coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تاکنون چه تعدادی وام ودیعه‌ مسکن پرداخت شده است؟

رییس کل بانک مرکزی در نشست امروز توضیحاتی را در خصوص عملکرد دولت سیزدهم ارائه داد. براساس اعلام وی تاکنون 494 هزار فقره وام ودیعه‌ مسکن پرداخت شده است.

محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در نشست مشترک با سخنگوی دولت که امروز در محل ریاست جمهوری برگزار شد، اعلام کرد متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم ۹ برابر متوسط رشد دهه ۹۰ بوده و رشد نقدینگی نیز از ۴۲.۸ درصد به ۲۴.۳ درصد رسیده است.

فرزین ادامه داد: «متوسط رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ (سال‌های ۱۳۹۱ تا پایان ۱۳۹۹) فقط نیم درصد بوده است. این در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم (از نیمه دوم ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) به ۴.۵ درصد افزایش یافته است. رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم نسبت به میانگین ۲۰ ساله کشور (۲.۷ درصد) هم بسیار بیشتر بوده است. همچنین متوسط رشد اقتصادی بدون نفت در دولت سیزدهم نسبت به دهه ۹۰ بیش از ۳ برابر و رشد بخش صنعت بیش از ۹ برابر شده است. همچنین رشد تشکیل سرمایه ثابت که در دهه ۹۰ منفی ۷.۱ درصد بود در دولت سیزدهم به مثبت ۶.۴ درصد رسیده است.»


بیشتر بخوانید:


وام ودیعه‌ مسکن

وی تصریح کرد: «نرخ رشد نقدینگی نیز از ۴۲.۸ درصد به ۲۴.۳ درصد رسیده که پایین‌تر از نرخ هدف‌گذاری بانک مرکزی (۲۵ درصد) است. در واقع دولت در زمینه اجرای سیاست‌های پولی، بانکی و ارزی موفق عمل کرده است.»

رئیس کل بانک مرکزی همچنین عنوان کرد: «در دولت شهید رئیسی هرچه به پایان نزدیک شدیم شرایط بهتر شده و تورم کاهش پیدا کرده است، تورم سالانه ۱۶ درصد و تورم نقطه‌به‌نقطه ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است. همچنین بر اساس محاسبات بانک مرکزی، نرخ ‎تورم نقطه به نقطه و نیز سالانه شاخص بهای مصرف‌کننده در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به شهریور ۱۴۰۰ به ترتیب به میزان ۱۹.۹ واحد درصد و ۱۶ واحد درصد کاهش داشته است. شاخص بهای سالانه تولیدکننده نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۸۲.۶ درصد بوده و هم اکنون با کاهش حدود ۵۲ واحد درصدی به ۳۰.۳ رسیده است.»

او در خصوص پرداخت وام ودیعه‌ مسکن به مردم توضیح داد: «نرخ رشد ناخالص داخلی در دولت شهید رئیسی ۴.۵ درصد بوده که از میانگین تمام دوره‌های قبل بسیار بالاتر است. میانگین رشد صنعت نیز در ده سال ۰.۷ بوده و در این دولت ۶.۵ درصد شده است. میانگین رشد مصرف خصوصی در ده سال منفی ۰.۳ بوده است در این دولت ۶.۳ شده است. میانگین رشد تشکیل سرمایه منفی ۷.۱ بوده ۶.۴ شده است. متغیرهای بخش واقعی اقتصاد در این دوران فاصله زیادی با گذشته دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص وام ودیعه‌مسکن چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر