coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

زمان افزایش حقوق بازنشستگان ؛ پرداحت حقوق خردادماه همراه با همسان‌سازی

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد. طبق این خبر افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1403 به زودی اعمال خواهد شد. ضمناً حقوق خرداد قرار است به همراه مبلغ همسان‌سازی واریز شود.

مدتهاست که بحث افزایش حقوق بازنشستگان مطرح است و این قشر از جامعه هنوز نمی‌دانند که چه زمانی مبلغ افزایش حقوق واریز می‌شود. طبق آخرین خبرها که به نقل از یک نماینده مجلس شرح داده شده، زمان افزایش حقوق بازنشستگان از حقوق خردادماه خواهد بود. همچنین قرار بر این شده که حقوق خردادماه بازنشستگان به همراه مبلغ همسان‌سازی واریز شود.

افزایش حقوق بازنشستگان برای سال 1402 به میزان 20 درصد بود که این مبلغ بسیار کم و موجب اعتراض حقوق‌بگیران شد. از طرفی امسال این مبلغ نیز 20 درصد افزایش یافته که به میزان قبلی است، اما میزان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 40 درصد اعلام شده است. ضمناً طبق گفته قاضی‌زاده هاشمی، برای سالهای 1404 و 1405 میزان افزایش حقوق 30 درصد شده است.

بیشتر بخوانید: پرداخت حقوق بازنشستگان با متناسب‌سازی 40 درصدی از 31 خرداد اجرایی می‌شود

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری گفت: «منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه لحاظ شده و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.»

وی افزود:

«این مبحث بری شوری نگهبان ارسال شده و از خردادماه اجرایی می‌شود. میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری 40 درصد است ولی این مبلغ در سالهای 1404 و 1405 نهایتاً 30 درصد خواهد بود.»

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

به نقل از اقتصاد آنلاین؛ قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: «مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته، ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.»

این نماینده مجلس بیان داشت:

«آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است، ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب‌سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.»

صولت رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص گفته است که تاریخ اجرا شدن برنمه هفتم توسعه از اوایل سال 1403 خواهد بود و هرگونه اصلاح در احکام بازنشستگان از ابتدی سال اعمال می‌شود.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

واریز حقوق خردادماه بازنشستگان همراه با همسان‌سازی

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1403 موجب اعتراض این افراد شد. این در صورتی است که دولت سال گذشته نیز اعتراضاتپ بسیاری را در این زمینه به سمت خود دیده بود، اما در سال جاری بازهم به اعتراضات بازنشستگان توجه نکرده و همان مبلغ قبلی را در حقوق با 20 درصد افزایش لحاظ کرد.

احسان قاضی زاده هاشمی در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

«همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستان و زمان اجرایی شدن آن چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر