coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

احداث راکتور هسته ای در شیراز

رئیس سازمان انرژی اتمی از احداث راکتور هسته ای در شیراز خبر داد. ساخت و توسعه این راکتور هم‌اکنون در مراحل اولیه است و هدفی مشخص برای آن تعریف شده است.

طبق گفته محمد اسلامی، احداث راکتور هسته ای در شیراز یک هدف را دنبال می‌کند که آن هم به توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی است. شاید احداث این راکتور در شیراز که بُنیه‌ای بسیاری عالی برای رشد و شکوفایی علوم مختلف در ایران است، بهترین انتخاب باشد. این حقیقتی‌ست که رئیس سازمان انرژی اتمی به آن اشاره کرده است. جزئیات بیشتر از این پروژه بزرگ را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: انرژی هسته‌ای چیست و چگونه می‌توان از آن برق تولید کرد؟

احداث راکتور هسته ای در شیراز

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص ساخت راکتور هسته‌ای در شیراز گفت: «این برنامه در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انحام خواهد شد. شیراز یکی از مکان‌های مورد نظر برای اجرای اینگونه طرح‌هاست و درحال حاضر در مراحل تهیه زمین و و طراحی این راکتور هستیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اخیر افزود:

«کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با شرکت ۲۲ کشور برای اولین بار در اصفهان برگزار شد. سطح مقالات و ارائه‌ها در تراز بالایی قرار داشت و حدود ۱۰۰ سخنران خارجی و ۱۰۰ سخنران داخلی در این اجلاس شرکت داشتند.»

احداث راکتور هسته ای در شیراز

اسلامی همچنین از برگزاری این کنفرانس به صورت دوسالانه خبر داد و افزود: «این کنفرانس تنها جایی است که علوم و فنون هسته‌ای خارج از زنجیره انحصاری نظام استکباری شکل می‌گیرد و به فعالیت خواهد پرداخت.»

در این باره فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در حاشیه اجلاس اصفهان درباره رآکتور هسته‌ای شیراز هم گفته بود:

کسازمان انرژی اتمی درحال پیگیری برای ساخت یک راکتور ۱۰مگاواتی در شیراز است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص ساخت راکتور هسته‌ای در شیراز چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر