coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان [+ نحوه ثبت درخواست وام]

براساس اعلام رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان به 200 میلیون تومان افزایش یافته است. ثبت درخواست وام مستلزم طی مراحلی است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

وام ودیعه مسکن در حالت کلی برای سال 1403 افزایش داشته است. مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر تهران 200 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، دیگر شهرها 100 میلیون تومان و برای روستاها نیز 40 میلیون برای سال 1403 تومان شده است. حال طبق اعلام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان به 200 میلیون تومان (مبالغ قبلی 60، 90 و 120 میلیون تومان بوده است) رسیده و این یعنی یک دانشجوی متأهل می‌تواند به اندازه مستأجرین شهر تهران وام اجاره مسکن دریافت کند. مهلت ثبت‌ درخواست دریافت تسهیلات ودیعه مسکن دانشجویی چه زمانی است؟

بیشتر بخوانید: وام 100 میلیونی برای حواله داران پژو پارس ؛ طرح جایگزینی پارس با سورن پلاس XU7P

مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان 200 میلیون تومان شد

مسعود گنجی از افزایش مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلی در نیمسال جاری خبر داد و گفت:

مبالغ جدید وام برای ساکنین شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۱۵۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۱۰۰ میلیون تومان شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  ادامه داد: «دانشجویان متقاضی این وام می‌توانند نسبت به ثبت درخواست وام اجاره مسکن تا نهایت شنبه، 26 خرداد 1403 اقدام کنند.»

وی افزود:

«دانشجویان می‌توانند درخواست قبلی خود را رد کرده و درخواست با مبالغ جدید را با شرایطی که وجود دارد، ارائه کنند.»

وام ودیعه مسکن دانشجویان 200 میلیون تومان شد

نکته دیگری که تمامی متقاضیان وام ودیعه مسکن باید به آن توجه داشته باشند، شرایط ضمانت وام ودیعه مسکن است که با افزایش مبلغ آن در سال 1403، شرایط ضامن وام اجاره مسکن نیز تغییر کرده است.

مراحل ثبت درخواست جدید و انصراف از درخواست قبلی

دانشجویانی که پیش‌تر برای دریافت این وام اقدام کرده و تقاضای دریافت مبلغ جدید را دارند، می‌بایست ابتدا درخواست قبلی را رد و برای درخواست جدید مراحل زیر را دنبال کنند:

  • ابتدا فرد دانشجو باید به اداره رفاه دانشگاه مراجعه کرده و مستندات خود را برای بررسی به کارشناس مربوطه تحویل دهد
  • در مرحله بعدی دانشگاه درخواست کار برای رد وام را ثبت می‌کند
  • در صورتی که درخواست قبلی رد شد، دانشجو نمی‌تواند ارقام قبلی وام ودیعه مسکن دانشجویی را انتخاب کند. این ارقام پیش‌تر 60، 90 و 120 میلیون تومان بود.
  • در مرحله بعدی درخواست رد وام قبلی توسط کارشناس صندوق تأیید می‌شود
  • پس از رد درخواست وام قبلی، دانشجو باید درخواست مبلغ جدید وام را ثبت‌ کند. این کار بوسیله ارائه مستندات از جمله بارگذاری اجاره‌نامه مسکن و شرایط ضمانت (متناسب با مبلغ وام) انجام شده و تأیید می‌شود. تمامی مستندات توسط دانشگاه بررسی می‌شود.
  • در مرحله آخر نیز درخواست توسط دانشگاه تأیید و به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می‌شود تا مبلغ وام به حساب دانشجو واریز شود.

نکته: در صورتی که دانشجو برای مبلغ جدید به دانشگاه مراجعه نکند، به منزله عدم اشتیاق به دریافت مبلغ جدید بوده و همان مبلغ درخواستی قبلی به حساب وی واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیز تکراتو درخصوص شرایط دریافت وام اجاره مسکن دانشجویان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر