coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پیش بینی آینده صنعت زیبایی با هوش مصنوعی

زمان زیادی نیست که می‌توانیم شاهد نقش هوش مصنوعی یا همان ai در صنایع مختلف باشیم. هوش مصنوعی توانسته به همان اندازه که در زمینه‌های مختلف موثر باشد و گام‌های مهمی را بردارد، در زمینه زیبایی و محصولات آرایشی نیز انقلابی را برپا کرده است. صنعت زیبایی علاوه‌بر محصولات آرایشی شامل مباحث درمانی پوست نیز می‌شود که هوش مصنوعی توانسته در هر دو موضوع بسیار موثر واقع گردد. در پیش‌بینی صنعت زیبایی با هوش مصنوعی می‌توانیم شاهد بهره بردن از یک الگوریتم یادگیری ماشین باشیم. الگوریتم‌ها می‌توانند به تجزیه‌وتحلیل حجم وسیعی از داده‌ها بپردازند و الگوها را شناسایی کرده و اطلاعات موجود را پیش‌بینی و بررسی نمایند. در واقع شما می‌توانید در زمینه زیبایی باتوجه به خصوصیات فردی خود، بهترین نتایج را دریافت کنید.

چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت زیبایی

برای آن‌که بتوان در صنعت زیبایی شاهد حضور هوش مصنوعی بود، باید از الگوریتم‌های خاصی استفاده شود. در واقع شما می‌توانید از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی از زیبایی بهره ببرید و نتایج مثبتی را شاهد باشید. الگوریتم‌های مورد استفاده می‌توانند داده‌های موجود را دریافت کنند، آن‌ها را شناسایی کرده و پیش‌بینی‌های لازم را ارائه دهند. در واقع اگر بحث انتخاب یک محصول آرایشی وجود داشته باشد شما می‌توانید در ابتدای امر ویژگی‌ها و خصوصیات خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار داده و هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های موجود می‌تواند بهترین محصول را متناسب با شرایط آب‌وهوایی، سن، شرایط پوستی و… به شما پیشنهاد دهد.

یکی از جذاب‌ترین تاثیرات هوش مصنوعی بر صنعت زیبایی، استفاده از فناوری‌های آینده رسان در پیامرسان‌ها است؛ به این معنا که شما می‌توانید در صفحه چت خود از خدمات زیبایی بهره ببرید و کیفیت بالایی را شاهد باشید.

پیش بینی آینده صنعت زیبایی با هوش مصنوعی

خدمات ارائه شده توسط هوش مصنوعی در صنعت زیبایی

در آینده نه‌چندان دور می‌توانید خدمات بسیار منحصربه‌فرد و جذابی را در صنعت زیبایی از هوش مصنوعی دریافت نمایید. این خدمات می‌توانند با کیفیت بالایی ارائه شوند و به شما در زمینه انتخاب بهترین محصول آرایشی، انتخاب روتین پوستی، تعیین بهترین محصولات برای مراقبت از پوست و… کمک می‌کند. باتوجه به گسترده بودن خدمات ارائه شده توسط هوش مصنوعی در صنعت زیبایی می‌توان به‌صورت جزئی‌تر به موارد زیر اشاره کرد.

پیشنهاد انواع محصولات

در زمان نه‌چندان دور بدون وجود اینترنت و انواع پیامرسان‌ها، زمانی که تمایل داشتید تا یک محصول آرایشی بهداشتی را انتخاب کنید، به فروشگاه یا مجموعه‌ای مراجعه می‌کردید و در میان انواع محصولات، با سردرگمی بسیار به‌دنبال محصولی مناسب برای خود می‌گشتید. این روند به پایان رسیده و شما می‌توانید با جست‌وجویی ساده در فضای مجازی، محصولات مناسب خود را انتخاب کرده و درصدد تهیه آن‌ها برآیید. یکی از جذاب‌ترین خدمات ارائه شده توسط هوش مصنوعی در صنعت زیبایی، انتخاب بهترین محصول برای افراد است.

در واقع این تکنولوژی به کمک الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند نوع پوست شما را تشخیص داده و باتوجه به ترجیحات شما و خریدهای پیشین، بررسی‌های موجود را انجام ‌دهد و بهترین محصولات را به شما ارائه نماید. این محصولات دقیقاً متناسب با نیازها، ترجیحات و سلیقه شما بوده و با شرایط شما سازگاری بسیاری دارند.

امتحان کردن محصولات به صورت مجازی

یکی از جذاب‌ترین خدمات ارائه شده توسط هوش مصنوعی در صنعت زیبایی، امتحان کردن انواع محصولات به‌صورت مجازی است. در واقع زمانی که تمایل داشتید تا رژ لبی را امتحان کنید، آن را روی پوست پشت دست خود استفاده می‌کردید تا بتوانید رنگ مناسب خود را بیابید. با حضور هوش مصنوعی در صنعت زیبایی این روند روبه پایان بوده و شما می‌توانید به‌صورت مجازی انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی را امتحان کرده و تاثیرات آن را مشاهده نمایید. این روند برای برخی از محصولات و برندها مانند سفورا یا لورئال ارائه شده و مشتریان می‌توانند به‌صورت مجازی محصولات این برندها را امتحان کنند.

تجزیه و تحلیل شرایط پوستی

اگر تمایل داشته باشید تا پوست خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و شرایط آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک روتین پوستی مناسب را برای خود بیابید، هوش مصنوعی توانسته اقدامات موثری را درپیش بگیرد. هوش مصنوعی می‌تواند آکنه، چین‌وچروک‌های موجود، لکه‌های پوستی و… را تشخیص داده و باتوجه به شرایط پوستی شما، بهترین روتین مراقبت از پوست را به‌صورت شخصی طراحی و پیشنهاد دهد.

کنترل تقاضا محصولات

یکی از اصلی‌ترین مشکلات موجود در صنعت زیبایی، ضایعات و زباله‌هایی هستند که بشر آن‌ها را در این زمینه تولید می‌کند. در واقع هوش مصنوعی توانسته این وضعیت را تغییر داده و با بررسی میزان تقاضای مصرف‌کنندگان برای هر محصول، پیش‌بینی مناسبی را ارائه دهد. علاوه‌بر این هوش مصنوعی می‌تواند در فرآیند تولید و عرضه محصولات زیبایی نقش موثری داشته باشد و ضایعات تولید شده را به‌حداقل برساند.

استفاده از فرمولاسیون‌ های پیشرفته ‌تر

در گذشته برای تولید هر محصول مربوط به زیبایی یا مراقبتی، ماه‌ها یا شاید سال‌ها زمان صرف می‌شد تا بتوان فرمولاسیون مناسبی طراحی و تولید کرد. با تاثیر هوش مصنوعی بر محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی می‌توان این بازه زمانی را به‌حداقل رساند. در واقع هوش مصنوعی می‌تواند با کمک داده‌های موجود، اثربخشی هر ماده و ترکیبات را مورد بررسی قرار دهد و با هدف قرار دادن بازخورد مصرف‌کنندگان، فرمولاسیون موفقی را با تجه به نیازها تولید کند. در این فرآیند علاوه‌بر آن‌که روند تحقیق و توسعه محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت، مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند از محصولات ارائه شده نتایج مفیدتری را دریافت نمایند.

پیش بینی آینده صنعت زیبایی با هوش مصنوعی

دیگر تاثیرات هوش مصنوعی بر روی صنعت زیبایی

زمانی که هوش مصنوعی بتواند بر صنعت زیبایی تاثیر بگذارد و گام‌های موثری را بردارد، می‌توانیم قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فردی را از آن دریافت نماییم که در ادامه به هر یک از این موارد اشاره می‌کنیم.

  • تشخیص رنگ پوست: هوش مصنوعی می‌تواند با الگوریتم‌های پیشرفته موجود، رنگ پوست افراد را تشخیص داده و بهترین رنگ پایه و سبک آرایشی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. در واقع این روند به آرایشگران و متخصصان آرایشی کمک شایانی می‌کند تا بتوانند بهترین انتخاب را برای مشتری خود داشته باشند.
  • سفارشی‌سازی آرایش: باتوجه به شرایط صورت خود می‌توانید سفارشی‌سازی آرایش خود را شاهد باشید. در واقع براساس ویژگی‌های صورت و سبک زندگی فردی، می‌توانید باتوجه به ترندها و سبک‌های مورد علاقه خود یک آرایش منحصربه‌فرد و عالی را شاهد باشید.
  • بهره بردن از ربات‌های آرایشگر: در ادامه می‌توانیم ربات‌هایی را شاهد باشیم که  قادر هستند باتوجه به شرایط شما، آرایش‌های پیچیده و دقیقی را روی صورت پیاده کنند.
  • آموزش آرایشگری: هوش مصنوعی می‌تواند مهارت‌ها و تکنیک‌های آرایشی را به شما آموزش داده و در بهبود فنون آرایشگری نقش مهمی را ایفا کند.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر