coinex
otetmarket
قاصدک 24

غول فناوری کره ای از سال 2014 تقریباً 3 میلیارد گوشی فروخته است

شاید شما هم جز طرفداران سامسونگ هستید شاید هم از آن متنفر باشید در هرحال هیچکس نمی‌تواند قدرت این برند را در بخش تکنولوژی زیر سوال ببرد. غول فناوری کره ای به حدی قدرتمند است که از بیست سال پیش تاکنون بعد از شنیدن نام گوشی هوشمند احتمالا در ذهن مخاطب تصویری از یک گلکسی نقش می‌بنند.البته در بین نسل جوان آیفون محبوبیت بیشتری دارد. در این میان برندهایی مانند موتورولا،شیائومی و گوگل هم کم طرفدار وفادار ندارد اما سامسونگ همیشه جایگاه ویژه تری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


بیش از یک دهه به طور مداوم جایگاه اول در فروش گوشی های هوشمند در دست سامسونگ است. این غول فناوری حتی رقیبان قدری مانند اپل را هم کنار زده است. اخیرا تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد سامسونگ در ده سال گذشته نزدیک به سه میلیارد گوشی هوشمند فروخته است. رقمی خیره‌کننده که تسلط غول فناوری کره‌ای را نشان می‌دهد.

عملکرد فوق‌العاده سامسونگ، محموله‌های ترکیبی شیائومی، ویوو و هواوی را در دوره گذشته تحت الشعاع قرار داد. بر اساس داده‌های IDC که توسط AltIndex جمع‌آوری شده، سامسونگ از سه ماهه اول سال 2014 تا سه ماهه اول 2024، 2.93 میلیارد گوشی هوشمند فروخته. اپل یکی از قدرتمندترین برندهای حوزه فناوری با فروش 2.2 میلیاردی عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته را از آن خود کرده است.

علیرغم کاهش 10 درصدی سهم بازار خود در دهه گذشته، سامسونگ هر سال از اپل پیشی می‌گیرد. حتی افزایش 2 درصدی سهم بازار هم نتوانست برای اپل کاری انجام دهد. اگر برایتان جالب است سال 2022 را می‌توان به عنوان بدترین سال سامسونگ معرفی کرد. سالی که در آن فقط 258.2 میلیون گوشی هوشمند از این برند به فروش رفت در حالی که اپل در آن سال توانست 225.3 میلیون دستگاه را به فروش برساند.

اما 2015 بهترین سال سامسونگ بود که با عرضه گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 به 320.9 میلیون در مقایسه با اپل 231.5 میلیون رسید. در سا‌ل‌های اخیر هم  سال 2023 برای سامسونگ سال خوبی بود و تعداد محموله‌های این شرکت به 286.6 میلیون افزایش یافت و عملکرد آن از سال 2020 تا 2022 پیشی گرفت.

به نظر می‌رسد این شرکت با تمرکز بر بهینه سازی، کیفیت ساخت و معرفی Galaxy AI وارد عصر جدیدی از فناوری موبایل شده است. شروع مسیر جدید با سری پرچمداران گلکسی S24 کلید خورد، محصولاتی که باعث شدند غول فناوری کره ای رکوردهای فروش اولیه سه ماهه اول را در بازارهای متعددی به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: 

منبع:phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر