coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان [خرداد 1403]

با بودجه 5 میلیونی می‌توانید گوشی خوبی برای بازی تهیه کنید؛ اما اگر نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب‌ است، راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان به شما کمک می‌کند.

در دنیای تکنولوژی‌محور امروزی، بازی‌های موبایل به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها تبدیل شده‌اند و بسیاری از گیمرهای موبایلی به‌دنبال گوشی‌های هوشمندی هستند که بتوانند تجربه‌ای بی‌نقص و با کیفیت را ارائه دهند. اما آیا با بودجه 5 میلیونی می‌توان گوشی خوبی برای بازی پیدا کرد؟ در این راهنمای خرید تکراتو پاسخ این پرسش را مشخص خواهیم کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان

بازی‌های موبایلی به سرعت در حال گسترش هستند و هر روز بازی‌های جدید و مهیج‌تری به بازار عرضه می‌شوند که نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمندتری دارند. از طرفی، انتخاب یک گوشی گیمینگ مناسب که علاوه بر قیمت مناسب، بتواند نیازهای گیمرها را برآورده کند، کار آسانی نیست. در این مقاله، به بررسی و معرفی گوشی‌هایی خواهیم پرداخت که با بودجه‌ای تا 5 میلیون تومان، بهترین عملکرد را در بازی‌های موبایل ارائه می‌دهند. معیارهای انتخاب ما شامل پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت و عمر باتری مناسب است. با ما همراه باشید تا بهترین گزینه‌ها را بشناسید و انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

در مقاله‌های قبلی به معرفی بهترین گوشی های گیمینگ تا 6 میلیون، بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون و بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون پرداختیم؛ اما اگر می‌خواهید اطلاعات جامع‌تری داشته باشید، راهنمای خرید گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان برای شماست.

گلکسی A05

بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان
بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.7 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 25 وات

گوشی گلکسی A05 از بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ تا 5 میلیون تومان است که طراحی و ساختار خوبی در بازار گوشی های ارزان قیمت دارد. این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.7 اینچ PLS LCD با رزولوشن 1600×720 پیکسل بهره می‌برد و از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر توانایی خوبی در نمایش تصاویر و ویدیوها دارد؛ اما روشنایی 450 نیت آن در محیط‌های روشن بیرونی و زیر نور مستقیم آفتاب، عملکرد خیلی خوبی ندارد؛ با این‌ حال، از یک گوشی ارزان قیمت نمی‌توانیم انتظار بیشتری داشته باشیم.

این گوشی گیمینگ 5 میلیونی از تراشه مدیاتک Helio G85 برخوردار شده که در این بازه قیمتی، قدرت و کارایی مناسبی را ارائه می‌دهد. این تراشه‌ی 12 نانومتری با حداکثر کلاک 2 گیگاهرتز، با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 جفت شده و در نسخه‌های رم و حافظه 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه می‌شود. در اینجا باید اشاره کنیم که فقط کانفیگ‌های رم 4 گیگابایتی در بازه قیمتی 5 میلیون‌ تومان عرضه می‌شوند.

گلکسی A05 برای بازی‌های سنگین مناسب نیست؛ اما بازی‌های سبک و برخی عناوین نیمه‌سنگی را به‌‌خوبی اجرا می‌کند و اگر تنظیمات را روی پایین‌ترین سطح قرار دهید، حداقل فریم‌ریت را دریافت خواهید کرد. از دیگر ویژگی‌هایی که A05 را در لیست بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان قرار داده، ماندگاری شارژ خوب است. باتری 5000 میلی‌آمپرساعت این گوشی گیمینگ در حد 5 میلیون تومان در حالت استفاده معمولی به یک روز کامل می‌رسد. این باتری با حداکثر توان 25 وات، در مدت 1 ساعت و 50 دقیقه فول شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 13 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون

گلکسی A05s

بهترین گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.7 اینچ PLS LCD، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 680 4G (6 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 25 وات

گلکسی A05s بهترین گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان از برند سامسونگ است که در این بازه قیمتی، عملکرد قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. قبل از معرفی این موبایل باید اشاره کنیم که گلکسی A05s در کانفیگ‌های 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط مدل 64/4 آن در بازه 5 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت مدل‌های دیگر با حافظه 128 گیگابایتی کمی بیشتر از 5 میلیون تومان است.

حالا برسیم به معرفی این گوشی 5 میلیونی گیمینگ که طراحی مناسب و کیفیت ساخت بالایی دارد. گلکسی A05s ارگونومی مناسبی دارد و در استفاده‌های طولانی‌مدت، دست شما را خسته نمی‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این اسمارت فون در بخش نمایشگر که آن را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان قرار داده، نرخ نوسازی 90 هرتز است که تصاویر و ویدیوها را به‌صورت روان اجرا می‌کند. این نمایشگر 6.7 اینچ با رزولوشن 2400×1080 پیکسل، وضوح مناسبی دارد و رنگ‌ها را با کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ در این گوشی گیمینگ 5 میلیون تومانی از پردازنده اسنپدراگون 680 فورجی استفاده کرده که علیرغم قدیمی‌ بودن، هنوز هم عملکرد خوبی در این بازه قیمتی دارد و قدرت کافی برای پردازش بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گلکسی A05s از نظر باتری هم جزء بهترین‌ها در این بازه قیمتی است و در حالت استفاده متوسط می‌تواند یک روز و نیم روشن بماند. باتری 5000 میلی‌آمپرساعت این موبایل هوشمند با توان 25 وات در مدت 1 ساعت و 26 دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی گلکسی A05s بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 20 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

موتو G13

راهنمای خرید گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین عمق: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت،‌ توان شارژ 20 وات

اسمارت‌فون دیگری که در لیست راهنمای خرید گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان قرار می‌گیرد، موتورولا Moto G13 است که از تراشه مدیاتک Helio G85 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 بهره می‌برد. تراشه‌ای که در این گوشی گیمینگ زیر 5 میلیون تومان استفاده شده، جزء جدیدترین‌ها نیست؛‌ اما به‌خوبی از عهده اجرای برنامه‌های مختلف برمی‌آید و می‌تواند بازی‌های نیمه‌سنگین را با گرافیک مناسب و فریم‌ریت قابل قبول اجرا کند. نرخ نوسازی 90 هرتز هم به اجرای بهتر بازی‌ها کمک می‌کند و تجربه گیمینگ خوبی را در این بازه قیمتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتو G13 به پنل نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD مجهز شده که وضوح مناسبی دارد؛ اما گاهی اوقات پیکسل‌ها قابل مشاهده هستند. این نمایشگر از نرخ نوسازی متغیر برخوردار شده است و در صورت لزوم به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند تا مصرف باتری کمتر شود.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعت نیز شارژدهی مناسبی دارد و اگر در حد متوسط از گوشی استفاده کنید، تا یک روز نیازی به شارژ مجدد نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون

ردمی 12C

راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.71 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1650×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • رم: 2، 3، 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 32، 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 0.08 مگاپیکسل لنز کمکی / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 10 وات

یک گوشی ردمی هم به‌خاطر عملکرد کلی خوبش در این بازه قیمتی، در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان حضور دارد. ردمی 12C طراحی خوش‌دستی دارد و استفاده طولانی‌مدت از آن دست شما را خسته نمی‌کند.

شیائومی در این گوشی ارزان قیمت از نمایشگر IPS LCD با رزولوشن 1650×720 پیکسل استفاده کرده که در کلاس خودش، جزئیات و وضوح خوبی دارد. روشنایی نمایشگر هم بد نیست و مثل سایر گوشی‌های این فهرست، عملکرد خیلی خوبی در زیر نور مستقیم آفتاب ندارد.

از دیگر مشخصات این گوشی گیمینگ 5 میلیونی می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپرساعت اشاره کرد که به‌خوبی وظیفه تامین انرژی را ایفا می‌کند و اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، دوام آن به حدود یک روز و نیم می‌رسد. اما سرعت شارژ این گوشی بالا نیست و بیش از 2 ساعت طول می‌کشد تا باتری کاملا شارژ شود.

در گوشی ارزان قیمت شیائومی ردمی 12C از پردازنده مدیاتک Helio G85 استفاده شده است. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، این تراشه‌ی مدیاتک برای اجرای نرم‌افزارهای رایج روزانه مناسب است و از عهده اجرای بازی‌ها هم برمی‌آید. البته، کمی لگ و کندی هم دیده می‌شود که در این بازه قیمتی نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد کرد.

قیمت ردمی 12 سی در مدل‌های حافظه 64 و 32 گیگابایت در حدود 5 میلیون تومان است و نسخه‌هایی که حافظه‌ی 128 گیگابایتی دارند، کمی‌ گرانتر هستند.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی ردمی 12C بخوانید.

سوالات متداول

بهترین گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان از نظر دوربین کدام است؟

اگر می‌خواهید یک گوشی مناسب بازی در رنج قیمت 5 میلیون تومان تهیه کنید که دوربین خوبی هم داشته باشد، گلکسی A05s را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در محیط‌هایی با شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌های خوب با وضوح بالا، جزئیات خوب و رنگ‌های طبیعی ثبت کند. این گوشی از لنز واید 50 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل، تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و سلفی 13 مگاپیکسل بهره می‌برد.

بهترین گوشی 5 میلیون گیمینگ از نظر باتری کدام است؟

گلکسی A05s با باتری 5000 میلی‌آمپرساعت، بهترین گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان از نظر باتری است. باتری این موبایل در حالت استندبای تا 129 ساعت دوام می‌آورد و در حالت استفاده متوسط و ترکیبی حدود یک روز و نیم شارژدهی دارد. سرعت شارژ گلکسی A05s هم بالاتر از سایر گوشی‌های این فهرست است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون تومان چیست؟ از نظر شما جای کدام گوشی در این فهرست خالی است؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    موتورولا G14 و G13 رو هم کاش می گفتید. مخصوصا G14 که هارد UFS 2 داره و واقعا تو بازی خوب عمل میکنه

    پاسخ

    A14چطوره؟رم ۶ داره و از خیلی از این گوشی های تو لیست مشخصات بالاتری داره فقط از ام۳۲ بالاتر نیست؟

    پاسخ

    اینا واقعا گوشی گیمینگن؟؟؟ هیچ کدوم تو پابچی دووم نمیارن اولا لگ خالص دوم ریجستری منهای صفر سوما هم که هیچ کدوم بهت نود هرتز به بالا نمیده باتری هم بعد دوماه مرخصه مجبوری به زور اسموس بازی کنید

    پاسخ

    سلام از نظر من اگه میخاین گوشی بخرین برا پاپجی یا کالاف فقط A50 بخرین با تراشه اگزینوس ۹۶۱۰ با قیمت پایین کار یه پرچم دارو میکنه داخل پاپجی کیفیت تا اچدی ار میاد خیلی خفنع من رم چهرارو دارم تا اچدی ار میادبرین فیلمشو ببینین بعد میفهمین

    پاسخ

    سلام نوت ۹s خیلی خوبه با پردازنده دراگون720g

    پاسخ

    من که پوکو دارم و این کوشیار جلوش هیچن

    پاسخ

    بنظرم کسی با ۵میلیون زیاد به فکر بازی نباشه گوشیهای تو این قیمت از کارهای روزمره بر بیان هنر کردن

    پاسخ

    سلام فک کنم باید honor x7 رو هم اضافه کنید پردازندش sd680 هست و عملکرد خیلی خوبی داره

    پاسخ

    بنظرم موتورلا g51 بگیرین با اسنپ 480 پاره میکنه این گوشی هارو تو گیمینگ

    پاسخ