coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

در رویداد I/O 2024 گوگل چه گذشت؟ معرفی 5 ویژگی برتر

رویداد I/O 2024 گوگل نقطه عطفی برای شرکت گوگل محسوب می‌شود. مدیر عامل گوگل، سوندار پیچای، این دوره را “عصر جمینی” نامید.دوشنبه 25 اردیبهشت 1403 اوپن ای آی، از تکنولوژی جدیدش رونمایی کرد که بازتاب گسترده‌ای در عرصه جهانی داشت. تکراتو در مطالب مختلف به سوال GPT 4o چیست؟ پاسخ داد و کاربردهای آن در زندگی روزمره را مورد بررسی قرار داد.

در رویداد I/O 2024 گوگل که دیشب سه شنبه 26 اردیبهشت برگزار شد، فناوری‌هایی پیشرفته‌ای به نمایش درآمد. در ادامه به شما خواهیم گفت که در کنفرانس I/O گوگل چه گذشت. پس از این رویداد، جستجو، جیمیل و دستیار گوگل تغییرات اساسی خواهند داشت. گوگل اکنون به یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل شده و جمینی در مرکز تمام فعالیت‌های آینده این شرکت قرار دارد.


بیشتر بخوانید: 


معرفی هوش مصنوعی چندمدله در رویداد I/O 2024 گوگل

جمینی نانو پایه و اساس تمامی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی گوگل است که از واحدهای پردازش تانسور (TPU) بهره می‌برد. این فناوری به هوش مصنوعی گوگل اجازه می دهد تا انواع ورودی‌ها مانند متن، تصاویر، صدا و حتی ویدیو را درک و پردازش کند.

معرفی هوش مصنوعی چندمدله در رویداد I/O 2024 گوگل 
رویداد I/O 2024 گوگل

Circle to Search

ویژگی Circle to Search یکی از جالب‌ترین بخش کنفرانس I/O 2024 گوگل محسوب می‌شد. این ویژگی که ابتدا در رویداد سامسونگ معرفی شد، اکنون به‌طور مستقیم در اندروید ادغام شده و 100 میلیون دستگاه می‌توانند از آن استفاده کنند. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا با کشیدن یک دایره روی صفحه نمایش و دور مطلب مورد نظر، توضیحاات مربوط به آن را دریافت کنند. همچنین این ویژگی می‌تواند مسائل پیچیده ریاضی و فرمول‌های شیمی را حل یا تجزیه و تحلیل کند.

 Circle to Search

خلاصه‌‌کن گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی جمینی

ویژگی بعدی که به نظر یکی از کاربردی‌ترین هاست، خلاصه‌کن گوگل بود. گوگل ویژگی “خلاصه‌های هوش مصنوعی” را با هدف مختصر و مفید کردن اطلاعات ورودی بلند معرفی کرد که قادر است مطالب مورد نیازی که به او داده می‌شود را در قالب فلش کارت ارائه کند. این خلاصه‌ها به شما کمک می‌کنند تا به سرعت و به راحتی اطلاعات مهم را بدون نیاز به خواندن تمام محتوای اصلی، دریافت کنید.

برای مثال، اگر یک مقاله خبری طولانی یا یک رشته ایمیل‌های متعدد داشته باشید، خلاصه‌های هوش مصنوعی می‌توانند نکات کلیدی و مهم آن‌ها را استخراج کرده و در قالب یک کارت اطلاعاتی به شما نشان دهند. این کارت‌ها در محصولات مختلف گوگل مانند جستجوی گوگل، جیمیل و گوگل داکس قابل استفاده خواهند بود؛ به این معنا که شما می‌توانید از این ویژگی در این سرویس‌ها بهره‌مند شوید تا اطلاعات را به‌صورت خلاصه و دسته‌بندی شده مشاهده کنید.

خلاصه‌‌کن گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی جمینی

با جستجوی گوگل لیست طولانی لینک‌های آبی را به خاطره‌ها بسپارید

جستجوی گوگل امروز برای آمریکایی‌ها و در اواخر سال برای بقیه جهان تغییر خواهد کرد (مگر اینکه از یکی از بهترین VPN‌ها استفاده کنید). جستجو اکنون توسط هوش مصنوعی جمینی پشتیبانی می‌شود. فراموش کنید که بخواهید لیست طولانی از لینک‌های آبی را مرور کنید؛ جستجوی جدید گوگل یک تجربه شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد. خلاصه‌های هوش مصنوعی نتایج جستجوی شما را به‌طور مختصر ارائه می‌دهند و جستجو می‌تواند به ایمیل، تقویم و نقشه‌های شما برای ارائه جزئیات مرتبط دسترسی پیدا کند.

می‌توانید درخواست‌های پیچیده را وارد کنید، به لطف قابلیت چندمدله بودن که جمینی را تقویت می‌کند. رئیس جستجوی گوگل، لیز رید، این ویژگی را نشان داد زمانی که یک درخواست جستجوی طولانی و بسیار خاص را با استفاده از زبان طبیعی وارد کرد و جستجو نتایج متنی مرتبطی ارائه داد. حتی نقشه‌ای از مکان استودیوی یوگایی که او دنبال می‌کرد را نشان داد.

برای مواقعی که کلمات نمی‌توانند آنچه را که دنبال آن هستید بیان کنند، جستجوی گوگل اکنون به شما اجازه می‌دهد که ویدیوهایی را مستقیماً از نوار جستجو در موبایل ضبط کنید. جستجو می‌تواند نتایجی بر اساس آنچه که فیلم‌برداری کرده‌اید ارائه دهد.

با جستجوی گوگل لیست طولانی لینک‌های آبی را به خاطره‌ها بسپارید

چاو دستیار گوگل چاو

هیچ‌کس به صراحت پایان دستیار گوگل را اعلام نکرد، اما سوندار پیچای گفت دستیار گوگل اکنون به جمینی تبدیل شده است. جمینی به عنوان یک مدل زبانی مولد، پاسخ‌های پویا و شخصی‌سازی شده‌ای ارائه می‌دهد و می‌تواند زمینه و نحوه مکالمات را درک کند.

با جستجوی گوگل لیست طولانی لینک‌های آبی را به خاطره‌ها بسپارید

شناسایی تماس‌های کلاهبرداری

گوگل ویژگی جدیدی برای شناسایی تماس‌های کلاهبرداری معرفی کرده که از هوش مصنوعی جمینی نانو برای تحلیل الگوهای مکالمه در زمان واقعی استفاده می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تماس‌های کلاهبرداری را شناسایی و به‌راحتی قطع کنند.

شناسایی تماس‌های کلاهبرداری

نتیجه‌گیری

رویداد I/O 2024 گوگل نشان‌دهنده دیدگاه جدید گوگل برای آینده است. این شرکت با بازتصور نحوه جستجو، تعامل با هوش مصنوعی و ارائه اطلاعات به کاربران، گامی بزرگ به سوی آینده برداشته است. ما باید منتظر تغییرات بیشتر در اندروید و دیگر محصولات گوگل در عصر جدید جمینی باشیم.

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر