coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان [خرداد 1403]

با 6 تومن می‌توانید یک موبایل اقتصادی شیائومی خوب بخرید؛ اما اگر نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان به شما کمک می‌کند.

برخی از گوشی‌های این راهنمای خرید تکراتو جزء بهترین گوشی های پایین رده 2024 هستند و علیرغم انتظاری که از گوشی های ارزان قیمت داریم، می‌توانند برخی بازی‌های سبک را خیلی خوب پردازش و اجرا کنند. انتخاب اسمارت فون خوب در این بازه قیمتی نسبتا دشوار است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم فهرستی از بهترین گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان را برای شما آماده کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان

در مقاله‌های قبلی به معرفی بهترین گوشی تا 6 میلیون، بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون و بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون پرداختیم که مطالعه آنها می‌تواند اطلاعات جامع‌تری را درباره موبایل های ارزان قیمت در اختیار شما قرار دهد. اما اگر بودجه 6 میلیونی را برای خرید گوشی شیائومی مشخص کرده‌اید، این راهنمای خرید برای شماست.

پوکو M5

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.58 اینچ IPS LCD، رزولوشن 2408×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G99 (6 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 18 وات

پوکو M5 به‌دلیل باتری قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و عملکرد پردازشی خوب در این بازه قیمتی در فهرست بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان قرار می‌گیرد. این اسمارت فون در نسخه‌های رم و حافظه 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط مدل‌های رم 4 گیگابایتی را می‌توان در بازه 6 میلیون خریداری کرد.

پوکو M5 دارای صفحه‌نمایش ۶.۵۸ اینچی Full HD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است که تجربه‌ای بسیار روان و لذت‌بخش از نمایش محتوا را ارائه می‌دهد.

این گوشی شیائومی در حد 6 میلیون تومان از یک لنز واید 50 مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و با توجه به قیمتش، عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد. درواقع، پوکو M5 بهترین گوشی این فهرست از نظر دوربین به حساب می‌آید. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسلی است و در شرایط نوری مناسب، عملکرد خوبی دارد.

این گوشی از تراشه هشت‌هسته‌ای مدیاتک Helio G99 بهره می‌برد که دارای سرعت کلاک تا ۲.۲ گیگاهرتز است. این سخت‌افزار قادر است به راحتی از پس وظایف روزمره بربیاید و برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و بازی‌های سبک را بدون هیچ‌گونه کندی اجرا کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو M5 با استفاده از شارژر ۱۸ وات، در حدود دو ساعت کاملا شارژ می‌شود و می‌تواند تا ۱۵ ساعت استفاده مداوم را پشتیبانی کند.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی پوکو M5 بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 8 میلیون

ردمی 12C

راهنمای خرید گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.71 اینچ IPD LCD،‌ رزولوشن 1650×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • رم: 2، 3، 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 32،‌ 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید +‌ 0.08 مگاپیکسل لنز جانبی / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 10 وات

یکی از بهترین گوشی های 6 میلیونی شیائومی که در سال ۲۰۲۲ معرفی شده، ردمی ۱۲C است. اگر به دنبال گوشی جدیدتری هستید، می‌توانید مدل‌هایی مانند ردمی A3 و پوکو C51 را در نظر داشته باشید. ردمی ۱۲C با تراشه مدیاتک Helio G85 عرضه شده که تلاشی از سوی شیائومی برای کاهش هزینه و در عین حال ارائه عملکرد مناسب دارد.

این گوشی با وزن ۱۹۲ گرم و طراحی ارگونومیک، به راحتی در دست قرار می‌گیرد و استفاده طولانی مدت از آن بدون خستگی دست امکان‌پذیر است. سنسور اثر انگشت در کنار لنزهای دوربین قرار گرفته که ممکن است دسترسی به آن برای برخی کاربران کمی سخت باشد.

ردمی ۱۲C برای عکاسی حرفه‌ای ساخته نشده و بیشتر برای عکس‌های معمولی مناسب است؛ بنابراین، اگر دوربین برای شما اولویت دارد، بهتر است بودجه بیشتری را برای خرید گوشی اختصاص دهید. این گوشی شیائومی 6 میلیون تومنی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، لنز کمکی ۰.۰۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است و توانایی ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

نمایشگر ۶.۷۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت، ۸۲.۶ درصد از جلوی گوشی را می‌پوشاند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز می‌تواند ساعت‌های طولانی بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی ردمی 12C بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 12 میلیون

ردمی A3

گوشی شیائومی زیر 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.71 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1650×720 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G36 (12 نانومتر)
  • رم: 3، 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 8 مگاپیکسل واید + 0.08 مگاپیکسل لنز جانبی / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 10 وات

ردمی A3 که در بهمن ۱۴۰۲ معرفی شده، یکی از جدیدترین گوشی های ارزان قیمت شیائومی است. طراحی ماژول دوربین این گوشی، شباهت‌هایی به گوشی‌های پرچم‌دار سری اولترا، یعنی شیائومی 12S اولترا، شیائومی 13 اولترا و شیائومی 14 اولترا دارد که باعث شده ردمی A3 ظاهری رده‌بالاتر داشته باشد.

این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶.۷۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۲۶۸ پیکسل در هر اینچ است و حداکثر روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد. نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲.۹ درصدی نشان می‌دهد که حاشیه‌های قابل‌توجهی در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد که این موضوع در گوشی‌های ارزان قیمت اصلا عجیب نیست.

ردمی A3 از تراشه مدیاتک Helio G36 استفاده می‌کند که دارای پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای با حداکثر کلاک ۲.۲ گیگاهرتز است. این تراشه برای انجام وظایف روزمره مناسب است؛ اما برای بازی‌های سنگین توصیه نمی‌شود.

در این گوشی زیر 6 میلیون شیائومی از دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و لنز کمکی 0.08 مگاپیکسل استفاده شده است. دوربین اصلی کار شما را راه می‌اندازد، اما لنز کمکی صرفا جنبه تزئینی دارد و کارایی خاصی را ارائه نمی‌کند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز در این بازه قیمتی عملکرد قابل قبولی دارد و مثل دوربین اصلی، می‌تواند ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته ردمی A3 که آن را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان تبدیل کرده، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که به دلیل مصرف کم تراشه و نمایشگر، ماندگاری شارژ بالایی دارد و حتی تا دو روز هم دوام می‌آورد. اما برای شارژ مجدد این باتری باید حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه منتظر بمانید، چرا که حداکثر توان شارژ آن ۱۰ وات است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون

ردمی 10C

گوشی شیائومی در حد 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.71 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1650×720 پیکسل،‌ نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 680 4G (6 نانومتر)
  • رم: 3 و 4 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 18 وات

ردمی 10 سی یکی دیگر از بهترین گوشی های 6 میلیونی شیائومی است که مثل ردمی 12 سی در سال 2022 عرضه شده و جزء جدیدترین‌ها نیست. این موبایل هوشمند از نظر عملکرد و باتری، بهتر از ردمی ۱۲C عمل می‌کند.

این گوشی شیائومی با قیمت 6 میلیون تومان از پنل نمایشگر ۶.۷۱ اینچی IPS LCD برخوردار شده که از رزولوشن ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۴۵۰ نیت است که ممکن است در زیر نور مستقیم آفتاب عملکرد مطلوبی نداشته باشد.

ردمی 10C از تراشه اسنپدراگون 680 4G بهره می‌برد که یکی از بهترین تراشه‌ها در میان گوشی‌های پایین‌رده است و حتی می‌تواند برخی بازی‌ها را نیز به خوبی پردازش کند. این تراشه با پردازنده گرافیکی Adreno 610 و رم ۳ یا ۴ گیگابایتی جفت شده است.

در تنظیمات دوربین ردمی 10C، از لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و سنسور عمق ۲ مگاپیکسل استفاده شده که در این رنج قیمتی عکس‌های خوبی ثبت می‌کند. از دیگر مشخصات ردمی 10 سی باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد که با توان 18 وات شارژ می‌شود و سرعت خوبی در فول‌شارژ کردن باتری دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 8 میلیون

بهترین گوشی تا 9 میلیون

پوکو C51

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.52 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G36 (12 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 8 مگاپیکسل واید + 0.08 مگاپیکسل لنز کمکی / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 10 وات

اسمارت فون دیگری که نامش در راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان ثبت شده، پوکو C51 است که شباهت زیادی به ردمی A2 پلاس دارد. این گوشی در سال ۲۰۲۳ معرفی شده و با پنل ۶.۵۲ اینچی IPS LCD، رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۹ ppi عرضه می‌شود. نسبت نمایشگر به بدنه ۸۱ درصد و روشنایی آن ۴۰۰ نیت است.

پوکو C51 از تراشه مدیاتک Helio G36 با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز بهره می‌برد و در دو مدل با رم ۴ و ۶ گیگابایت به بازار می‌آید. این سیستم پردازشی برای کارهای روزمره مناسب است؛ اما برای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین توصیه نمی‌شود.

تنظیمات دوربین پنل پشتی را لنز واید 8 مگاپیکسل و لنز کمکی 0.08 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل این گوشی، مثل دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، عملکرد قابل قبولی در این بازه قیمتی دارد.

این گوشی شیائومی 6 میلیونی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده که با حداکثر توان ۱۰ وات شارژ می‌شود. در صورت استفاده معمولی و متوسط می‌توانید تقریبا یک روز کامل از گوشی استفاده کنید؛ اما انتظار زیادی از سرعت شارژ نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون

پوکو C40

گوشی شیائومی زیر 6 میلیون

  • نمایشگر: 6.71 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1650×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: JLQ JR510 (11 نانومتر)
  • رم: 3 و 4 گیگابایت
  • حافظه: 32 و 64 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 6000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 18 وات

پوکو C40 به‌خاطر ماندگاری شارژ طولانی در لیست بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان قرار می‌گیرد. این گوشی به باتری 6000 میلی‌آمپرساعت مجهز شده که در حالت استفاده معمولی و متوسط می‌تواند تا یک روز و نیم شارژدهی داشته باشد. این گوشی شیائومی زیر 6 میلیون تومانی از حداکثر توان شارژ 18 وات پشتیبانی می‌کند؛ اما با یک شارژر 10 وات عرضه می‌شود که حدودا 2 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد تا باتری را کاملا شارژ کند. اگر شارژر 18 وات تهیه کنید، مدت زمان شارژ کوتاه‌تر می‌شود.

پوکو C40 در سال 2022 عرضه شده و جدیدترین گوشی ارزان قیمت شیائومی نیست؛ بنابراین اگر به‌دنبال مدل‌های جدیدتر هستید، گزینه‌های دیگری که معرفی کردیم، مثل ردمی A3 و پوکو C51 را در نظر بگیرید یا اینکه منتظر گوشی اقتصادی جدید پوکو که در سال 2024 عرضه می‌شود بمانید.

این گوشی شیائومی 6 میلیون تومان بدنه خوش‌دست و گریپ خوبی دارد. سنسور اثر انگشت در پنل پشتی قرار گرفته و سرعت و عملکرد خوبی را در تشخیص اثر انگشت به نمایش می‌گذارد. البته این سنسور در جای مناسبی قرار نگرفته و ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. از دیگر ویژگی‌های پوکو C40 می‌توان به استاندارد IP52 اشاره کرد که از گوشی در برابر گردوغبار و پاشش آب محافظت می‌کند.

در تنظیمات دوربین گوشی 6 میلیونی شیائومی پوکو C40 از لنزهای 13 مگاپیکسل واید و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق استفاده شده است. دوربین واید در این بازه قیمتی عملکرد قابل قبولی دارد و در شرایطی که نور محیطی مناسب باشد، عکس‌های خوبی می‌گیرد. اما بهتر است روی لنز تشخیص عمق و 5 مگاپیکسل سلفی آن حساب نکنید.

پوکو در این گوشی از تراشه‌ی ناشناخته‌ی JLQ JR510 استفاده کرده که با رم 3 و 4 و حافظه 32 و 64 گیگابایت جفت شده است. عملکرد پردازشی این گوشی تعریفی ندارد و حتی برای بازی‌‌های سبک هم نمی‌توان روی آن حساب کرد. اما اگر کاربر کم‌مصرفی هستید و برای مکالمه‌های تلفنی و انجام کارهای روزمره به یک گوشی دوم نیاز دارید که ماندگاری شارژ بالایی داشته باشد، پوکو C40 می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

سوالات متداول

آیا گوشی های ارزان قیمت ارزش خرید دارند؟

گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی برای استفاده سنگین، بازی، عکاسی حرفه‌ای و بازی کردن طراحی نشده‌اند و نمی‌توانند این کارها را خیلی خوب انجام دهند. اما اگر از برنامه‌های سنگین استفاده نمی‌کنید و برای کاربری روزانه به گوشی نیاز دارید، یا اینکه یک گوشی دوم با قیمت مناسب می‌خواهید، می‌توانید روی گوشی های ارزان قیمت حساب کنید.

بهترین گوشی تا 6 میلیون شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

پوکو M5 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل واید، 2 مگاپیکسل ماکرو، 2 مگاپیکسل تشخیص عمق و سلفی 5 مگاپیکسلی، بهترین گوشی 6 میلیونی شیائومی از نظر دوربین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان چیست؟ از نظر شما جای کدام گوشی در این فهرست خالی است؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    یکمی دربارش معلومات بدین ممنون از کجا خریداری کنیم

    پاسخ

    این هارو چی جوری خرید

    پاسخ

    من ردمی نوت ۱۰ رو دارم و انصافا در مقایسه با پولش ،ارزشش چند لول بالاتر از پولیه که پرداختم،صفحه نمایش بشدت باکیفیت،سبک ،پردازنده نصبتا قدرتمند،دوربینای راضی کننده،اسپیکر استریو دوتایی،باتری و سارژ دهی خوب تو بنچمارک دگزو جزو قدرتمندترین گوشیها،شارژ سریع ۳۳ واتی که تو حالت هواپبما زیر یک ساعت فول شارژ میشه،طراحی مدرن و‌ کلاس بالا و قابلیت های خوبه دیگه….خلاصه که نوت ۱۰ عالیه

    پاسخ

    ردمی نوت ۱۰ دارم عالیه ، من گوشیهای دیگه رو هم استفاده کردم ولی نوت ۱۰ خیلی خوبه

    پاسخ

    سلام من گوشی شیائومی رنج ۵و۶ میلیون میخوام
    صفحه نمایش۹۰هرتز امولد
    باتری ۵۰۰۰
    از همه مهمتر پردازنده خوب برای گیم
    دوربین نسبتا خوب
    یعنی میشه گفت گوشی گیمینگ ولی ارزان باشه میشه بهم معرفی کنید ممنون میشم
    لطفا به ایمیلم پیام بدید

    پاسخ

    یه مقاله کامل واست نوشتن باز میای میگی یکی بمن معرفی کنید اصن خوندی متن رو ؟

    پاسخ