coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

518 شکایت و 336 میلیارد تومان بدهی موبایل موسوی

سخنگوی قضایی در تشریح آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری موبایل استقلال ، اعلام کرد که 518 شکایت و 336 میلیارد تومان بدهی موبایل موسوی ثبت شده است.

روز 16 خردادماه بود که فرماندهی انتظامی استان مازندران اعلام کرد، مالک موبایل موسوی دستگیر شده است. همچنین مشخص شد که این فروشنده موبایل بیش از 300 میلیارد تومان کلاهبرداری است و در کنار کوروش کمپانی به جرگه بزرگترین کلاهبرداران تاریخ ایران پیوستند. در ادامه بازداشت وی، نماد اعتماد الکترونیک موبایل موسوی نیز ابطال شد تا امکان خرید اینترنتی از این فرشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که موبایل استقلال نیز مانند کوروش کمپانی کلاهبرداری کرده است ولی تا دریافت مدرک معتبر باید زمانی می‌گذشت. درنهایت کلاهبرداری این فروشنده آیفون 20 میلیونی آشکار و تصمیم نهایی برعهده مقامات قضایی خواهد بود. حال سخنگوی قوه قضایی از 518 شکایت و 336 میلیارد تومان بدهی موبایل موسوی خبر داده است.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با فروش آنلاین اکانت بازی همستر تلگرام

518 شکایت و 336 میلیارد تومان بدهی موبایل موسوی

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه درخصوص میزان کلاهبرداری و تعداد شکایات موبایل استقلال بیان کرد:

«متهم اصلی پرونده موبایل موسوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده است. موبایل موسوی ۶۸۸ میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده است و ۳۵۲ میلیارد تومان تعهد خود را انجام داده ولی نتوانسته ۳۳۶ میلیارد تومان از تعهدات خود را ایفا کند.»

جهانگیری همچنین بیان کرد که پرونده کلاهبرداری این فروشگاه موبایل فعلاً مراحل مقدماتی قرار داد.

518 شکایت و 336 میلیارد تومان بدهی موبایل موسوی

جهانگیز همجنین درخصوص آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری کوروش کمپانی گفت: «تا ۷۱۰۰ شاکی، با مطالبه ۲۰۰ میلیارد تومان شکایات خود را تقدیم دادسرا کردند و دادستان تهران دستور داد تا با شناسایی اموال و فروش آنها بتوان حقوق مال‌باختگان را تامین کرد.»

وی افزود:

«املاکی از متهم‌ در اصفهان شناسایی شده؛ تعدادی خودروی مدل بالا نیز در کیش و تعدادی خودرو در امارات شناسایی و توقیف شده است. ضمناً از طریق مراجع بین‌المللی و اینترپل نسبت به شناسایی و دستگیری متهم اقدام شده تا به کشور بازگردانده شود.»

بیشتر بخوانید:

آیا فکر می‌کردید که موبایل موسوی تا به این اندازه کلاهبرداری کرده باشد؟ به نظر شما نماد اعتماد الکترونیک می‌تواند مبنایی برای اعتماد به فروشگاه‌های اینترنتی باشد؟ منتظر دیدگاه‌های شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر