coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی گوگل پیکسل 8a ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

بررسی گوگل پیکسل 8a نشان می‌دهد که این گوشی با طراحی زیبا، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی و هوش مصنوعی پیشرفته، جزء بهترین گوشی‌های میان رده است.

بررسی گوگل پیکسل 8a نشان می‌دهد که این محصول گوگل بهترین گوشی اقتصادی برای طرفداران اندروید و به ویژه گوگل است. امکانات این گوشی نسبت به قیمت آن کاملاً مناسب هستند و این گوشی برای کاربرانی که به دنبال تجربه کردن فناوری‌های جدید گوگل از جمله هوش مصنوعی این شرکت هستند، گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به پیکسل 8 محسوب می‌شود.

شاید بتوانید با پرداخت چنین هزینه‌ای به فناوری‌های بهتری دسترسی پیدا کنید؛ اما سایر محصولات رقیب، فاقد امکانات نرم‌افزاری گوگل و 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری این شرکت هستند. بررسی این گوشی نشان می‌دهد که سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و مدل زبانی عظیم گوگل در این گوشی هم به خوبی کار می‌کنند. در ادامه مطلب، مشخصات گوگل پیکسل 8a را به طور کامل بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی گوگل پیکسل 8a

سری گوگل پیکسل A هر سال در تلاش برای تبدیل شدن به بهترین گوشی اقتصادی سال است و پیکسل 8a هم از این شرایط مستثنی نیست. این گوشی، طراحی ساده‌ای دارد اما پکیج نرم‌افزاری خاص گوگل، آن را تبدیل به محصولی بسیار جذاب کرده است. امسال هم با وجود رقبایی مثل ناتینگ فون 2a، وان پلاس 12R و گلکسی A35 سامسونگ، گوگل باید برای تصاحب این جایگاه تلاش بیشتری از خود نشان می‌داد.

بررسی گوگل پیکسل 8a
بررسی گوگل پیکسل 8a

از جمله مشخصات Pixel 8a می‌توان به پنل 120 هرتزی OLED، نمایشگر همیشه روشن، چیپ‌ست گوگل تنسور جی 3 و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی اشاره کرد. مشخصات فنی Pixel 8a را در جدول زیر به طور کامل مشاهده می‌کنید و در ادامه مطلب، بررسی این گوشی را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی گوگل پیکسل 8a مشخصات فنی گوگل پیکسل 8a
طراحی و ساختار
  • 152.1 × 72.7 × 8.9 میلی‌متر
  • وزن 188 گرم
  • نانو سیم و eSIM
  • قسمت جلو گلس (گوریلا گلس 3)، فریم آلومینیوم، پنل پشت پلاستیکی
  • گواهینامه IP67 (مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا 30 دقیقه در عمق 1 متری)
  • رنگ بندی مشکی، سفید، سبز، آبی
نمایشگر
  • OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR و روشنایی 2000 نیت (peak)
  •  6.1 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 81.6 درصد
  • رزولوشن 2400× 1080 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 430 ppi
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار
  • اندروید 14
تراشه
  • گوگل تنسور جی 3
  • پردازنده مرکزی 9 هسته‌ای شامل 1 هسته 3 گیگاهرتزی کورتکس X-3 با 4 هسته 2.45 گیگاهرتزی کورتکس A715 و 4 هسته 2.15 گیگاهرتزی کورتکس A510
  • پردازنده گرافیکی Immortalis-G715s MC10
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 64 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، لرزشگیر اپتیکال
  • 13 مگاپیکسل اولترا واید با پوشش 120 درجه، دیافراگم f/2.2
  • فلش LED دوگانه، پانوراما، HDR خودکار، پیکسل شیفت
  • قابلیت ضبط ویدیوی  4k با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30، 60، 120 و 240 فریم بر ثانیه و OIS
دوربین سلفی
  • 13 مگاپیکسلی اولترا واید، دیافراگم f/2.2
  • HDR خودکار و پانوراما
  • قابلیت ضبط ویدیوی  4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4492 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم PD3.0
  • شارژ بی‌سیم 7.5 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو/سه باند (بسته به بازار و منطقه خرید)
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • NFC دارد
  • رادیو ندارد
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS, NavIC
  • USB Type-C 3.2
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، قطب نما، مجاورت، ژیروسکوپ، فشارسنج
قیمت پیکسل 8a حدود 499 دلار – از 32,800,000 تا 40,500,000 تومان

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر طراحی

بررسی گوشی گوگل پیکسل 8a نشان می‌دهد که این گوشی، حس و حال و ظاهری شبیه به پرچمدارهای گران قیمت‌تر گوگل دارد. جذابیت ظاهری این گوشی در کمتر گوشی میان رده‌ای مشاهده می‌شود و نسبت به گلکسی A35 و آیفون SE (سال 2022) به روزتر و شیک‌تر است.

بررسی گوگل پیکسل 8a

 

یکسری تغییر در طراحی این مدل مشاهده می‌شود که باعث افزایش جذابیت آن نسبت به پیکسل 7a شده‌اند. اول از همه، گوشه‌های اطراف گردتر شده و همین تغییر، باعث افزایش شباهت طراحی پیکسل 8a به پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو شده است.

تغییر بعدی، فریم آلومینیوم و رویه مات گوشی است که باعث شده نگه داشتن آن در دست بهتر و راحت‌تر باشد. این گوشی مثل پیکسل 7a سر نیست و رویه مات آن باعث شده که لک اثرانگشت کمتر روی بدنه گوشی باقی بماند. حتی در صورت استفاده طولانی مدت هم لک زیادی روی گوشی مشاهده نمی‌شود.

به غیر از این دو تغییر، سایر ویژگی‌های طراحی این گوشی شبیه به قبل هستند؛ از جمله نوار افقی روی پشت گوشی که دوربین هم روی آن قرار گرفته، پورت USB-C، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا. انتظار می‌رفت که این بار گوگل حاشیه‌های اطراف نمایشگر گوشی را کمی باریک‌تر کند؛ اما هنوز هم حاشیه موجود در لبه پایینی نمایشگر پهن است.

در این گوشی هم از پلاستیک، گلس و آلومینیوم بازیافتی استفاده شده و گواهینامه IP67 هم نشان دهنده مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گل است. در مجموع، این ویژگی‌ها و امکانات برای محصولی با قیمت گوگل پیکسل 8a قابل توجه هستند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی تا 20 میلیون

بهترین گوشی تا 25 میلیون

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر نمایشگر

بررسی پیکسل 8a را با نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. احتمالاً شما هم در جریان هستید که گوگل اولین یا آخرین سازنده موبایلی نیست که ادعای سطح روشنایی بسیار چشمگیر را برای محصول خودش مطرح می‌کند؛ اما خوشبختانه نمایشگر این گوشی نسبت به پیکسل 7a روشن‌تر است. پنل 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 2400×1800 پیکسل این گوشی نشان می‌دهد که نمایشگر پیکسل 8a هم مجهز به همان فناوری است که در پیکسل 8 مشاهده کرده بودیم.

بررسی گوگل پیکسل 8a

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داده که این گوشی گوگل به اوج روشنایی 1378 نیت می‌رسد که این رقم برای محتوای اچ‌دی‌آر 1350 نیت است. با وجود اینکه رکوردهای ثبت شده نسبت به آنچه توسط گوگل ادعا شده اختلاف زیادی دارند، اما باز هم نسبت به رکورد 931 نیت ثبت شده برای پیکسل 7a بیشتر هستند.

تغییر بعدی، مربوط به نرخ نوسازی 120 هرتز پویای پیکسل 8a است که این رقم برای پیکسل 7a 90 هرتز بود. استفاده از حالت Smooth Display هم باعث ایجاد تغییر چشمگیری در میزان روان بودن تصویر می‌شود و در این حالت، انمیشن‌ها بسیار روان‌تر پیمایش می‌شوند. هنگام غیرفعال بودن این حالت، پنل اپلیکیشن‌ها یا صفحات وب با سرعت کمتری پیمایش می‌شوند.

پنل OLED این گوشی هم زاویه نمایش عریضی دارد و به هیچ وجه باعث انحراف و اعوجاج تصویر نمایشگر نمی‌شود. این پنل، دارای پالت‌های رنگی بسیار غنی و خوشرنگ است و فیلم و تصویر در آن بسیار چشم نواز و زیبا به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر عملکرد

در این بخش از بررسی Pixel 8a نگاهی به عملکرد این گوشی داریم. همانطور که در جدول مشخصات فنی گوگل پیکسل 8a مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به همان تراشه تنسور جی 3 است که در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از آن استفاده شده بود. همین ویژگی باعث افزایش ارزش خرید این گوشی گوگل شده که از نظر قیمت به پیکسل 8 بسیار نزدیک است. همانطورکه قبلاً اشاره شد، پیمایش رابط کاربری این گوشی به خصوص با توجه به نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر آن به صورت بسیار روان انجام می‌شود.

بررسی گوگل پیکسل 8a

نتایج تست‌های بنچمارک هم نشان می‌دهد که این گوشی نسبت به سری پیش عملکرد بسیار بهتری دارد. این محصول گوگل در تست‌های تک و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 6 به ترتیب به امتیاز 1581 و 4093 دست پیدا کرده در حالی که رکورد پیکسل 7a برای این تست‌ها به ترتیب 1018 و 3065 بود.

ثبت چنین امتیازاتی با نسخه جدید گوگل پیکسل A دور از انتظار نبود؛ اما در استفاده‌های روزانه چندان مشهود نیست. در مجموع باز هم پیکسل 8a کارهای روزمره مثل اجرای اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و غیره را به خوبی مدیریت می‌کند.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 8a و تجربه استفاده از این گوشی نشان داده که این محصول گوگل، حتی صحنه‌های پر اکشن بازی‌ها را با نرخ فریم بسیار روان اجرا می‌کند. این در حالیست که بعضی از گوشی‌ها هنگام نمایش صحنه‌های درگیری شدید دچار افت نرخ فریم می‌شوند.

تراشه جدید تنسور جی 3 باعث شده که پیکسل 8a در تست Wild Life Unlimited از 3DMark به نرخ 53.7 فریم بر ثانیه دست پیدا کند؛ در حالی که پیکسل 7a در همین تست، رکورد 41.1 را ثبت کرده بود.

تنها نکته عجیبی که در مقایسه بین پیکسل 8a و 7a مشاهده می‌شود، مربوط به رندر ویدیو با ادوبی پریمیر راش است که دو گوشی برای این تست رکورد 56 ثانیه را ثبت کرده‌اند.

در مجموع، بررسی پیکسل 8a نشان داده که این گوشی میان رده عملکرد بسیار رضایت بخشی دارد. نه تنها این گوشی همه بازی‌های امتحان شده را با نرخ فریم پایدار اجرا کرده، بلکه تجربه کار با نرخ نوسازی 120 هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی تا 10 میلیون

بهترین گوشی تا 15 میلیون

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر باتری

همانطور که در جدول مشخصات پیکسل 8a مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به یک باتری 4492 میلی آمپر ساعتی است. این در حالیست که پیکسل 7a با یک باتری 4386 میلی آمپر ساعتی ساخته شده بود؛ در نتیجه جای تعجب نیست که ماندگاری شارژ پیکسل 8a نسبت به سری قبل بهتر باشد.

بررسی گوگل پیکسل 8a

در واقع، ماندگاری شارژ باتری پیکسل 8a به 11 ساعت و 21 دقیقه می‌رسد که این رکورد برای پیکسل 7a حدود 10 ساعت و 5 دقیقه بود. با وجود خوب بودن این ماندگاری شارژ، پیکسل 8a برای ثبت بهترین رکورد ماندگاری شارژ فاصله زیادی با وان پلاس 12R دارد.

در عین حال، سرعت شارژ باتری گوگل پیکسل 8a از پیکسل 7a کمتر است. بررسی Pixel 8a از نظر سرعت شارژ نشان می‌دهد که این گوشی پس از 15 و 30 دقیقه به ترتیب به سطح شارژ 16 و 33 درصد می‌رسد. این رکورد نسبت به پیکسل 7a که ظرف 30 دقیقه 43 درصد شارژ می‌شود کندتر است؛ اما با توجه به اینکه سرعت شارژ باسیم (18 وات) و بی‌سیم (7.5 وات) این گوشی با پیکسل 7a برابر است، چندان عجیب نیست.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر نرم‌افزار

معمولاً هر گوشی جدیدی نسبت به سری قبل با سخت‌افزار بهتری تولید می‌شود اما بررسی پیکسل 8a نشان می‌دهد که گوگل در ساخت این گوشی بیشتر متمرکز بر جنبه نرم‌افزاری بوده تا جذابیت آن را برای کاربران افزایش دهد. خوشبختانه، پیکسل 8a هم مثل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو مجهز به فناوری هوش مصنوعی پیشرفته شده تا تجربیات متفاوتی را برای کاربران رقم بزند.

بررسی گوگل پیکسل 8a

در واقع، بعضی از قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شده در پیکسل 8، در پیکسل 8a هم پیاده‌سازی شده‌اند. در عین حال، برای توجیه پذیرتر شدن قیمت بالای مدل‌های قبلی، بعضی از امکانات مثل ویدیو بوست مختص این گوشی‌ها هستند.

از جمله امکانات هوش مصنوعی پیکسل 8a که همگی کمک زیادی به صرفه‌جویی در وقت می‌کنند، می‌توان به بست تیک، مجیک ادیتور، پاک کن صوتی، جمینی، دستیار تماس، ترجمه زنده و غیره اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی این فناوری‌های هوش مصنوعی، راحتی استفاده از آنها است. برای مثال، با استفاده از قابلیت Circle to Search می‌توانید در هر قسمت دلخواهی از صفحه یک دایره بکشید تا در گوگل درباره محتوای آن جستجو کنید.

بررسی Pixel 8a نشان می‌دهد که ابزارهای ویرایش و عکاسی این گوشی هم بسیار مفید هستند. مثلاً با Magic Editor می‌توانید به راحتی عکس‌ها را ویرایش کرده؛ اشیای دلخواه را حذف کنید یا اندازه آنها را تغییر دهید.

در نهایت، در پیکسل 8a قدرت هوش مصنوعی با استفاده از دستیار تماس به بهترین شکل به نمایش گذاشته شده است. Call Assist می‌تواند به صورت خودکار به پیام‌ها و تماس‌ها پاسخ بدهد. در واقع این دستیار هوشمند، به جای ارسال پیام‌ها به صندوق صوتی، آنها را گوش کرده و بعد چند گزینه برای پاسخ در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید بهترین پاسخ را از بین آنها انتخاب کنید تا برای مخاطب ارسال شود.

جمینی (Gemini) هم چت بات هوش مصنوعی گوگل است که می‌توان هر زمان دلخواهی از آن استفاده کرده و اطلاعات مفیدی از آن کسب کرد؛ از جمله آخرین قیمت بلیط‌های یک پرواز خاص.

یکی دیگر از نکات مهم درباره جنبه نرم‌افزاری پیکسل 8a این است که این گوشی تا 7 سال آپدیت امنیتی و نرم‌افزاری دریافت می‌کند؛ یعنی به اندازه پیکسل 8 و 8 پرو. این یک تغییر مثبت بسیار مهم است چون پیکسل 7a تا 3 آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کرد؛ بنابراین می‌توانید تا چندین سال آینده با خیال راحت از پیکسل 8a استفاده کنید.

همانطور که در جدول مشخصات Pixel 8a مشاهده می‌کنید این گوشی با اندروید 14 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. اما قبلاً اشاره شد که مهم‌ترین مشخصه این گوشی نسبت به محصولاتی با قیمت مشابه، امکانات هوش مصنوعی آن است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 30 میلیون

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر دوربین

کمتر گوشی مثل پیکسل 7a با قیمت کمتر از 500 دلار پیدا می‌شود که در جمع گوشی‌های مجهز به بهترین دوربین قرار داشته باشد. این گوشی از نظر نسبت بین قیمت و امکانات دوربین، بهترین گزینه محسوب می‌شد. به همین دلیل انتظارات از دوربین گوگل پیکسل 8a هم زیاد است.

بررسی گوگل پیکسل 8a

همانطور که در جدول مشخصات فنی Pixel 8a مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به یک سیستم دوربین پشت دوتایی متشکل از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی است. در قسمت جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی داریم. این دوربین‌ها با آنچه در پیکسل 7a داشتیم تفاوتی ندارند، اما زاویه دید دوربین جلو بیشتر و 96.5 درجه است (که در سری قبل 95 درجه بود) در نتیجه، می‌توان در عکس‌های گروهی افراد بیشتری را در تصویر جا داد.

بررسی گوگل پیکسل 8a نشان می‌دهد که این گوشی هم نسبت به قیمت آن عکس‌های بسیار خوب و باکیفیتی ثبت می‌کند اما در مقایسه بین عکس‌های دوربین Pixel 8a و 7a نمی‌توان تفاوت چشمگیری را مشاهده کرد.

دوربین اصلی هر دو گوشی از نظر کیفیت تصویر، جزئیات، رنگ‌ها و محدوده پویا شبیه به هم به نظر می‌رسند.

لازم به ذکر است که بین محصولات اپل، آیفون SE (تولید 2022) از نظر قیمت بیشترین شباهت را به پیکسل 8a دارد. هیچ کدام از این دو گوشی حالت ماکروی اختصاصی ندارند. مقایسه دوربین دو گوشی نشان می‌دهد که پیکسل 8a تصویر واضح‌تری ثبت کرده و جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد. در مقابل، تصاویر آیفون SE اشباع رنگ نسبتاً زیادی دارند، اما اشباع رنگ پیکسل 8a واقع گرایانه‌تر است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

با وجود اینکه زاویه دید دوربین سلفی پیکسل 8a بیشتر از 7a است، تفاوت چشمگیری در تصویر این دو دوربین مشاهده نمی‌شود. ممکن است شما هم رنگ‌های سردتر پیکسل 8a را بیشتر از ته رنگ قوی‌تر پیکسل 7a بپسندید.

بررسی گوگل پیکسل 8a

مقایسه دو گوشی از نظر کیفیت تصویر در شب هم تفاوت چندانی را نشان نمی‌دهد. محدوده پویای تصاویر هر دو گوشی بسیار خوب است اما عکس‌های پیکسل 8a کنتراست بیشتری دارند؛ در نتیجه این گوشی برای عکاسی در شب مناسب‌تر است.

مقایسه آیفون SE و پیکسل 8a نشان می‌دهد که تصویر آیفون SE واقع گرایانه‌تر و تصویر پیکسل 8a دارای جزئیات بیشتری است.

دوربین پیکسل 8a قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه دارد که امروزه سطح استاندارد محسوب می‌شود. بررسی گوگل پیکسل 8a نشان می‌دهد که ویدیوهای دوربین این گوشی جزئیات خوبی دارند و سایه‌ها را تقویت می‌کنند.

در مجموع، عملکرد دوربین گوگل پیکسل 8a بسیار خوب است و می‌توان آن را جزء بهترین‌ها در نظر گرفت اما امیدواریم که الگوریتم‌ها و تکنیک‌های جدیدتر پردازش تصویر باز هم عملکرد این گوشی را ارتقاء دهند.

کیفیت دوربین این گوشی بین محصولاتی با قیمت مشابه بالاتر از سطح میانگین قرار دارد به ویژه نسبت به ناتینگ فون 2a که نسبت به 7a هم ضعیف‌تر است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 30 میلیون 

بررسی گوگل پیکسل 8a از نظر قیمت

ثبت پیش سفارش پیکسل 8a از 18 اردیبهشت شروع شده و از 25 اردیبهشت در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. قیمت Pixel 8a در آمریکا نسبت به قبل تغییری نداشته و با نرخ 499 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این قیمت برای مدل 128 گیگابایتی گوشی است. قیمت پیکسل 8a با 256 گیگابایت هم 559 دلار است. این گوشی در بازار ایران (در زمان نگارش ایت مقاله) از 32,800,000 تا 40,500,000 تومان به فروش می‌رسد.

بررسی گوگل پیکسل 8a

رنگ‌های این گوشی هم شامل مشکی، سبز، سفید و آبی هستند. متأسفانه گوگل هنوز قیمت پیکسل 7a را کاهش نداده و این گوشی را در گوگل استور با قیمت 499 دلار می‌فروشد؛ اما بعید است که این قیمت تا مدت زیادی ثابت بماند. حتی در صورت تغییر نکردن قیمت این مدل، وجود پیکسل 8a با قیمت مشابه، انگیزه‌ای برای خرید پیکسل 7a باقی نخواهد گذاشت.

جمع‌بندی

متأسفانه قیمت گوشی‌های پرچمدار روزبروز بیشتر می‌شود و برای کاربرانی که بودجه زیادی ندارند، مقرون به صرفه نیستند. به همین دلیل، خیلی از کاربران به دنبال گوشی‌های میان رده با ارزش مثل پیکسل 8a هستند. با وجود اینکه دوربین پیکسل 8a نسبت به قبل ارتقای چشمگیری نداشته، اما باز هم گوگل از جهات مختلف موفق به ارتقای قابلیت‌ها و جذابیت این گوشی شده، از جمله امکانات هوش مصنوعی و 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری.

ارتقای سایر مشخصات پیکسل 8a از جمله دوربین، باتری، روشنایی نمایشگر و طراحی هم جذابیت این گوشی را دو چندان می‌کند. مهم‌تر اینکه، چنین تغییراتی منجر به افزایش قیمت Pixel 8a نسبت به سری قبل نشده‌اند و همین موضوع باعث افزایش ارزش خرید این گوشی می‌شود. امیدواریم که بررسی گوگل پیکسل 8a برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

قیمت گوگل پیکسل 8a چقدر است؟

قیمت Pixel 8a با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب 499 و 559 دلار است. این گوشی در بازار ایران (در زمان نگارش ایت مقاله) از 32,800,000 تا 40,500,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا گوگل پیکسل 8a هم هوش مصنوعی دارد؟

بله امکاناتی مثل بست تیک، مجیک ادیتور، پاک کن صوتی، جمینی، دستیار تماس، ترجمه زنده و غیره در این گوشی هم وجود دارند.

نسخه اندروید پیکسل 8a چند است؟

این گوشی با اندروید 14 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و تا 7 سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی گوگل پیکسل 8a چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر