راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ؛ مبلغ وام ازدواج واریز شد

با نگاهی به تیتر مطلب باید متوجه شده باشید که دو نوع وام ازدواج وجود دارد. غیراز وام قرض الحسنه ازدواج عادی که پیش‌تر نحوه ثبت‌نام آن را توضیح داده‌ایم، حال نحوه دریافت و ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان را توضیح می‌ دهیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

صندوق بازنشستگی کشوری، تاکنون در مراحل متعدد موفق به پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان شده است. برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ، متقاضیان باید شرایطی را دارا باشند تا توسط این صندوق تأیید و در لیست وام‌گیرندگان قرار گیرند. ازجمله شرایطی که فرزند بازنشسته باید داشته باشد، نخست برای اولین بار باشد که ازدوج کرده و بیش از یکبار مجاز نیست، دوم تاریخ عقد فرزند بازنشته باید از 1 فروردین 1398 به بعد باشد.

راهنمای خرید تکراتو

پس از ثبت‌نام این افراد تمامی سوابق آنان مانند مجموع وام‌های دریافتی، میزان حقوق و راستی‌آزمایی و چندین مورد دیگر چک می‌شود. اما سؤال اینجاست که تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان مانعی برای دریافت وام قرض‌الحسنه است یا خیر؟ به عباردت دیگر کسی که این وام را بگیرد می‌تواند برای وام ازدواج اصلی که مبلغ آن حداقل 300 میلیون تومان است، اقدام کند؟

در پاسخ به سؤال بالا باید بگوییم که وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، یک بسته حمایتی از سمت صندوق بازنشستگی کشوری است و منافاتی با وام قرض‌الحسنه ازدواج ندارد. فلذا فرزندان بازنشستگان می‌توانند وام ازدواج اصلی را هم دریافت کنند. پیش‌تر جزئیات وام ازدواج 1403 و مراحل دریافت وام ازدواج در سال جاری را نیز در مطلبی مجزا کار کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به این لینک مراحل ثبت درخواست و پروسه ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ازدواج را طی کنید.

به‌روزرسانی خبر: صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز 14 خرداد 1403 خبر داد که وام ازدواج فرزندان بازنشستگان برای 44 هزار نفر مشمولین واریز شده است.


بیشتر بخوانید: 


شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری پیش‌تر 8 مرحله وام ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان به این افراد پرداخت کرده و حالا نهمین دوره را استارت زده است. مبلع وام ازدواج فرزندان بازنشستگان افزایش یافته و به 35 میلیون تومات رسیده و مشمول فرزندانی می‌شود که تاریخ عقد آنان از 1 فروردین 1398 به بعد باشد. این افراد همچنین باید قبل‌تر در درگاه خدماتی الکترونیکی صندوق بازنشستگی ثبت‌نام کرده باشند.

مطابق اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری، این وام صرفاً به متقاضیانی که ازدواج اول آنان است تعلق خواهد گرفت و بیش از یکبار پرداخت آن مقدرو نخواهد بود. همچنین در صورتی که پدرو مادر خانواده هردو عضور صندوق بازنشستگی باشند، تنها یک فقره وام به فرزند آنان تعلق می‌گیرد.

اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشستگان در سال 1403 معادل 1 میلیون و 60 هزار و 606 تومان است. که به دلیل 4 کارمزد وام اقساط وام‌های اول، سیزدهم و بیست‌وپنجم (ماه‌های ابتدایی هرسال) متفاوت خواهد بود.

فرزندان بازنشستگان می‌بایست در قسط اول مبلغ 1 میلیون و 400 هزاز تومان و در قسط‌های سیزدهم و بیست‌وپنجم 933 هزارو 466 تومان پرداخت کنند.

مراحل دریافت و ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

شیوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

ثبت‌نام برای دریافت این وام صرفاً به صورت اینترنتی و از دو درگاه اینترنتی www.cspf.ir و www.sabasrm.ir متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌گیرد. متقاضیان پس از ورود به سامانه و ورود به بخش موردنظر، حتماً باید مدارک مورد نیاز را در صفحه مورد نظر بارگذاری کنند.

پس از آنکه ثبت‌نام انجام شد، تمامی سوابق متقاضیاین مانند مجموع تسهیلات دریافتی، میزان و راستی‌آزمایی مدارک ارسالی، بهره‌مندی ار دیگر تسهیلات و اعمال شرایط گفته شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن میزان وام مشخص و برای بانک عامل ارسال شده و پس از درج اسامی وان‌گیرندگان، این افراد باید منتظر واریز مبلغ وام بمانند.

نکته مهم: این وام جدی از وام قرض‌الحسنه ازدواج است و دریافت آن مانعی برای دریافت وام ازدواج اصلی نیست. همچنین در خصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج وجود دارد این است که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به افرادی که بعد از ۱۴۰۱/۱/۱ ازدواج کرده‌اند تعلق می‌گیرد، در حالیکه وام ازدواج بازنشستگان به فرزندان بازنشستگانی که بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ ازدواج کرده‌اند اعطا می‌شود.

شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان
ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

مبلغ وام ازدواج واریز شد

جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: «وام 35 میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان برای 44 هزار مشمول واریز شده است. لازم به ذکر است که 64هزار نفر در تیرماه 1402 برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده بودند و حالا زمان واریز آن مشخص شده است.

سود وام فرزندان بازنشستگان 4 درصد به صورت کارمزد است و پس از بررسی‌های انجام شده و تأیید مدارک ارسالی متقاضیان، وام به حسابسان واریز می‌شود.

امیرآبادی زاده تاکید کرد:

«اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آنها کنیم.»

ضمناً به گفته امیرآیادی‌زاده، وام برای دیگر افراد مشمول پس از بررسی در تیرماه 1403 واریز خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص وام ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان چیست؟ یا مبلغ وام به حساب شما واریز شده است؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر