coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

باتری‌هایی که هوش مصنوعی مدیریتشان می‌کند 10% ظرفیت بیشتر و 25% عمر طولانی‌تر را ارائه می‌دهند

در دنیای امروز که فناوری هوش مصنوعی به همه جنبه‌های زندگی ما نفوذ کرده است، شرکت‌های Eatron Technologies و Syntiant با بهره‌گیری از تخصص‌های مشترک خود، یک سیستم مدیریت باتری مبتنی بر هوش مصنوعی (BMS) ایجاد کرده‌اند که عمر باتری را بهبود می‌بخشد.سیستم AI-BMS-on-chip با نظارت دقیق‌تر بر وضعیت سلامت باتری (SoH) و وضعیت شارژ (SoC) نسبت به سیستم‌های مدیریت باتری سنتی، قادر است 10 درصد ظرفیت اضافی از باتری استخراج کند و عمر باتری را تا 25 درصد افزایش دهد.


بیشتر بخوانید:


سیستم مدیریت باتری مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه عمل می‌کند؟

پردازنده NDP120 Neural Decision ساخت Syntiant، عملکرد باتری را به صورت لحظه‌ای تحلیل می‌کند، مشکلات احتمالی را زودتر شناسایی کرده و تصمیماتی برای جلوگیری از خرابی، افزایش ایمنی و بهینه‌سازی عملکرد باتری اتخاذ می‌کند.

پردازنده NDP120 برای ادغام آسان در کاربردهای موجود مدیریت باتری در الکترونیک مصرفی و تجاری طراحی شده است. با ادغام این سیستم در خود باتری، مسائل مربوط به اتصال، تاخیر و حریم خصوصی که در سیستم‌های مبتنی بر ابر وجود دارد، حذف می‌شود.

مالیک مونتوری، مدیر تجاری Syntiant، در این باره گفت:

“تراشه AI-BMS نیاز به مدیریت باتری در زمان واقعی و کارآمد را در کاربردهای مختلف برطرف می‌کند. این تراشه عمر، ایمنی و عملکرد باتری را بهبود می‌بخشد و این امر آن را برای هر چیزی از الکترونیک مصرفی تا وسایل نقلیه تجاری مناسب می‌کند.”

این سیستم AI-BMS-on-chip می‌تواند با افزایش برد و کاهش زمان نیاز به تعویض باتری‌ها برای صنعت خودروهای الکتریکی و هواپیماهای شخصی eVTOL، بسیار مفید باشد و در زمان صرفه‌جویی کند. این فناوری با قابلیت‌های پیش‌بینی‌کننده خود، می‌تواند خطر خرابی باتری در لحظات بحرانی، مانند زمانی که 200 فوت در هوا هستید و در حال بازگشت به خانه با Jetson خود هستید، را کاهش دهد.

باتری‌های لیتیوم-یونی معمولی معمولاً قبل از اینکه باتری شروع به کاهش کارایی کند و در بهترین حالت حداکثر عمری بین 500 تا 1000 چرخه شارژ دارند. سیستم AI BMS شرکت Eatron می‌تواند این عدد را به 625 تا 1250 چرخه افزایش دهد.

باتری‌های LiFePO4، که در کاربردهای خارج از شبکه و RV بسیار رایج شده‌اند، می‌توانند با یک BMS استاندارد تا 5000 چرخه شارژ را تحمل کنند. NDP120 می‌تواند این ارقام را به بیش از 6250 چرخه افزایش دهد.

Eatron این هفته در نمایشگاه The Battery Show Europe 2024 در اشتوتگارت، آلمان، فناوری AI-BMS-on-chip خود را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر