coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال پشت پرده [بیوگرافی + عکس]

سریال پشت پرده با بازی رضا شفیعی‌جم و آزیتا ترکاشوند، تازه‌ترین مجموعه طنز شبکه دو سیماست. برای آشنایی با بازیگران سریال پشت پرده با ما همراه شوید.

سریال پشت پرده به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و نویسندگی فهیمه سلیمانی ساخته شده است. در این مجموعه بازیگرانی مطرح از جمله رضا شفیعی جم، میرطاهر مظلومی، مریم کاویانی، حسین سلیمانی، آزیتا ترکاشوند، حدیثه تهرانی و جواد خواجوی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های طنز ایرانی هستید، می‌توانید سریال پشت پرده را شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 21:15 از شبکه دو سیما تماشا کنید. در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال پشت پرده و بیوگرافی کارگردانان این مجموعه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال پشت پرده

سریال پشت پرده آداب و رسوم، فرهنگ و هویت خانواده‌های یزدی را به تصویر می‌کشد. این مجموعه به تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی، در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و با همکاری استانداری و صدا و سیمای استان یزد ساخته شده است.

بازیگران سریال پشت پرده
بازیگران سریال پشت پرده

مجموعه پشت پرده با هنرمندی بازیگران یزدی و تهرانی تولید شده است. در این سریال علاوه‌بر بازیگرانی که در ابتدای نوشتار نام بردیم، چهره‌هایی همچون محمدرضا بحری، فاطمه زارع، محسن عالم زاده، صاحب حائری زاده، سعید خبیری، زهرا گماری، مهدی دهقان، هدی دهقان، محدثه بقائی، رها جاودان و حسین کریمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آزیتا ترکاشوند

بازیگران سریال پشت پرده

بیوگرافی بازیگران سریال پشت پرده را با آزیتا ترکاشوند آغاز می‌کنیم که زاده‌ی سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۵۹ در بروجرد است. او دوره‌های بازیگری را در نزد رسول ملاقلی‌پور و رؤیا افشاری‌نسب گذراند و فعالیت هنری‌اش را با اتودهای نمایش آغاز کرد.

ترکاشوند در سال ۸۴ با بازی در سریال طبقه دوم، وارد قاب تلویزیون شد. او با فیلم‌های ارتباط خانوادگی و فرشتگان قصاب پا به عرصه سینما گذاشت. وی در مجموعه‌های تلویزیونی گاندو، کلاه پهلوی و هیولا نیز نقش آفرینی کرده‌ است.

از دیگر آثار کارنامه هنری آزیتا ترکاشوند می‌توان به ارتباط خانوادگی، ایلوگ، قلاده‌ های طلا، من و زیبا، قصه خاطره، فرشتگان قصاب، لالایی، رسم رفاقت، شانس، عشق، تصادف، مستانه، سیانور، اشنوگل، دا، بچه‌های کلاس هشتم و زهرمار اشاره کرد.

جالب است بدانید آزیتا ترکاشوند دارنده کمربند مشکی کاراته گوجوریو است. زندگینامه بازیگران سریال بیست‌ کووید را با معرفی ابتسام بغلانی ادامه می‌دهیم.

آزیتا ترکاشوند درباره‌ی بازی در نقش‌های متفاوت می‌گوید: «برای من اهمیت ندارد نقش‌هایی را بازی کنم که گریم شیک و مرتب داشته باشد چرا که مدل یا مانکن نیستم، دوست دارم خودم را در هر نقشی محک بزنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی 

بهترین سریال های طنز ایرانی

رضا شفیعی‌جم

عکس بازیگران سریال پشت پرده
بیوگرافی بازیگران سریال پشت پرده

احمدرضا شفیعی‌جم در دهم تیر ماه سال۱۳۵۰در تهران به دنیا آمد. پدرش تهرانی و مادرش کرمانشاهی است. وی از سال ۱۳۶۴ بازیگری در تئاتر را آغاز کرد. او در 18 سالگی برای بازی در فیلم دو همسفر جلوی دوربین رفت.

رضا شفیعی‌جم با بازی در دو سریال کمدی کابلی بچه‌ها و جمعه با شما هر دو به کارگردانی علی عمرانی کار خود را در تلویزیون آغاز کرد. وی با نقش‌آفرینی در سریال ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید.

شفیعی‌جم در بیشتر سریال‌های پربیننده‌ی کمدی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مانند شب‌های برره، نقطه‌چین، جایزه بزرگ و چارخونه نقش‌آفرینی کرد و به عنوان یک کمدین محبوب به اوج شهرت رسید.

رضا شفیعی‌جم به عنوان خواننده نیز در دنیای هنر فعالیت داشته است. وی خوانندگی تیتراژ پایانی تعدادی از فیلم‌هایی را که بازی کرده همچون آپاچی، دم‌سرخ‌ها و پیشی میشی برعهده داشته‌ است. همچنین شفیعی‌جم با حضور در برنامه‌ی خندوانه به اجرای استندآپ کمدی پرداخت.

فیلم‌های سه بیگانه، دزدان خیابان جردن، داماد خجالتی، راز دشت تاران، فوتبالی‌ها، سفر خوش، افراطی‌ها و وفا 2012 از آثار کارنامه هنری رضا شفیعی‌جم هستند.

حدیثه تهرانی

زندگینامه بازیگران سریال پشت پرده

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال پشت پرده به حدیثه تهرانی می‌رسیم که متولد پنجم آذر ماه سال ۱۳۶۳ در تهران است. دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مامایی است. وی بازیگری را در سال ۱۳۸۸ با ایفای نقش در سریال چنین شتابان آغاز کرد. تهرانی در سال ۱۳۸۹ با بازی در سریال خوش نشین‌ها به شهرت رسید. او در سال ۱۳۹۲ با بازی در فیلم پانسیون وارد سینما شد.

از مهم‌ترین آثار کارنامه‌ی هنری حدیثه تهرانی می‌توان عشقولانس، پانسیون دختران، وام عسل، دریاچه ماهی، شکلات داغ، آسمان همیشه ابری نیست، خوش نشین‌ها، به کجا چنین شتابان، معراجی‌ها، تکیه بر باد، دیوار شیشه ای، وارش، زاپاس، سکوت و اتوپیا نام برد.

حدیثه تهرانی درمورد علاقه به نقش‌های متفاوت گفته است: «واقعیت‌اش را بخواهید بازی در نقش‌های طنز را خیلی دوست ندارم، اما از سریال طنزی که انجام دادم (خوش نشین‌ها) دفاع می‌کنم. بیشتر علاقمندم بازی در نقش‌های متفاوت و اغلب منفی را تجربه کنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

مریم کاویانی

عکس بازیگران سریال پشت پرده
عکس بازیگران سریال پشت پرده

مریم کاویانی زاده‌ی یکم تیر ماه سال 1349 اهواز است. او دارای مدرک فوق‌لیسانس پرستاری است. پدر و مادر او اصالتا مازندرانی هستند. وی اولین فرزند خانواده بوده و تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد.

شغل اصلی مریم کاویانی پرستاری بوده و از سال 1381 به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای بازیگری شده است. او با بازی در مجموعه پرببینده‌ی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی که در رمضان سال 84 از شبکه دو سیما پخش شد به شهرت رسید. وی در این سریال نقش همسر حسن جوهرچی را ایفا کرده بود.

کاویانی تاکنون در سریال‌های تلویزیونی زیادی همچون، به دنیا بگویید بایستد، روز رفتن، شکرانه، خط شکن، روزگار قریب، پنجمین خورشید، فاصله‌ها و در قصه‌ها زندگی می‌کنند، ایفای نقش کرده است.

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ از ازدواج اولش است. وی در سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد، اما پس از سه سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

جواد خواجوی

عکس بازیگران سریال پشت پرده

جواد خواجوی متولد بیست‌و‌چهارم خرداد ماه سال 1371 در مشهد مقدس است. خواجوی دانشجوی انصرافی رشته سینما بوده که فعالیتش را با نویسندگی و کارگردانی با تئاتر آغاز کرد. او یکی از نویسندگان پویانمایی محبوب دیرین دیرین بوده است.

وی از سال 1396 کارش را با صداگذاری کلیپ‌های اینستاگرام به طور حرفه‌ای دنبال کرد. سپس با حضور در برنامه‌ی پرطرفدار خندوانه به اوج شهرت خود رسید.

خواجوی با سریال‌های تلویزیونی سرباز، نوروز رنگی، محرمانه، و مجموعه نمایش خانگی یاغی و رئالیتی‌شو شب‌های مافیا به عنوان بازیگر شناخته شد.

خواجوی درباره‌ی پذیرش نقش گفته است: «ممکن است امروز یک فیلمنامه برایم بفرستند و بخوانم و خوشم بیاید و در ذهن خود آن شخصیت را بسازم. برایم انتخاب نقش محدودیتی ندارد، هر نقشی را که بتواند به بزرگ‌تر شدن من کمک کند، قطعاً بازی می‌کنم.»

جواد خواجوی در بهمن ماه ۱۴۰۲ ازدواج کرد و مراسم عروسی او با حضور چهره‌هایی هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

حسین سلیمانی

عکس بازیگران سریال پشت پرده
زندگینامه بازیگران سریال پشت پرده

حسین سلیمانی سی‌ام شهریور ماه سال 1363 در تهران به دنیا آمد. رشته تحصیلی وی در دبیرستان ریاضی و فیزیک بوده و در کنکور رتبه 26 را کسب کرده است. اما دانشگاه را ناتمام رها کرد و از ادامه تحصیل در رشته شیمی انصراف داد.

اولین بار در 13 سالگی برای بازی در فیلم «مهر مادری» به کارگردانی کمال تبریزی جلوی دوربین رفت و بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت. او که کودکی سختی را تجربه کرده است، توانست با حقوق و جایزه این فیلم به بخشی از آرزوهای آن دورانش برسد.

سلیمانی در سال 1382 با فیلم «مارمولک» در نقش غلامعلی بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشت و 10 سال بعد با مجموعه شبکه خانگی شاهگوش دوباره درخشید.

حسین سلیمانی از بازیگران موفق و توانمندی است که علاوه بر بازیگری در زمینه‌های دستیاری کارگردانی، مجری طرح، بازیگردان، عکاسی، ساخت فیلم کوتاه و ترانه‌سرایی نیز فعالیت می‌کند.

میرطاهر مظلومی

عکس بازیگران سریال پشت پرده

میرطاهر مظلومی در هفتم اسفند ماه سال 1353 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل تئاتر است و فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان آغاز کرد. مظلومی اولین بار در سال 1367 برای اجرای تئاتر در تالار مولوی روی صحنه رفت.

میرطاهر مظلومی یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون است. او در فیلم‌های بسیاری از جمله شهر گربه‌ها، گشت ارشاد ۳، زن‌ها فرشته‌اند ۲، دینامیت، جنجال در عروسی، سامورایی در برلین، سایه جنایت، ایران برگر، آتیش بازی، متل قو، شیش و بش، اخراجی‌ها ۲، ابراهیم خلیل الله، تنها و شاه خاموش ایفای نقش کرده است.

وی همچنین در سریال‌های تلویزیونی خودخواسته، نون خ ۲، پرستاران، آرام می‌گیریم، کیمیا، تا ثریا، دختری به نام آهو، قفسی برای پرواز، کلانتر ۳، بزرگمرد کوچک، مدار صفر درجه و روزگار قریب به نقش‌آفرینی پرداخته است.

مظلومی به عنوان صداپیشه نیز در عرصه‌ی هنر فعالیت دارد. او علاقه زیادی به حرفه دوبله دارد و معتقد است که دوبله، بازیگری و صداپیشگی مانند زنجیر به یکدیگر وصل هستند و به عبارتی مکمل یکدیگر هستند.

میرطاهر مظلومی سال 77 با شهلا مقدم ازدواج کرده است. حاصل این ازدواج دختری به نام ستایش است که سال 84 به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های سیتکام

صاحب حائری‌زاده

عکس بازیگران سریال پشت پرده
بازیگران سریال پشت پرده

بیوگرافی بازیگران سریال پشت پرده را با صاحب حائری‌زاده به پایان می‌رسانیم. وی متولد سال 1359 در شهر یزد است. حائری‌زاده از سال ۸۰ وارد عرصه بازیگری شد و فعالیت خود را در صحنه تئاتر با نمایش فراموش شده‌ها آغاز کرد و یک سال بعد با کار تلویزیونی جنگ جوان وارد صدا و سیما شدم.

از مهمترین فعالیت های این صاحب حائری‌زاده می‌توان به بازی در سریال «پنج دری» و«خانه میراثی»، فیلم «جنجال در عروسی» و فیلم های کوتاه بسیاری همچون «آلبالو خشکه» اشاره کرد.

صاحب حائری زاده کارگردانی نمایش «خنکای ختم خاطره» را نیز در کارنامه هنری خود دارد. این بازیگر و کمدین پرکار تئاتر، سینما و تلویزیون، در استان یزد شناخته شده و بسیار محبوب است.

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال پشت پرده سراغ قصه‌ی این مجموعه طنز اجتماعی خانوادگی می‌رویم که به مسائل اجتماعی از جمله فرزندآوری می‌پردازد و با روایت داستانی جذاب بیننده را با سبک زندگی مردم استان یزد آشنا می‌کند.

بازیگران سریال پشت پرده

در خلاصه داستان سریال پشت پرده آمده است: «دو خانواده در ایام نوروز به یزد سفر کرده‌اند که هر کدام هدف خود را دارند. یکی از این خانواده‌ها برای انجام عمل آی وی اف و دیگری برای گردش و تفریح، یزد را برای سفر انتخاب کرده است. هر دو خانواده در این سفر با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. یکی از خانواده‌ها نماینده قشر معلم‌هاست و به واسطه‌ی نقش آن‌ها به موضوعاتی از جمله عدالت آموزشی و مسائل معلمان پرداخته می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی

کارگردان سریال پشت پرده

محمدرضا حاجی غلامی کارگردان سریال پشت پرده، در سال 1360 در یزد به دنیا آمده است. وی دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی مطالعات فرهنگی و رسانه است. سلام، لکنت، جمعه‌گل و آبی کمرنگ سه فیلمی هستند که او کارگردانی آن‌ها را برعهده داشته است.

عکس بازیگران سریال پشت پرده

مجموعه‌های تلویزیونی «روزهای آبی» و «پدری و پسری» از دیگر آثار کارنامه هنری محمدرضا حاجی غلامی هستند.

از جوایز و افتخارات کارنامه هنری وی می‌توان به جایزه‌ی ویژه‌ی یونیسف در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و نامزدی دریافت تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد برای بهترین فیلم داستانی کوتاه اشاره کرد.

عوامل تولید سریال پشت پرده

  • طراح و کارگردان: محمدرضا حاجی غلامی
  • تهیه کننده: مصطفی رضوانی
  • نویسنده: فهیمه سلیمانی
  • مدیر اجرایی: محمد حسن یاسایی
  • سرپرست گروه کارگردانی: افشین سنگ چاپ
  • برنامه ریز: مهدیس باقیان
  • دستیاران کارگردان: فاطمه السادات متولی زاده، لادن حاجی پور
  • دستیار تهیه: حسین محمدی واله
  • مدیر تصویربرداری: رامین راستجو
  • طراح صحنه و لباس: عاطفه غلامپور
  • صدابردار: عبدالرضا رهبر
  • طراح گریم: ساقی شاهمرادی
  •  مدیر تولید: حمید دشتی
  • مدیر مالی: مژده خبازیان
  • منشی صحنه: لیدا صادقی
  • تدوین: زهره صباغیان
  • آهنگساز: بهنود یخچالی
  • صداگذار: علی دهقانی زاده
  • طراحی پوستر: محمدمهدی یاوری
  • طراحی لوگو: سید محسن صابرمقدم
  • طراح تیتراژ: هادی طارقلی
  • مشاور رسانه ای: محمد شاهی
  • ناظر کیفی: سجاد بنکدار
  • مشاور پروژه: سید محمد جواد صداقت کشفی
  • مجری طرح: مرکز هنری رسانه‌ای نهضت

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال پشت پرده نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در این سریال رضا شفیعی جم، میرطاهر مظلومی، مریم کاویانی، حسین سلیمانی، آزیتا ترکاشوند، حدیثه تهرانی، جواد خواجوی، محمدرضا بحری، فاطمه زارع، محسن عالم زاده، صاحب حائری زاده، سعید خبیری، زهرا گماری، مهدی دهقان، هدی دهقان، محدثه بقائی، رها جاودانی و حسین کریمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال پشت پرده چند قسمت است؟

این مجموعه در 28 قسمت 35 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال پشت پرده چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های طنز اجتماعی‌ خانوادگی لذت می‌برید؟ نظرات خود را با بخش سینما و تلویزیون تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر