coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

الزامی شدن ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات

ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد. براساس این قانون، تمامی قراردادهای معاملات در بنگاه‌های املاک باید در این سامانه ثبت شوند.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات رسماً اعلام کرد که از سوم تیرماه ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شده و تمامی بنگاه‌های املاک می‌بایست قراردادهای ملک را در این سامانه ثبت کنند. بدیهی‌ست که در صورت عدم پایند بدون به این قانون، مشاورین املاک متخلف جریمه خواهند شد. ضمناً هدف از اجرای این قانون ایجاد آرامش در بازار مسکن عنوان شده است. در ادامه با جزئیات کامل خبر همراه ما باشید.

راهنمای خرید تکراتو

بیشتر بخوانید: چطور در سامانه خودنویس قرارداد اجاره بنویسیم ؛ ثبت قرارداد خرید و فروش از خرداد 1403

ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد

یاسر دستمالچیان یادآور شد:

«از سوم تیر 1403 قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول لازم‌الاجرا شد. بر اساس این قانون، بنگاه‌های مشاور املاک موظفند همه قراردادهای خود را در سامانه املاک و مستغلات ثبت کنند، در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.»

ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد

وی هدف از اجرای این قانون را آرامش بخشیدن به بازار مسکن عنوان کرد و گفت: «تعویض پلاک، ثبت در مدارس، دریافت دسته چک و سایر خدمات وابسته به ثبت معاملات در این سامانه است.»

دستمالچیان تصریح کرد:

«بنگاه‌های مشاور املاکی که پروانه کسب دارند اما فاقد پروانه تخصصی هستند باید هرچه سریع‌تر نسبت به حضور در کلاس‌ها و گذراندن آزمون اقدام کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اجباری شدن ثبت معاملات در سامانه ذکر شده چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر