coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کاهش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی ؛ رکود در بازار فروش خودرو

اگر توجه کرده باشید، بازار خودرو هم‌اکنون در رکود است و طبق آمارهای رسمی با کاهش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار مواجه هستیم. آیا قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی هم کاهش یافته است؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی و همچنین کاهش 35 درصدی قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی خبر داد. وی همچنین در خصوص سود هنگفت واردکنندگان خودرو نیز گفته است که واردکنندگان، قیمت خودروهای وارداتی خود را بدون اینکه به قوانین توجه کرده و بدون اینکه نظارتی از سمت وزارت صمت و دیگر نهادهای ذی‌ربط صورت گیرد، با چندبرابر قیمت اصلی تعیین کرده و در بازار به فروش می‌رسانند.

تقریباً رکود در بازار خودرو را می‌توان از اوایل خردادماه حس کرد. این رکود در نتیجه کاهش قیمت دلار که تأثیر مستقیم بر قیمت خودرو دارد بوجود آمده است. فعلاً شرایط فروش خودرو خوب نیست و امیدواریم که قیمت دلار همین سیر نزولی را طی کند و خودرو نیز به سمت کاهشی شدن بیشتر پیش برود. این موضوع قطعاً می‌تواند بسیاری از مردم را خوشحال کرده و رویای خرید خودرو را برای جمعیت کثیری به حقیقت بدل کند. در ادامه مطلب با جزئیات کامل صحبت‌های رئیس اتحادبه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش نقد و اقساط محصولات کرمان موتور [+ جزئیات و قیمت]

کاهش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی

اسد کرمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو پایتخت ضمن شاره به کاهش قیمت خودرو در بازار بیان کرد: «اوضاع نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با کاهش قیمت دلار که منجربه کاهش قیمت خودرو شده است، خوب نیست.»

وی افزود:

« از ۱۵ خرداد تاکنون قیمت‌ها سیر ریزشی گرفته است و اکنون با کاهش ۳۵درصدی قیمت انواع خودروهای خارجی و کاهش ۲۵درصدی خودروهای داخلی مواجه هستیم.»

کرمی در ادامه ارزیابی خود را از تاثیر واردات خودرو در بازار تشریح کرد و گفت: «بازار همچنان راکد است و اقدام دولت به واردات خودرو و فراهم آمدن امکان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی به این دلیل که در شمار محدود صورت گرفته است، نتوانست آنچنان که باید تغییر مطلوبی در بازار ایجاد کند زیرا بازار خودرو برای متعادل شدن نیاز به عرضه گسترده‌تری دارد.»

کاهش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درخصوص موارد مؤثر ایجاد تعادل در بحث واردات خودرو بیان کرد:

«واردات خودرو نباید صرفاً بوسیله افراد حقیقی و حقوقی انجام شود. اگر بخواهیم بازار خوردو را به سمت تعادل بیشتری پیش ببریم، باید امکان واردات خودرو را برای افراد بیشتر و متنوع‌تری فراهم کنیم. این تعداد محدود نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای خودرو در کشور شود.

اسدی همچنین تصریح کرد: «واردکنندگان بدون نظارت وزارت صمت حواله خودروهای وارداتی را با هر قیمتی که می‌خواهند معامله می‌کنند و این امر نیز به نوبه خود بازار را به طور منفی متأثر می‌کند.»

کرمی همچنین در مورد قیمت خودروهای چینی گفت:

«متأسفانه خاطره حادثه جاده قم که در مورد یکی از محصولات مدیران خودرو اتفاق افتاده بود و به کاهش قیمت این خودروها انجامیده بود مشمول مرور زمان شده و کاهش قیمت این خودروها تداوم نداشته و مردم خیلی زود این اتفاق را فراموش کردند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص وضعیت بازار خودرو چیست؟ آیا شما نیز روند کاهشی قیمت خودرو را حس کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر