coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ثبت نام دور جدید فروش خودروهای وارداتی تمدید شد

دور جدید فروش خودروهای وارداتی با حضور 10 خودرو از برندهای غیرچینی دوست داشتنی آغاز شد. آیا همه می‌توانند در این طرح شرکت کنند؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد که دور جدید فروش خودروهای وارداتی ویژه 10 محصول از برندهای معتبر خارجی و غیر چینی از دوشنبه، 7 خردادماه 1403 آغاز می‌شود. لازم است بدانید که این طرح ویژه افرادی است که اسفند 1401 مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی بلوکه کرده و برای خرید خودروهای وارداتی پیش قدم شده‌اند.

در این دوره که مرحله پانژدهم فراخوان متقاضیان خودروهای وارداتی است، 9 خودرو از برندهای ژاپنی نظیر تویوتا، نیسان، هوندا و سوزوکی و یک خودرو از برند اروپایی اشکودا عرضه شده است. قیمت برای 5 خودرو قطعی است اما 5 خودرو دیگر قطعی نیست و قیمت علی‌الحساب در اطلاعیه فروش آمده است.

متقاضیان در این اظلاعیه می‌توانند سه اولویت برای خود انتخاب کنند. لازم به ذکر است که پس انتخاب اولویت، سامانه بررسی می‌کند که کدامیک از این سه خودرو باید به فرد متقاضی تحویل شود؛ زیرا فقط یک دستگاه که معمولاً اولویت اول افراد است به خریدار تحویل خواهد شد.

ضمناً مشمولین این طرح برای انتخاب اولویت خودرو می‌بایست به سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند. جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب به صورت کامل گنجانده شده است.

به‌روزرسانی خبر: پیش‌تر اعلام کردیم که ثبت‌نام در این طرح فقط تا دقایق پایانی روز چهارشنبه، 9 خرداد 1403 است. حال خبر رسیده که مهلت ثبت‌نام در این طرح فروش تا ساعت 23:59 دقیقه امروز پنجشنبه، 10 خرداد 1403 تمدید شده است.


ادامه مطلب در ادامه


دور جدید فروش خودروهای وارداتی آغاز شد

سامانه یکپارچه در اطلاعیه شماره 15 عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیانی که اسفند 1401 مبلغ 500 میلیون تومان را بلوکه کرده اعلام کرد که این افراد می‌توانند اولویت‌های خودرو را از بین 10 خودرو عرضه شده، انتخاب کنند. این سامانه از امروز دوشنبه، 7 خردادماه 1403 باز شده تا متقاضیان بتوانند اولویت‌های خود را انتخاب کنند. مهلت درنظر گرفته شده برای انتخاب اولویت تا دقیقه آخر روز چهارشنبه، 9 خرداد 1403 خواهد بود.

متقاضیاه مخیراند که از بین 10 خودرو عرضه شده، 3 اولویت انتخاب کنند. اما باید این مورد را درنظر داشته باشید که امکان لغو سفارش پس از تخصیص یکی از سه خودرو انتخابی (معمولاً اولویت اول افراد) وجود ندارد. همچنین متقاضیان باید توجه داشته باشند که پس تخصیص خودرو و ارسال فراخوان واریز وجه، چنانچه از واریز وجه امتناع کنند، نام وی از لیست سامانه خودروهای وارداتی به کلی حذف خواهد شد.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی آغاز شد
اشکودا سوپرب

تمامی 10 خودرو حاضر توسط 6 شرکت واردکننده به ایران وارد شده‌اند. این 6 شرکت عبارتنداز:

  • معین خودرو ایرانیان
  • برساوش
  • پارس ساتر هوشمند
  • آمیتیس گستر نگاه پیشگام
  • راسا موتور خاورمیانه
  • آذر یورد سال

لیست خودروها با قیمت قطعی در مبادی ورودی

همانگونه که بالا گفتیم، 5 خودرو حاضر در لیست جدید وارداتی‌ها با قیمت قطعی عرضه شده و هیچگونه هزینه اضافی از مشتری دریافت نخواهد شد (غیراز هزینه‌های جانبی که در پایین اشاره می‌کنیم)؛ جزئیات فروش خودروهای وارداتی با قیمت قطعی در جدول زیر آمده است:

نام خودرو شرکت واردکننده قیمت فروش (تومان)
تویوتا لوین ۱.۲ لیتری برساوش ۲,۰۶۹,۴۴۰,۰۰۰
تویوتا لوین ۱.۸ لیتری هیبرید برساوش ۱,۹۷۳,۶۴۰,۰۰۰
هوندا وزل معین خودرو ایرانیان ۲,۰۳۵,۹۰۰,۰۰۰
اشکودا سوپرب پارس ساتر هوشمند ۲,۲۲۴,۲۴۰,۰۰۰
نیسان سیلفی آمیتیس گستر نگاه پیشگام ۱,۷۵۷,۸۴۰,۰۰۰

قیمت‌های بالا قطعی بوده و مشتری باید برخی هزینه‌های دیگر که به آنها عوارض قانونی می‌گویند را نیز پس دریافت خودرو پرداخت کند. این هزینه‌ها عبارتنداز: مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل، هزینه‌های شماره‌گذاری و غیره. ضمناً واردکنندگان با رعایت آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، مجازاند این هزینه‌ها را دریافت کرده و در موعد تعیین شده خودرو را تحویل دهند.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی آغاز شد
دور جدید فروش خودروهای وارداتی

لیست خودروها با قیمت غیرقطعی در مبادی ورودی

در این لیست نیز 5 خودرو با علی‌الحساب عرضه شده است. جزئیات فروش خودروهای وارداتی جدید با قیمت غیرقعطی به شرج زیر است:

نام خودرو شرکت واردکننده قیمت فروش (تومان)
تویوتا لوین ۱.۲ لیتری معین خودرو ایرانیان ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا لوین ۱.۸ لیتری هیبرید معین خودرو ایرانیان ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری معین خودرو ایرانیان ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی جیمنی ۵ در راسا موتور خاور میانه ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
هوندا سیتی آذر یورد سال ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

متقاضیان در این موارد نیز باید هزینه‌های جانبی گفته شده در بالا را نیز پرداخت کنند. پس از واریز این هزینه‌ها و پس از فراخوان اولیه، شرکت واردکننده می‌تواند با دریافت 50% قیمت علی‌الحساب با متقاضی قرارداد امضا کند.

پنجشنبه، 10 خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی است

متقاضیان خودروهای وارداتی جدید می‌توانند 3 خودرو را در اولویت خود قرار داده و سپس بسته به خودرو انتخابی و تخصیص‌یافته، وجه مورد نظر خودرو را پرداخت کنند. در صورتی که خودرویی انتخاب به خریدار تخصیص یابد، امکان تعویض خودرو لغو سفارش وجود ندارد. فلذا نسبت به انتخاب خودرو و مبلغ آن نهایت دقت را داشته باشید. ضمناً در صورتی که فراخوان واریز وجه از سمت شرکت واریز و مشتری وجه خودرو را پرداخت نکند، به منزله حذف و انصراف از طرح است.

ضمناً لازم به ذکر است که مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی جدید تا ساعت 23:59 دقیقه امروز پنجشنبه، 10 خرداد 1403 تمدید شده است. به نظر می‌رسد که ین مهلت دیگر تمدید نخواهد شد و دیگر متقاضیان باید منتظر طرح‌های فروش آتی خودروهای وارداتی باشند.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی آغاز شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص دور جدید فروش خودروهای وارداتی با قیمت‌های اعلامی و شرایط مشخص چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر