coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

لوگو سیب اپل در آیپدهای پرو نقش خنک‌کنندگی دارند

لوگو سیب اپل که تاکنون نقش پررنگی در ژست‌های عکاسی داشت، حالا نقش مهم‌تری به خود گرفته است. لوگوی اپل که به هیت سینک تبدیل شده، منجر به کاهش دمای اجزای داخلی دستگاه می‌شود!آخرین مدل‌های آیپد پرو اپل که در ابتدای هفته معرفی شدند، احتمالاً حتی برای سامسونگ هم جالب به نظر می‌آیند. این مدل‌های جدید اولین محصولاتی هستند که از صفحه‌نمایش‌های OLED تاندم تامین شده توسط شرکت فناوری کره‌ای (و LGD) استفاده می‌کنند و چند نوآوری دیگر که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند را دارند.


بیشتر بخوانید:


لوگو سیب اپل یک سیستم ضد حرارتی‌ است

چند مثال از آنها این است که آیپد پروهای جدید نازک‌ترین محصولاتی هستند که تاکنون اپل تولید کرده؛ آنها از سازگاری با مداد پرو فناورانه جدید پشتیبانی می‌کنند؛ تراشه جدید M4 آنها وعده‌ی بهبود‌های عملکرد و کارآیی چشمگیری را می‌دهد و مجهز به یک سیستم حرارتی پیشرفته هستند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که اپل در رویداد معرفی ارائه کرد، طراحی حرارتی بود. این شرکت با ایده‌ای خلاقانه و منحصربفرد، سیستم خنک‌کننده آیپد پرو را در لوگوی خود قرار داده است!

آیپدهای جدید نسبت به مدل‌های قبلی عملکرد بهتری در مدیریت حرارت دارند که به لطف دو مزیتی که در طراحی آنها ایجاد شده، بدست آمده‌اند. در وهله اول اپل ادعا می‌کند که ورق‌های گرافیت را در بدنه آیپد پروهای جدید استفاده کرده است. دوم اینکه آیکن اپل که در پشت آیپد پروها قرار دارد، اکنون قسمتی از طراحی خنک‌کننده است.

لوگوی استفاده شده بر روی آیپدهای پرو از مس ساخته‌ شده‌اند که می‌توانند به عنوان یک رسانا عمل کرده و به انتقال و دفع حرارت از تراشه M4 و اجزای داخلی دستگاه کمک کند.

طبق ادعای اپل، آیپد پروهای جدید نسبت به مدل‌های پیشین، دمای کمتری دارند و عملکرد خنک‌کنندگی آنها بهبود پیدا کرده  که منجر به کاهش 20 درصدی دمای اجزای داخلی دستگاه می شود؛ با اینحال مشخص نکرده که چه میزان از این کاهش دما به جنس مس استفاده شده در لوگو سیب اپل بستگی دارد.

حتی اگر فرض کنیم که استفاده از مس در لوگو سیب اپل نقش چندانی در خنک‌کردن دستگاه ندارد، اما نمی‌توان نقش بازاریابی هوشمندانه این اقدام خلاقانه اپل را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر