coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مسیریاب نشان اختلال گسترده در GPS را شناسایی کرد

بر اساس گزارش های منتشر شده امروز 13 خرداد 1403 مسیریاب نشان یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS را شناسایی کرده است.این اختلالات همواره باعث بروز مشکلاتی در برنامه های نقشه محور می‌شد اما امروز کاملا فعالیت آنها را مختل کرده است.

اختلالات گسترده همیشه در فعالیت پلتفرم های نقشه محور باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی می‌شد اما امروز مشکلی پیش آمده که عملا این برنامه ها را از کار انداخته است. مسیریاب نشان امروز اختلال گسترده در GPS را شناسایی کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

بیشتر بخوانید:هشدار جدی رگولاتوری ایران به اپراتورها ؛ جریمه سنگین در صورت عدم افزایش سرعت اینترنت

اختلال در GPS از اواسط اردیبهشت ماه مشکلاتی را در فعالیت مسیریاب ها ایجاد کرده بود.جواد عامل، مدیرعامل مسیریاب نشان در آن زمان در خصوص مشکلات پیش آمده توضیح داد:«کاری که در حال صورت گرفتن از یک منبع ناشناس جعل GPS یا Spoofing GPS است که باعث می‌شود اپلیکیشن‌های مسیریاب و نقشه‌ها دچار مشکل شوند.»

بهزاد کاظمی، مهندس ارشد تیم مسیریابی نشان اختلالی که امروز پیش آمده را گسترده تر عنوان کرد و گفت:«تیم فنی نشان، با بررسی ماژولی که برای تشخیص و اطلاع‌رسانی جعل GPS توسعه داده‌، متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان‌شهر شده‌اند. از سوی دیگر، در چند ساعت اخیر، تعداد زیادی از کاربران به پشتیبانی نقشه و مسیریاب نشان اطلاع داده‌اند که با اختلال GPS مواجه هستند. بیشتر این کاربران اعلام کردند با وجود اینکه موقعیت مکانی آن‌ها در تهران بوده، نقشه، موقعیت آن‌ها را در اصفهان یا قم نمایش داده و عملا استفاده از نقشه و مسیریاب برای آن‌ها غیرممکن شده است.»

مسیریاب نشان اعلام کرد:« دلیل این اختلال مانند گذشته نامشخص است و کاربران بسیاری، به‌خصوص رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را با مشکلات جدی مسیریابی روبه‌رو کرده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص مسیریاب نشان چیست؟لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر