coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هزینه گازسوز کردن خودرو در سال 1403 ؛ نرخ دولتی و آزاد [+ لینک ثبت‌نام]

هزینه گازسوز کردن خودرو در سال 1403 برای برخی افراد به صورت رایگان و برخی دیگر به ازای پرداخت مبلغ خواهد بود. کدام افراد می‌توانند به رایگان خودرو خود را گازسور کنند؟

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرز از اجرای طرحی خبر داد که به واسطه آن هزینه گازسوز کردن خودرو در سال 1403 برای برخی از مالکین وسایل نقلیه و خودروهای باری صفر می‌شود. این طرح هم‌اکنون در 7 کارگاه ستان البرز اجرای شده؛ اما گازسوز کردن خودرو برای همه رایگان نیست و باید وسیله نقلیه شما در دسته وسایل نقلیه خدماتی قرار گیرد. به عبارتی دیگر، خودروهای شخصی مشمول این طرح نمی‌شوند و مالکین وسایل نقلیه شخصی می‌بایست هزینه‌ گازسوز کردن خودرو خود را به صورت آزاد پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد؛ پول بلوکه شده‌تان را برداشت کنید

هزینه گازسوز کردن خودرو در سال 1403 چقدر است؟

محسن وزارتی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز گفت:

«طرح گازسوز کردن خودروها در این استان در دست اجراست و همه تاکسی‌ها، وانت‌بارها و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند برای دوگانه‌سوز کردن خودرو خود به صورت رایگان اقدام کنند.»

در طرح هم‌اکنون در البرز و در 7 کارگاه اجرای شده و در دیگر استان‌ها نیز به کار گرفته شده است. برای ثبت‌نام در این طرح رانندگان خودروهای عمومی می‌بایست به وب‌سایت GCR.NIOPDC.IR مراجعه ثبت‌نام کنند. بدیهی است که اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام می‌کنند.

رانندگان باید درنظر داشته باشند که اگرچه این طرح مزایایی دارد، اما سهمیه سوخت دولتی آنان نصف می‌شود. این مشکل اما راه‌حلی هم دارد. برای عدم نصف شدن سهمیه سوخت خود می‌توانید به مراکز مجاز دوگانه‌سوز خودرو مراجعه کرده و تمامی هزینه‌های این عملیات پرداخت کنید.

هزینه گازسوز کردن خودرو در سال 1403 چقدر است؟

هزینه گازسوز کردن خودرو بسته به کیفیت تجهیزات مورد استفاده بین 4 تا 8 میلیون تومان است. این هزینه دولتی است و برای راحت کردن این شرایط، دولت طرح پرداخت اقساطی را نیز پیشنهاد کرده است.

لازم به ذکر است که هزینه آزاد گازسوز کردن خودرو با توجه به تجربه خود ما تا حدود 15 میلیون تومان هم می‌رسد. این هزینه البته در بهترین حالت ممکن و استفاده از تجهیزات باکیفیت و برای کپسول‌های گاز 18 کیلویی است. بدهیی است که این هزینه برای خودرویی مانند پراید با توجه به کوچکتر بودن جثه و ظرفیت کمتر نسبت به دیگر خودروها، به خصوص محصولات ایران خودرو کمتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص هزینه های دوگانه‌سوز کردن خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر