coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سرویس گوگل پادکست به خط پایان رسید؛ معرفی جایگزین Google Podcasts

با اعلام رسمی، سرویس گوگل پادکست از فردا رسماً تعطیل خواهد شد. این سرویس بیشترین میزان نصب و استفاده را در میان رقبای خود در اختیار داشت.

گوگل حدود 9 ماه پیش اعلام کرده بود که در سال 2024 سرویس گوگل پادکست را به علت گسترش برنامه «یوتیوب موزیک» تعطیل خواهد کرد. حال پس از گذشت این مدت، گوگل رسماً از تعطیلی این سرویس در تاریخ 23 ژوئن 2024 (3 تیرماه 1403) خبر داد. بدین ترتیب بهترین برنامه پادکست جهان از فردا جای خود را به «یوتیوب موزیک» خواهد داد. اما مسئله اینجاست که تکلیف پادکست‌های ذحیره شده کاربران چه می‌شود؟ گوگل به این سؤال نیز پاسخ داده است. برای اطلاع از جزئیات خبر سری به ادامه مطلب بزنید.

بیشتر بخوانید: قابلیت جستجوی صوتی به سرویس Circle to Search گوگل اضافه می‌شود

یویتیوب موزیک جایگزین سرویس گوگل پادکست شد

کاربران Google Podcasts از فردا دیگر به این سرویس محبوب دسترسی نخواهد داشت. به اعلام گوگل، قرار است از 3 تیرماه گوگل پادکست رسماً تعطیل شده و یوتیوب موزیک جایگزین آن شود.

یویتیوب موزیک جایگزین سرویس گوگل پادکست شد

یویتیوب موزیک جایگزین سرویس گوگل پادکست شد

گوگل مدتهاست که برای افزون ویژگی‌‌های مختلف به یوتیوب موزیک فعالت می‌کند. این سرویس خدمات گسترده‌تری در باب موزیک و صدا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Youtube Music در حقیقت می‌تواند یک سرویس استریم موسیقی باشد که در کنار آن از ویژگی‌ها و امکانات دیگری نظیر مطالعه کتاب پشتیبانی می‌کند.

طبق گفته میلاد نوری، فعال حوزه تکنولوژی، می‌توان اطلاعات پادکست‌های گوگل پادکست را به یوتیوب موزیک منتقل کرد. این امکان در تنظیمات گوگل پادکست گنجانده شده و یا می‌توانید پادکست‌ها را با فرمت OPML دانلود کنید.

پلتفرم Google Podcasts یک پلتفرم بدون فیلتر و رایگان بود که برای کاربرهای ایرانی بهترین اتفاق به حساب می‌آمد. اما یقیناً تجربه کاربری با یوتیوب موزیک به دلیل محدودیت‌های استفاده مانند این سرویس نخواهد بود. این در صورتی ست که کاربران دیگر کشورها بدون هیچگونه محدودیتی می‌توانند به سرویس جدید کوچ کنند.

اپلیکیشن گوگل پادکست، با +۵۰۰ میلیون نصب، پرنصب‌ترین برنامه شنیدن پادکست روی اندروید است.

یویتیوب موزیک جایگزین سرویس گوگل پادکست شد

گوگل به کاربرها پیشنهاد داده که می‌توانند به جای گوگل پادکست از یوتیوب موزیک استفاده کنند. اما مشخص نیست که این سرویس چقدر می‌تواند در بین کاربران محبوب شود و آیا محبوبیت پادکست گوگل را به دست خواهد آورد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تعطیلی گوگل پادکست چیست؟ آیا شما از از سرویس استفاده می‌کردید؟ لطفاً تجربیات خود را از کاربری گوگل پادکست با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر