coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

قیمت اجاره خانه در سال 1403 ؛ با چند میلیون می‌توان 100 متر خانه اجاره کرد؟

قیمت اجاره خانه در سال 1403 به شدت درحال افزایش است و حتی ممکن است طرح‌های دولت درخصوص کنترل بازار اجاره مسکن هم چاره‌ساز نباشد.

هرساله قیمت اجاره واحدهای مسکونی و تجاری افزایش می‌یابد و تاکنون این وضعیت از سمت دولت کنترل نمی‌شد. حتی طرح‌ خاصی نیز برای کنترل و جلوگیری از زیاده‌خواهی صاحبان ملک در دست اجرا نبود. اگرچه دولت در سال جاری طرح‌های گشترده‌ای را پی‌ریزی کرده، اما تاکنون اجرا نشده و مشخص نیست که آیا می‌شود بازار اجاره ملک را کنترل کرد یا خیر.

قیمت اجاره خانه در سال 1403 نیز به سنت سالهای پیش درحال افزایش است و روزبه‌روز بر قیمت ملک افزوده می‌شود. یکی از عمده‌ترین موارد افزایش قیمت اجاره از سالهای پیش تاکنون، جولان سودجویان، دلالان و افراد منفعت‌طلب است که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های خرابکارانه سعی می‌کنند التهاب بازار اجاره را افزایش دهند و میلیون‌ها تومان پول در جیب خود ذخیره کنند.

افزایش قیمت اجاره در شهر تهران بیش از دیگر شهرهای کشور است و مثلاً برای اجاره منزل در منطقه‌ای مانند سیدخندان باید 500 میلیون پول پیش داشته باشید و 23 میلیون نیز ماهانه اجاره دهید که از عهده تقریباً 90 درصد مستأجران برنمی‌آید. در ادامه مطلب قیمت اجاره منزل مسکونی در برخی نقاط تهران را منتشر کرده‌ایم. لازم به ذکر است که تمامی قیمت‌های زیر مربوط به منازلی با متراز بالای 100 متر است.

بیشتر بخوانید: قانون ساماندهی اجاره مسکن تأیید و برای اجرا ابلاغ شد

جدول قیمت اجاره خانه در سال 1403

سید خندان اولین منطقه‌ای است که سراغ آن می‌رویم. در این منطقه اگر بخواهید یک منزل 113 متری با سال ساخت 23 سال اجاره بگیرید، لازم است 500 میلیون تومان پول رهن داشته باشید و در کنار آن ماهانه 23 میلیون تومان نیز بایت اجاره ملک بپردازید.

موردی دیگر در همین مطقه شاید عحیب‌تر به نظر برسد. 1 میلیارد پول رهن بدهید و 35 میلیون تومان اجاره؛ آن هم برای منزلی با سن ساخت 11 سال و متراژ 135 متری.

این‌بار به سراغ شهرک اکتابان می‌رویم. برای اجاره یک ملک 145 متری در این منطقه با داشتن 3 اتاق خواب و سن ساخت 30 سال باید 600 میلیون تومان پول پیش داشته باشد و در کنار آن ماهانه 32 میلیون تومان اجاره دهید.

جدول قیمت اجاره خانه در سال 1403

قیمت ها در مرکز پایتخت ایران متفاوت است. برای اجاره خانه 120 متری در منطقه فاطمی که 31 سال هم از ساخت آن گذشته باید 400 میلیون تومان رهن داشته باشید و 26 میلیون تومان هم اجاره دهید.

در محله جمالزاده نیز برای اجاره واحد 105 متری با سال ساخت 1400 نیاز است که 7 میلیون تومان ماهانه اجاره دهید.

ما اوضاع ملک در شهرک غرب چگونه است؟ در این منطقه برای منزلی که 19 سال از ساخت آن گذاشته و متراژی 115 متری دارد، می‌بایست 1 میلیارد 450 میلیارد تومان پول داشته باشید تا این واحد را به صورت رهن کامل اجاره کنید.

برای اجاره واحدی 135 متری با سال ساخت 7 سال در محله دریاچه خلیج فارس (چیتگر) باید 1 میلیارد و پول پیش داشته باشد و بتوانید 35 میلیون تومان هم ماهانه اجاره دهید.

در محله استخر تهران نیز برای اجاره منزلی با متراژ 130 متر و با سال ساخت 1401 می‌بایست 1 میلیاردو 350 میلیون تومان پول داشته باشد. این مورد نیز رهن کامل است.

جدول قیمت اجاره خانه در سال 1403
قیمت اجاره خانه در سال 1403

نکته: تمامی موارد بالا مربوط به سال 1403 است و با توحه به اینکه تورم در ایران به صورت سالانه تا حد زیاید افزایش می‌یابد، احتمالاً تمامی این مبالغ بری سال 1404 افزایشی چند برابری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف تهران چیست؟ به نظر شما چرا دولت برنامه مدونی برای کنترل بازار مسکن ندارد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر