coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

 آیپدهای اپل با نسخه جدید سیستم‌عامل iPadOS 18 امکانات جدیدی دریافت می‌کنند

شرکت اپل از نسخه جدید سیستم‌عامل iPadOS 18 رونمایی کرده که تغییرات گسترده‌ای را به همراه دارد. این نسخه که در پاییز 2024 عرضه می‌شود، ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران آیپد به ارمغان می‌آورد و تجربه کاربری را به شکل قابل توجهی ارتقا می‌دهد.اپل در روز جهانی آگاهی از دسترسی در ماه می، برخی از قابلیت‌های دسترسی جدیدی که در iPadOS و دیگر سیستم‌عامل‌های خود اضافه می‌کند را پیش‌نمایش کرده بود.

مهم‌ترین تغییر، امکان دنبال کردن چشم‌ها است که به کاربران اجازه می‌دهد با نگاه کردن به صفحه نمایش، در سیستم‌عامل جابجا شوند. این قابلیت که از اپل ویژن پرو الهام گرفته شده، تنها به دوربین جلوی آیپد نیاز دارد.

راهنمای خرید تکراتو


بیشتر بخوانید:


شخصی‌سازی در سیستم‌عامل iPadOS 18

مشابه iOS، کاربران iPadOS می‌توانند صفحه اصلی خود را شخصی‌سازی کنند. آیکون‌های اپلیکیشن‌ها قابل جابجایی هستند و می‌توانند به قسمت‌های مختلف صفحه نمایش منتقل شوند تا پس‌زمینه بیشتری نمایان شود.

نسخه‌های تیره آیکون‌ها با تنظیمات سیستم تغییر می‌کنند و امکان تغییر رنگ آیکون‌ها نیز وجود دارد که شخصی‌سازی بیشتری را برای حالت تیره فراهم می‌کند.

مرکز کنترل نیز به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کنترل‌های بیشتری به آن اضافه کنند که دسترسی به ویژگی‌ها و اقدامات مهم را آسان‌تر می‌کند.

SharePlay

قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه در SharePlay به‌روزرسانی شده و امکان ترسیم و نقاشی بر روی صفحه نمایش را فراهم می‌کند تا بتوانید به دیگران آموزش دهید که چه کاری را روی دستگاه خود انجام دهند.

ماشین‌حساب

اپل بالاخره اپلیکیشن ماشین‌حساب را به آیپد آورده است که از قابلیت Math Notes با اپل پنسل (قلم اپل) بهره می‌برد. با نوشتن عبارات ریاضی، ماشین‌حساب بلافاصله مسائل را حل می‌کند وقتی که علامت مساوی نوشته شود. این اپلیکیشن شامل توابع ماشین‌حساب علمی نیز هست و یادداشت‌ها را برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌کند.

توصیه: پیشنهاد می‌شود نرم‌افزارهای بتا را روی هیچ دستگاهی که برای کار به آن وابسته‌اید، نصب نکنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: AppleInsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر