coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تدوین پیش نویس لایحه‌ حمایت از کودکان در فضای مجازی نهایی شد

پیش نویس لایحه‌ حمایت از کودکان در فضای مجازی ، رسانه‌ای و فرهنگی امروز به صورت قطعی تدوین شد. هدف از این لایحه ایجاد امنیت بیشتر کودکان در استفاده از فضای مجازی است.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک، از تدوین پیش نویس لایحه‌ حمایت از کودکان در فضای مجازی ، رسانه‌ای و فرهنگی خبر داد که طبق آن قرار است امنیت کودکان در فضای مجازی افزایش یابد و خطرات موجود در این فضای پرحاشیه به حداقل برسد.

پیش‌تر کمیته «حمایت از کودکان در فضای مجازی» به بار نشسته بود و تنهاترین رکن این کمیته بر موضوع آسیب‌های این قشر از جامعه در برابر خطرات فضای مجازی تأکید می‌کرد. اما ظاهراً فقط فضای مجازی نیست که به عامل ضربات روحی و جسمی مختلف در کودکان به شمار می‌رود. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مهمترین چالش های جهان در دو سال آینده ؛ از فضای مجازی تا جنگ جهانی!

پیش نویس لایحه‌ حمایت از کودکان در فضای مجازی تدوین شد

سید علی کاظمی، درخصوص تدوین این لایحه گفت:

«در خصوص بهره کشی والدین از کودکانشان در فضای مجازی قانون ابهامات زیادی دارد و لازم است در این راستا اصلاحاتی انجام شود. در ابتدا قرار بود در راستای مقابله با بهره‌کشی از کودکان در فضای مجازی توسط «والدین سوءاستفاده‌گر» یا دیگران کمیته‌ای تشکیل و مقرراتی تدوین شود، اما پس از آن تصمیم بر این شد که صرفا یک موضوع خاص مورد هدف قرار نگیرد، بلکه در حوزه‌های رسانه، فرهنگ و فضای مجازی، حمایت از کودکان مورد توجه قرار گیرد.»

پیش نویس لایحه‌ حمایت از کودکان در فضای مجازی تدوین شد

وی افزود: «در مورد این که آیا والدین یا اشخاص دیگری هم می‌توانند از فعالیت این کودکان استفاده کنند مشروط بر این که آن فعالیت، به کودکان آسیبی وارد نکند و این فعالیت به عنوان کار هنری و سبک تلقی شود.»

کاظمی ادمه داد:

«باید اصلاحات قانونی صورت گیرد و اگر نوع فعالیت کودک مشمول کار هنری و سبک نباشد و در قالب فعالیت‌های هرزه‌نگاری و تولید محتوای مبتذل و مستهجن و مشمول عنوان سوء استفاده از کودک باشد یا موجب آسیب وارد کردن به حقوق کودکان شود، این فعالیت‌ها ممنوع خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تدوین این لایحه ارزشمند چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر