coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل ؛ افزایش سرعت بر روی کاغذ!

بررسی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل به عنوان دو اپراتور برتر همراه در کشور نشان از افزایش دارد؛ اما افزایش سرعتی که فقط بر روی کاغذ دیده می‌شود. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

سایت نت سنچ پلاس نتیجه بررسی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد. در این گزارش نت سنج پلاس به بررسی نسل سوم، چهارم و پنجم اینترنت هر دو اپراتور از آذر 1402 تا اردیبهشت 1403 پرداخت و اعلام کرد میزان دسترسی کاربران به نسل‌های مختلف اینترنت و سرعت اینترنت این دو اپراتور رشد داشته است. اگرچه ابتدا تعرفه اینترنت اپراتورهای همراه تا 34 درصد افزایش یافت، وزیر ارتباطات قول داده بود که سرعت اینترنت را افزایش خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هرکدام به صورت مجزا در شبکه اجتماعی ویراستی به افزایش سرعت اینترنت پرداخته‌اند. زارع‌پور در پست منتشر شده خود در این شبکه اجتماعی اعلام کرد که تا آخر خرداد سرعت اینترنت تا 30 درصد افزایش و در پایان سال این رقم به 50 درصد می‌رسد.

لاجوردی نیز در ویراستی به موضوع پایش پیشرفت اپراتورهای همراه را در راستای 34 درصد افزایش تعرفه که پیش‌تر قول داده بودند پرداخت.

بیشتر بخوانید: علت اختلالات اینترنت ایران مشخص شد؛ حملات سایبری و زیرساخت ضعیف

بررسی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل

نت سنج پلاس در نمودارهای مختلف نتیجه پایش سرعت اینترنت دو اپراتور سیر برتر کشور را منتشر و گفت که در بازه زمانی نیمه دوم آذرماه 1402 تا نیمه اول اردیبهشت 1403 سرعت دسترسی کاربران به اینترنت 3G، 4G و 5G رشد داشته است. روند تغییرات سرعت اینترنت در این دو اپراتور مطابق نمودارهای زیر است:

بررسی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل

امیر لاجوردی، رئیس رگولاتوری ایران در ویراستی اعلام کرد که پایش پیشرفت تعهدات اپراتورهای همراه در راستای افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت در سال 1402 به صورت شفاف در گزارش تن سنج پلاس آمده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در خصوص این موضوع در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گفت:

«افزایش پوشش نسل چهارم و پنجم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا پایان خرداد و ۵۰ درصدی تا پایان امسال (نسبت به دی‌ماه گذشته) از مهمترین تعهدات اخذ شده از اپراتورهای همراه است که تحقق آنها به صورت مستمر توسط سازمان تنظیم مقررات مورد پایش و مطالبه قرار می‌گیرد و نتیجه قابل مشاهده است.»

بررسی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل

لازم به ذکر است اعلام کنیم که طبق تجربه‌ای که خود ما داریم و به وضوح هم قابل مشاهده است، سرعت اینترنت چه در اپراتورهای همراه و چه اپراتورهای ثابت، به شدت کاهش یافته و جدای از این کاهش سرعت، اینترنت ایران به شدت دچار اختلالات گوناگون شده است. حتی در همین زمان که درحال نگارش مطلب هستیم، اینترنت اختلالاتی دارد که اذیت‌کننده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص پایش سرعت اینترنت در دو اپراتور همراه کشور چیست؟ آیا سرعت اینترنت از نظر شما افزایش یافته است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر