coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تاکسی ساینا مجوز گرفت؛ شاهین گزینه بعدی سازمان تاکسی رانی

با بررسی مشخصات فنی و امکانات ساینا، سازمان تاکسی‌رانی تصمیم گرفته است که تاکسی ساینا را راهی شهرهای کشور کند. همچنین احتمال تاکسی شدن شاهین نیز وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اعلام کرد که مشخصات فنی ساینا برای تاکسی شدن و استفاده در ناوگان قابل قبول است. پیش‌تر خودرو پراید از سایپا و چندین محصول ایران خودرو مانند پژو 405، سمند و غیره نیز مجوز تاکسی دریافت کرده و هنوز هم عمده تاکسی‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

پس از تاکسی ساینا حالا صحبت‌هایی هم از احتمال تاکسی شدن شاهین مطرح شده و بعید نیست که سدان گران‌قیمت سایپا نیز مجوز بگیرد. اما ورود ساینا و شاهین به ناوگان تاکسی‌رانی کشور منوط به انجام تعهدات از سمت سایپا است.

لازم به ذکر است که حول و حوش 1 سال پیش معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفته بود که قرار است شاهین، تارا و ساینا به ناوگان تاکسی‌رانی کشور اضافه شوند؛ اما تاکنون تصمیم نهایی برای این موضوع گرفته نشده و هنوز هم فقط می‌توان به احتمالات اکتفا کرد. در ادامه خبر با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: گزینه عجله دارم به سکوی تاکسی‌های اینترنتی بازمی‌گردد

تاکسی ساینا در گرو تعهدات سایپا

به نقل از ایسنا؛ مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری در تشریح سرنوشت انتخاب خودروی ساینا برای بکارگیری در ناوگان تاکسیرانی کشور اظهار کرد: «پس از پذیرش ضوابط فنی خودروی ساینا امکان استفاده از این خودرو در حوزه تاکسی‌رانی فراهم شده است؛ ولی به چالش دیگری در مذاکره با خودروساز برخورد کردیم. در حقیقت این موضوع مطرح شد که بر اساس اعلامی که شرکت خودروساز داشته تعهدات خیلی زیادی ناشی از ثبت نام‌های سامانه یکپارچه خودرو ایجاد شده است.»

وی افزود:

«براساس مطلبی که سایپا اعلام کرده و با توجه به اینکه این خودروساز تعهدات انباشت بسیاری دارد که پیش‌تر ایجاد شده، در حال حاضر امکان تشکیل تعهدات جدید وجود ندارد؛ فلذا مقرر شده زمانی که این انباشت به حد منطقی رسید مجدد مذاکرات آغاز شود و در صورت امکان از این خودرو سدان در ناوگان تاکسی‌رانی استفاده شود.»

تاکسی ساینا در گرو تعهدات سایپا

مرتضی ضامنی تأکید کرد: «به موازات پیگیری خودروی ساینا برای استفاده در حوزه ناوگان تاکسی‌رانی، خودروهای دیگری که شاید خودروهای بهتری از لحاظ ایمنی ساختار و ابعاد باشند نیز مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس با شرکت خصوصی برای ورود خودرو به ناوگان مذاکراتی انجام شده و حتی با خود شرکت سایپا نیز برای خودروی شاهین مذاکراتی انجام شده که این خودروها نیز در حوزه تاکسی‌رانی مورد استفاده قرار بگیرند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص احتمال تاکسی شدن ساینا چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بیان کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر