coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار ؛ راهنمای خرید گوشی با چهار لنز دوربین

اکثر اسمارت‌فون‌های جدید برای عکاسی حرفه‌ای به دو یا چند دوربین مختلف مجهز شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم برخی از بهترین گوشی های چهار دوربینه را معرفی کنیم که در هر شرایطی عکس‌های با جزییات بالا ثبت می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاربران برای خرید گوشی، پشتیبانی از دوربین‌های باکیفیت و امکانات مختلف برای عکاسی است؛ به همین دلیل تمام کمپانی‌ها تلاش می‌کنند اسمارت‌فون‌های خود را به دوربین‌های مختلفی مجهز کنند که در هر شرایطی بهترین خروجی ممکن را داشته باشند.

با این‌که وضوح و جزییات تصویر صرفا به تعداد لنزهای گوشی بستگی ندارد، اما اسمارت‌فون‌هایی که در سیستم تصویربرداری خود از چند لنز بهره می‌برند، آزادی‌عمل بیشتری برای عکاسی به کاربر می‌دهند. در این راهنمای خرید تکراتو به معرفی بهترین گوشی های چند دوربینه می‌پردازیم که عکاسی با آن‌ها لذت‌بخش خواهد بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی های چهار دوربینه

پیش از معرفی بهترین گوشی ها برای عکاسی بدنیست به انواع لنزهایی که معمولا در اسمارت‌فون‌های جدید استفاده می‌شوند نگاهی داشته باشیم. این روزها رایج‌ترین لنز در ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند، لنز واید است که در عکاسی بیشتر از هر لنز دیگری کاربرد دارد. معمولا در پنل جلو گوشی نیز از لنزهای واید برای عکاسی سلفی استفاده می‌شود.

یکی دیگر از لنزهای پرکاربرد در گوشی‌های مدرن، لنز اولتراواید است که برای افزایش کادر تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. میدان دید لنز اولتراواید وسیع‌تر از دوربین اصلی گوشی است و طبیعتا هر زمانی که بخواهید کادر تصویر را برای عکس‌های دسته جمعی یا عکاسی از سوژه‌های بزرگ گسترش دهید، بهترین نتیجه ممکن را ثبت می‌کند.

بهترین گوشی های چهار دوربینه
بهترین گوشی های چهار دوربینه

لنز دیگری که معمولا در تمام اسمارت‌فون‌های پریمیوم بازار حضور دارد، لنز تله‌فوتو است که صرفا برای به تصویر کشیدن سوژ‌هایی که در فاصله دور قرار دارند استفاده می‌شود. لنزهای تله‌فوتو میدان دید بسته‌ای دارند و با کمک نرم‌افزارهای گوشی و دوربین اصلی می‌توانند تصاویر با افکت بوکه عمیقی را ثبت کنند. لنز دیگری که طی سال‌های اخیر جای خود را در ماژول دوربین بهترین گوشی ها برای عکاسی پیدا کرده، لنز تله‌فوتو پریسکوپی است که در واقع یک نسخه پیشرفته‌تر از لنز تله‌فوتو استاندارد است.

لنز دیگری که در بهترین گوشی های چند دوربینه مشاهده می‌کنیم، لنز ماکرو است. لنز ماکرو برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک کاربرد دارد و این نوع عکاسی را معمولا با نام Close up می‌شناسیم. این شیوه عکاسی بیشتر برای تصویربرداری از سوژه‌های کوچکی مانند برگ درختان یا گل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این‌حال عکاسی Close up از اسناد و دست‌نوشته‌ها نیز کاربرد دارد.

در آخر نیز سنسور تشخیص عمق را می‌بینیم که بخش دیگری از سیستم تصویربرداری بهترین موبایل های چند دوربینه را تشکیل می‌دهند. سنسور تشخیص عمق به‌تنهایی کاربردی ندارند و صرفا برای ثبت تصاویر بوکه به دوربین اصلی کمک می‌کنند. بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار به لنزهای ذکر شده مجهز هستند و به کاربر کمک می‌کنند در سناریوهای مختلف، سوژه یا سوژه‌های خود را آن‌گونه که تمایل دارند به تصویر بکشند.

اگر می‌خواهید گوشی هوشمندی با دوربین خوب داشته باشید، راهنمای خرید بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری، بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین و بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین هم به شما کمک می‌کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا گوشی هایی با چهار لنز دوربین را معرفی کنیم.

گلکسی S24 اولترا

بهترین گوشی های سامسونگ

  • نمایشگر: 6.8 اینچ Dynamic LTPO AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • باتری: لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 12 گیگابایت، حافظه 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 200 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

اولین محصولی که در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار معرفی می‌کنیم، جدیدترین پرچمدار غول کره‌ای است. دوربین 200 مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم f/1.7، اندازه سنسور 1/1.3 اینچ و سایز پیکسل 0.6 میکرومتر، عکس‌های چشم‌نوازی را ثبت می‌کند. کنتراست، داینامیک‌رنج و روشنایی تصویر این دوربین فوق‌العاده است.

سیستم تصویربرداری پرچمدار کره‌ای که از بهترین گوشی های سامسونگ 2024 هم هست، با سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 و لنز تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 تکمیل می‌شود. عملکرد سنسورهای اس 24 اولترا در نوردهی کم نیز دقیقا همان چیزی است که از یک پرچمدار در سال 2024 انتظار داریم. به‌لطف لنز تله‌فوتو پریسکوپی، اس 24 اولترا یکی از بهترین گوشی های 2024 برای عکاسی از سوژه‌های دور است.

اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار و یکی از بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین را تهیه کنید، اس 24 اولترا انتخاب مناسبی خواهد بود. تنها ایرادی که می‌توانیم از اس 24 اولترا بگیریم، قیمت نجومی آن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2024

بهترین گوشی های هواوی 2024

گلکسی S23 اولترا

بهترین گوشی ها از نظر دوربین

  • نمایشگر: 6.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • باتری: لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 12 گیگابایت، حافظه 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 200 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو پریسکوپی 10 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

یکی دیگر از پرچمدارهای کره‌ای که در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار به شما معرفی می‌کنیم، گلکسی اس 23 اولترا است که جزء بهترین گوشی های 2024 هم هست. از نظر کیفیت دوربین، اس 23 اولترا دسته‌کمی از نسل جدید خود ندارد. S23 Ultra با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل، 16 پیکسل را ترکیب می‌کند و در نهایت یک عکس 12.5 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. البته برای کاربرانی که می‌خواهند عکس‌های خود را به صورت حرفه‌ای ادیت کنند و به رزولوشن کامل دوربین نیاز دارند، امکان ثبت عکس‌های 200 مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

قابلیت‌ جذابی که اس 23 اولترا را به یکی از بهترین گوشی ها برای عکاسی تبدیل می‌کند، موتور پردازش تصویر Pro Visual است. با استفاده از این قابلیت به هوش مصنوعی گوشی اجازه می‌دهید تا نویزهای تصویر را کاهش دهد و در نتیجه، خروجی بهتری دریافت می‌کنید. به صورت خلاصه، اس 23 اولترا یکی ار بهترین گوشی های سامسونگ چهار دوربینه است که با لنزهای آن می‌توانید در هر سناریویی تصاویر خیره‌کننده‌ای را ثبت کنید.

شیائومی 14 اولترا

بهترین گوشی های چند دوربینه

  • نمایشگر: 6.73 اینچ LTPO AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 12 و 512 گیگابایت، حافظه 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

بعد از معرفی بهترین گوشی های سامسونگ 2024 نوبت به بررسی پرچمدار شیائومی می‌رسد. شیائومی 14 اولترا که در لیست بهترین گوشی های شیائومی 2024 نیز قرار دارد، به سیستم تصویربرداری چهارگانه 50 مگاپیکسلی مجهز شده و به همین جهت یکی از اسمارت‌فون‌های خاص در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه محسوب می‌شود.

ماژول دوربین این اسمارت‌فون میزبان لنز واید 23 میلی‌متری با دیافراگم متغیر f/1.6 تا f/4.0، سنسور اولتراواید با دیافراگم f/1.8 و میدان دید 122 درجه، لنز تله‌فوتو 75 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و لنز تله‌فوتو پریسکوپی 120 میلی‌متری با دیافراگم f/2.5 است. شیائومی 14 اولترا از لنزهای Leica بهره می‌برد و نام این برند خوش‌سابقه مهر تاییدی بر کیفیت سیستم تصویربرداری شیائومی 14 اولترا است.

توجه داشته باشید که لنزهای باکیفیت، تنها دلیل حضور شیائومی 14 اولترا در کنار بهترین گوشی های شیائومی چهار دوربینه نیست. این اسمارت‌فون از نرم‌افزارهای هوش‌مصنوعی مانند FusionLM، Leica Vibrant، ToneLM و PortraitLM برای تنظیم رنگ‌ها، طبیعی‌تر کردن عکس‌ها و تنظیم روشنایی عکس استفاده می‌کند. اگر به سیستم تصویربرداری اهمیت می‌دهید و بودجه هنگفتی برای خرید اسمارت‌فون دارید، شیائومی 14 اولترا به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین انتخاب ایده‌آلی برای شما است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

شیائومی 13 اولترا

بهترین گوشی های شیائومی

  • نمایشگر: 6.73 اینچ LTPO AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 12 و 16 گیگابایت، حافظه 256، 512  گیگابایت و 1 ترابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

شیائومی 13 اولترا نیز یکی دیگر از پرچمدارهای خوش‌ساخت چینی است که در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه حضور دارد. لنزهای این گوشی در ماژول دوربین دایره‌ای قرار گرفته‌اند که ظاهری شبیه به دورببین‌های عکاسی حرفه‌ای دارد. البته فقط ظاهر شیائومی 13 اولترا مانند دوربین‌های حرفه‌ای نیست و خروجی سنسورهای این گوشی می‌تواند به‌خوبی یک دوربین حرفه‌ای باشد.

شیائومی 13 اولترا نیز از چهار سنسور 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد و مانند بهترین موبایل های چند دوربینه که تا این لحظه معرفی کردیم، برای بهبود رنگ‌ها و جلوه عکس‌ها از نرم‌افزارهای هوش‌مصنوعی بهره می‌برد.

در پنل جلو شیائومی 13 اولترا شاهد دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستیم که داخل یک پانچ‌هول کوچک قرار گرفته است. با این‌که کیفیت سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی شیائومی 13 اولترا به‌خوبی برخی از پرچمدارهای جدید نیست، اما رنگ‌ها طبیعی و جزییات قابل توجهی که در تصاویر سلفی این اسمارت‌فون به چشم می‌خورد، برای یکی از پرچمدارهای سال 2023 قابل قبول است.

قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین سلفی شیائومی 13 اولترا آن‌قدر که انتظار داشتیم خوب نبود. دوربین سلفی این گوشی از حداکثر وضوح 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی را تهیه کنید، شیائومی 14 اولترا با پشتیبانی از فیلم‌برداری سلفی با وضوح 4K@30fps انتخاب مناسب‌تری است.

ویوو ایکس 90 پرو پلاس

بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار

  • نمایشگر: 6.78 اینچ LTPO4 AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • باتری: 4700 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 12 گیگابایت، حافظه 256 و 512 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 48 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسل، لنز تله فوتو پریسکوپی 64 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

در ادامه فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه ویوو X90 Pro Plus را داریم که از سنسور اصلی 50 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8، سنسور اولتراواید 48 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 با پوشش 114 درجه، لنز تله‌فوتو 50 مگاپیگسل با دیافراگم f/1.6 و لنز تله‌فوتو پریسکوپی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.5 بهره می‌بردو

تصاویر این پرچمدار چینی در سناریوهای با تابش نور مناسب چشم‌نواز است. داینامیک‌رنج و وایت‌بالانس فوق‌العاده است و جزییات زیادی از سوژه و محیط ثبت می‌شود. رنگ‌‌ها در خروجی دوربین X90 Pro Plus زنده و شاداب هستند، البته برای کاربرانی که می‌خواهند در عکس‌های خود رنگ‌های طبیعی‌تری را ثبت کنند، امکان تغییر تنظیمات دوربین و نمایش رنگ‌ها وجود دارد. تصاویر با کم شدن نوردهی محیط همچنان زیبا و دقیق به‌نظر می‌رسند.

ویو X90 Pro Plus که می‌تواند جزء بهترین گوشی های ویوو 2024 نیز باشد، در سال 2022 عرضه شده و طبیعتا در این مدت اسمارت‌فون‌های با سیستم تصویربرداری بهتری تولید شده‌اند؛ با این‌حال، Vivo X90 Pro Plus را همچنان می‌توانیم در کنار بهترین گوشی ها با چند دوربین قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2024

بهترین گوشی های نوکیا 2024

ردمی نوت 11 پرو فورجی

بهترین گوشی های شیائومی

  • نمایشگر: 6.67 اینچ Super AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G96
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 4، 6 و 8 گیگابایت، حافظه 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

همان‌طور که می‌بینید کمپانی‌های چینی علاقه بیشتری به استفاده از سیستم تصویربرداری چهارگانه دارند و بهترین گوشی ها با چند دوربین، معمولا از برندهای چینی هستند. یکی دیگر از بهترین گوشی های چهار دوربینه ردمی نوت 11 پرو 4G است که با قیمت کم، سیستم تصویربرداری قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سنسور 108 مگاپیکسلی ردمی نوت 11 پرو با دیافراگم f/1.9، سنسور 1/1.52 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر تصاویر خوبی را در طول روز و مکان‌های با نوردهی مناسب به ثبت می‌رساند. طبیعتا با کاهش نوردهی محیط وضوح تصویر و جزییات خروجی این دوربین 108 مگاپیکسلی کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان عملکرد ردمی نوت 11 پرو بهتر از چیزی است که از یک اسمارت‌فون اقتصادی انتظار داریم.

سنسور اولتراواید و تشخیص عمق نیز کاربران را ناامید نمی‌کنند، اما لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 11 پرو می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. به صورت خلاصه، تصاویر سنسور اصلی، عکس‌های پرتره و عکس‌های ثبت شده با دوربین اولتراواید ردمی نوت 11 پرو 4G برای یک گوشی اقتصادی قابل قبول است و تنها نقطه ضعفی که در سیستم تصویربرداری این گوشی مشاهده می‌شود، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

باوجود برخی از کاستی‌ها، ردمی نوت 11 پرو همچنان یکی از بهترین گوشی های شیائومی چهار دوربینه است. البته به کاربرانی که می‌خواهند از سیستم تصویربرداری حرفه‌ای بهره‌مند شوند توصیه می‌شود که به فکر صرفه‌جویی در هزینه نباشند و یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2024 را تهیه کنند.

گلکسی A73

بهترین گوشی های شیائومی

  • نمایشگر: 6.7 اینچ Super AMOLED Plus با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 778G 5G
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 6 و 8 گیگابایت، حافظه 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسل، لنز ماکرو 5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

در ادامه فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه باید نگاهی به محصولات میان‌رده غول کره‌ای داشته باشیم و یکی از بهترین گوشی های سامسونگ چهار دوربینه را معرفی کنیم. اعداد و ارقام در سیستم تصویربردای گلکسی A73 خوب به‌نظر می‌رسد. این میان‌رده کره‌ای به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است.

از نظر شارپنس، داینامیک‌رنج و ثبت جزییات، دوربین 108 مگاپیکسلی A73 عملکرد خوبی دارد، اما تراز سفیدی می‌توانست کمی بهتر باشد، علاوه‌بر این اکثر اوقات رنگ‌های دوربین طبیعی نیست. سنسور تشخیص عمق و لنز ماکرو نیز عملکردی به‌خوبی یک گوشی میان‌رده دارند و نباید انتظار داشته باشیم که خروجی دوربین A73 به‌خوبی پرچمدارهای کره‌ای باشد که در ابتدای معرفی بهترین گوشی های چهار دوربینه موجود در بازار بررسی کردیم.

تنها نقطه ضعف A73 که کاربران را در خرید آن دچار تردید می‌کند، قیمت‌گذاری غیر منطقی آن است. گلکسی A73 با قیمتی حدود 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در این رنج قیمت می‌توانید اسمارت‌فون‌های با امکانات بهتری از برندهای چینی تهیه کنید. با این‌حال، اگر علاقه‌ای به محصولات کمپانی‌های چینی ندارید و می‌خواهید در این رنج قیمت یکی از بهترین گوشی ها از نظر دوربین را از برند سامسونگ تهیه کنید، گلکسی A73 انتخاب چندان بدی نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی 2024

بهترین گوشی های اینفینیکس 2024

ردمی نوت 12 پرو فورجی

بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار

  • نمایشگر: 6.67 اینچ AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 732G
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: 6 و 8 گیگابایت، 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

اگر به‌دنبال بهترین اسمارت‌فون‌ اقتصادی در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه هستید، ردمی نوت 12 پرو 4G گوشی مورد نظر شما است. این میان‌رده کمپانی شیائومی دوربین 108 مگاپیکسلی را با کمترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم تصویربرداری ردمی نوت 12 پرو 4G با سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید با میدان دید 120 درجه، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و لنز ماکرو 2 مگاپیکسل تکیمل می‌شود.

ردمی نوت 12 پرو نیز مانند سایر اسمارت‌فون‌های ردمی نوت تلاش می‌کند با قیمت معقول بهترین دوربین و امکانات ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد. عکس‌های سنسور اصلی در نوردهی مناسب چشم‌نواز است. جزییات زیادی در تصویر ثبت می‌شود و رنگ‌ها نیز طبیعی و شاداب هستند؛ اما در سناریوهایی که نوردهی کم می‌شود یا تابش نور بیش از حد زیاد می‌شود، خروجی دوربین کمی غیر واقعی به‌نظر می‌رسد و نویز تصویر نیز تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

به صورت خلاصه، ردمی نوت 12 پرو در این بخش از بازار یکی از بهترین گوشی ها با چند دوربین است که از نظر عکاسی و فیلم‌برداری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. البته، برای کاربرانی که فیلم‌برداری اولویت دارد، نسل جدید این اسمارت‌فون یعنی ردمی نوت 13 پرو مناسب است که در حال‌حاضر به‌عنوان یکی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری شناخته می‌شود.

گلکسی M32

بهترین گوشی ها برای عکاسی

  • نمایشگر: 6.4 اینچ Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G80
  • باتری: لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 4، 6 و 8 گیگابایت، حافظه 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

یکی دیگر از بهترین گوشی های چهار دوربینه سامسونگ که قیمت چندان زیادی ندارد، Galaxy M32 است. این اسمارت‌فون اقتصادی میزبان دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است.

مانند سایر اسمارت‌فون‌های اقتصادی سامسونگ که تا این‌ لحظه در لیست بهترین گوشی ها با چند دوربین معرفی کردیم M32 نیز خروجی قابل قبولی دارد، البته سنسورهای آن به نسبت قیمت M32 مناسب است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم. بزرگ‌ترین نقطه ضعف M32، لنز ماکرو بی‌کیفیت است که در اکثر مواقع خروجی آن برای اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی مناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی

بهترین گوشی تا 25 میلیون

گلکسی A13

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

  • نمایشگر: 6.6 اینچ PLS LCD
    تراشه: اگزینوس 850
    باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
    رم و حافظه: رم 3، 4 و 6 گیگابایت، حافظه 32، 64 و 128 گیگابایت
    دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 5 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

گلکسی A13 با لنز واید 50 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 5 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی لیاقت حضور در کنار بهترین گوشی های چهار دوربینه را دارد. دوربین اصلی A13 به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند که از نظر شارپنس و دقت رنگ مناسب است و جزییات تصویر نیز آن‌قدر کم‌نیست که خروجی دوربین را تحت تاثیر قرار دهد.

عکاسی با A13 فقط در نوردهی بالا خوب است و با کاهش نوردهی محیط عملکرد سنسورها نیز افت شدید پیدا می‌کند. در سناریوهای با تابش نور کم، نویز زیادی در تصاویر به چشم می‌خورد و خبری از حالت شب اختصاصی نیست. به صورت خلاصه، لنزهای A13 به نسبت یک گوشی مقرون به‌صرفه مناسب هستند و برای کاربرانی که بودجه کافی برای خرید اسمارت‌فون‌های پریمیوم را ندارند، A13 یکی از بهترین گوشی ها از نظر دوربین است.

آنر X8

معرفی بهترین گوشی های چهار دوربینه موجود در بازار

  • نمایشگر: 6.7 اینچ IPS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 680 4G
  • باتری: لیتیوم پلیمری 4000 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 6 گیگابایت، حافظه 128 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 5 مگاپیکسل، لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی به‌همراه دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی دقیقا همان چیزی است که از یک اسمارت‌فون با سیستم تصویربرداری چهارگانه در رنج قیمت کمتر از 10 میلیون انتظار داریم. آنز ایکس 8 با این سیستم تصویربرداری به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های آنر چهار دوربینه در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار حضور دارد.

خروجی سنورهای Honor X8 در این بخش از بازار قابل قول است، اما به کاربرانی که علاقه زیادی به عکاسی دارند توصیه می‌شود که بودجه خود را کمی افزایش دهند و یکی از اسمارت‌فون‌های پریمیومی که طی معرفی بهترین گوشی های چهار دوربینه موجود در بازار بررسی کردیم را تهیه کنند.

بزرگ‌ترین نقطه قوت Honor X8 پشتیبانی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 است که به نسبت سیار رقبا در این رنج قیمت عملکرد بهتری دارد. روشنایی تصاویر سلفی، وضوح تصویر، داینامیک‌رنج و جزییات تصویر فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. دوربین سلفی آنر ایکس 8 برای فیلم‌برداری از حداکثر وضوح 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند که نتیجه خوبی را به‌همراه دارد. به صورت خلاصه، اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی ها از نظر دوربین سلفی را با کمترین قیمت ممکن تهیه کیند، Honor X8 بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 15 میلیون

بهترین گوشی تا 20 میلیون

هواوی Y9a

بهترین موبایل های چند دوربینه

  • نمایشگر: 6.63 IPS LCD
  • تراشه: مدیاتک Helio G80
  • باتری: لیتیوم پلیمری 4200 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 6 و 8 گیگابایت، حافظه 128 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

اسمارت‌فون بعدی که در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار معرفی می‌کنیم، یک از بهترین گوشی های هواوی 2024 است. Huawei Y9a به سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز شده که عملکرد خوبی در نوردهی مناسب دارد. نکته جالب درباره این گوشی اقتصادی هواوی عملکرد خوب لنز ماکرو است. تصاویر Close up معمولا در گوشی‌های ارزان قیمت چنگی به‌دل نمی‌زنند، اما لنز 2 مگاپیکسلی هواوی y9a با دیافراگم f/2.4 تصاویر زیبایی را ثبت می‌کند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این گوشی به سنسور تشخیص عمق مجهز شده است، اما در نرم افزار دوربین گوشی خبری از حالت پرتره نیست. البته با استفاده از تنظیمات می‌توانید پس‌زمینه سوژه را بلور کنید، اما کیفیت آن به‌خوبی عکس‌های پرتره‌ سایر گوشی‌های اقتصادی نیست. در مجموع، عملکرد سیستم تصویربرداری Huawei Y9a آن‌قدر خوب است که به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های هواوی چهار دوربینه در این لیست حضور داشته باشد.

وان پلاس 9 پرو

بهترین گوشی ها برای عکاسی

  • نمایشگر: 6.7 اینچ LTPO Fluid2 AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 888 5G
  • باتری: لیتیوم پلیمری 45 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: رم 8 و 12 گیگابایت، حافظه 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسل، سنسور مونوکروم 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

آخرین اسمارت‌فونی که در فهرست بهترین گوشی های چهار دوربینه معرفی می‌کنیم، One Plus 9 Pro است که به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. لنزهای این گوشی با همکاری کمپانی خوش‌سابقه Hasselblad تولید شده‌اند و به همین دلیل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جزییات و دقت رنگ‌ها در سنسورهای One Plus 9 Pro بی‌نظیر باشد.

شاید خروجی سنسور اصلی One Plus 9 Pro به‌خوبی دوربین پرچمدارهای جدید کره‌ای یا آمریکایی نباشد، اما وضوح، دقت رنگ و جزییات خروجی سنسور 48 مگاپیکسلی One Plus 9 Pro فوق‌العاده است. مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی، سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی است که عملکرد آن حتی از سنسور اصلی گوشی نیز بهتر است و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، کیفیت این سنسور حتی از سنسور فوق عریض برخی گوشی‌های پریمیوم 2024 نیز بیشتر است.

می‌توانیم ادعا کنیم که سنسور اولتراواید One Plus 9 Pro یکی از بهترین دوربین‌های فوق عریضی است که طی معرفی بهترین گوشی های چهار دوربینه موجود در بازار مشاهده کردیم.

جمع‌بندی

در این مطلب تعدادی از بهترین گوشی های چهار دوربینه را در رنج قیمت‌های مختلف از برندهای مختلف معرفی کردیم که با لنزها و قابلیت‌های عکاسی گوناگون، عکاسی را برای کاربران لذت‌بخش می‌کنند.

سوالات متداول

کدام برند بهترین سیستم‌های تصویربرداری چهارگانه را ارائه می‌دهد؟

در حال‌حاضر شیائومی و سامسونگ از بهترین برندهایی هستند که پرچمدارهای خود را به چهار لنز مختلف مجهز می‌کنند.

سنسور اصلی کدام گوشی تصاویر باکیفیت‌تری ثبت می‌کند؟

پرچمدار جدید شیائومی یعنی شیائومی 14 اولترا درمیان اسمارت‌فون‌های این فهرست، بهترین تصاویر را ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بی تردید می ۱۱ اولترا یکی از بهترین هاست که از قلم انداخت بد!

    پاسخ