامانه به صورت آزمایشی فعالیتش را آغاز و مقرر شد که از ابتدای سال 1403 تمامی قراردادهای قولنامه اجاره در آن انجام شود. این اتفاق درنهایت افتاد و برای اینکه بتوان قولنامه اجاره را ثبت کرد، حتماً باید به خودنویس مراجعه کرد.

برای نوشتن قرارداد اجاره در خودنویس، نیازی نیست که قرارداد را بنگاه‌های املاک بنویسند، بلکه موجر و مستأجر هم می‌توانند بدون صرف هیچ هزینه‌ای قرارداد را نوشته و ثبت نمایند. ییش‌تر آموزش «چگونه در سامانه خودنویس قولنامه اجاره بنویسیم» را منتشر کرده و می‌توانید از این آموزش استفاده کنید. ضمناً قراردادهای خرید و فروش ملک هم در به صورت آزمایشی در خودنویس آغاز شده و به زودی نهایی خواهد شد. پس احتمالاً به زودی به این سامانه، سامانه جامع خودنویس گفته شود.

بیشتر بخوانید: فواید و ضررهای ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ؛ دردسری جدید برای مستأجران

سامانه خودنویس موقتاً از دسترس خارج شد

مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس، گفت:

امروز شنبه 22 اردیبهشت به‌دلیل به‌روزرسانی سامانه املاک و اسکان، امکان ثبت قراردادهای مسکونی در سامانه خودنویس میسر نیست.

سامانه خودنویس موقتاً از دسترس خارج شد

ساسانی از همه کاربران درخواست کرد که ثبت قراردادهای اجارخ و خرید و فروش خود را به روزهای دیگری موکول کنند.

به نظر می‌رسد که این سامانه در مراحل پایانی قرار دارد  به زودی بدون هیچگونه مشکلی می‌توانید ز آن استفاده کنید. پس دلیل به‌روزرسانی وب‌سایت خودنویس نیز احتمالاً مربوط به رفع ایرادات و نواقص سامانه بوده است.

بیشتر بخوانید:

آیا این اطلاع‌رسانی برای شما مفید بود؟ آیا ترجی می‌دهید که از سامانه اجاره خودنویس استفاده کنید یا مانند سابق قراردادها را به صورت دستی بنویسید؟ لطفاً نظرات خود را بنویسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر