coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کلیات سند ملی هوش منصوعی تصویب شد [+ جزئیات]

عصر روز گذشته طی جلسه‌ای بالاخره سند ملی هوش منصوعی تصویب شد. در این جلسه دو مصوبه دیگر نیز نهایی و به تصویب اعضا رسید. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

در جریان جلسه روز گذشته اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که به سرپرستی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، بالاخره کلیات سند ملی هوش منصوعی به تصویب اعضای رسید. طی این چلسه مقرر شد که سازمان ملی هوش مصنوعی و همچنین شورای راهبردی هوش مصنوعی نیز تشکیل شود.

پس جلسه دیروز عصر سه مصوبه در خصوص هوش مصنوعی به دنبال داشته و این می‌تواند کشور را به سمت تکنولوژی‌های نوین رهسپار کند. لازم به ذکر است که سازمان ملی هوش مصنوعی وابسته به سازمان دیگری نیست و به صورت مستقل زیر نظر رئیس جمهور عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: Apple Intelligence چیست ؟ آنچه باید درباره هوش مصنوعی جدید اپل بدانید

تصویب کلیات سند ملی هوش منصوعی

در جلسه روز گذشته اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه مصوب در خصوص هوش مصنوعی شامل سند ملی هوش مصنوعی، تشکیل سازمان مستقل هوش مصنوعی و شورای عالی هوش مصنوعی شد. در این سند مقرر شد که ایران با دیدی 10 ساله به جمع 10 کشور برتر این تکنولوژی برسد.

براساس مصوبه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور راهبری، هماهنگی و نظارت بر سند ملی هوش مصنوعی، شورای راهبری، متشکل از وزرا و رؤسای دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین تعدادی از اشخاص حقیقی تشکیل خواهد شد.

تصویب کلیات سند ملی هوش منصوعی

ضمناً سازمان ملی هوش مصنوعی به عنوان یک سازمان مستقل فعالیت خود را زیر نظر رئیس جمهور آغاز خواهد کرد و اساسنامه و تأسیس این سازمان باید به تصویب شورای عالی انفلاب فرهنگی برسد.

اجرای این سند گام مهمی برای وصول به مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی، ارتقاء کیفیت حکمرانی و تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی است که می‌تواند منشأ تغییر و تحولات بزرگی برای کشور باشد.

در جلسه امروز شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی همچنین کلیات اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد تصویب و حسن رحیم‌پور ازغدی از سوی این شورا به عنوان رئیس این خانه انتخاب شد.

تصویب کلیات سند ملی هوش منصوعی

انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود.

تصویب کلیات سند ملی هوش منصوعی

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص توصیب سند ملی هوش مصنوعی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر