coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 سامسونگ در حد و اندازه تراشه‌های اسنپدراگون است؟

سامسونگ در تلاش است تا تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 خود را از نظر کارایی، عملکرد و به خصوص بهره‌وری انرژی با تراشه‌های اسنپدراگون مطابقت دهد.

پس از عملکرد ناامید کننده تراشه اگزینوس 2200، بخش گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ تصمیم گرفت که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به طور انحصاری در سری گلکسی اس 23 استفاده کند. اما دوباره با سری گلکسی اس 24، تراشه‌های اگزینوس بازگشت داشتند و نه یک بازگشت معمولی بلکه پرقدرت و متفاوت. حال، سامسونگ قصد دارد که با تراشه پرچمدار بعدی خود که برای سری گلکسی اس 25 طراحی شده، به رقابت با تراشه‌های اسنپدراگون بپردازد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 سامسونگ

گزارش جدیدی از نشریه کره جنوبی Business Korea منتشر شده که ادعا می‌کند سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S25 را به پردازنده Exynos 2500 مجهز خواهد کرد. این چیپست جدید بر روی گره پردازشی 3 نانومتری نسل دوم Samsung Foundry (SF3) ساخته شده و سامسونگ اخیرا اعلام کرده که برای بهبود بهره‌وری انرژی آن با Synopsis، یک شرکت جهانی طراحی الکترونیکی (EDA) همکاری داشته است.

تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500

البته Exynos 2500 اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ نخواهد بود، چرا که پیش از آن تراشه 3 نانومتری اگزینوس W1000 در ساعت هوشمند Galaxy Watch 7 در جولای 2024 معرفی خواهد شد.

جالب است بدانید که Samsung Foundry اولین شرکتی است که تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری با استفاده از ساختار ترانزیستوری جدید سامسونگ یعنی Gate All Around (GAA) را آغاز کرده است. این ساختار جدید، با کاهش نشت نیرو و افزایش جریان درایو، راندمان برق و میزان حرارت تولیدی را بهبود می‌بخشد. در مقایسه، تراشه‌های 3 نانومتری دیگر، مانند تراشه M4 در آیپد پرو اپل که با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده، از ساختار قدیمی FinFET استفاده می‌کنند.

پس از معرفی سری Galaxy S24 و اثبات کارآمدی تراشه Exynos 2400، حالا اعتماد سامسونگ به تراشه‌های اگزینوس داخلی خود افزایش یافته است. از این رو، این شرکت تصمیم گرفته تا بهره‌گیری از پردازنده Exynos 2500 برای برخی از واحدهای سری گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس را ادامه دهد. با این وجود، گلکسی اس 25 اولترا احتمالا از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود که سری گلکسی اس 25 دارای طراحی کاملا جدید، دوربین بهبود یافته و عمر باتری بیشتر باشد. همچنین گفته می‌شود که این گوشی از اتصال ماهواره‌ای دو طرفه برای ارتباطات اضطراری برخوردار خواهد بود. این دستگاه به احتمال زیاد رابط کاربری One UI 7.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 15 را اجرا و به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم عامل اندروید را به مدت هفت سال دریافت خواهد کرد. دیگر مشخصات گلکسی S25 در نزدیکی زمان عرضه یعنی ژانویه 2025 به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر