coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تغییر در نرخ کرایه تاکسی های برقی ؛ شورای شهر تهران وارد عمل شد

با گران پنداشتن نرخ کرایه تاکسی های برقی توسط شورای شهر تهران، سازمان تاکسی‌رانی می‌بایست برای بررسی دوباره با شورای شهر پایتخت مشورت کند.

2 هفته پیش بود که شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسی‌رانی نرخ کرایه تاکسی های برقی را اعلام کرد. وی در این خصوص گفت که رانندگان تاکسی‌های برقی مجازاند تا 80 درصد نسبت به رانندگان تاکسی‌های بنزینی از مسافر کرایه دریافت کنند. گفتن این سخنان به مذاق مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران خوش نیامد؛ وی بلافاصله اعلام کرد که نرخ کرایه تاکسی‌های الکتریکی غیرقانونی است.

حال به نظر می‌رسد که صحبت‌های چمران به ثمر رسیده و قرار براین شده که نرخ کرایه تاکسی‌های برقی با مشورت و هماهنگی شورای شهر تهران، دوباره بررسی شود. لازم به ذکر است که تاکسی‌های برقی صرفاً برای برخی مسیرهای پرتردد و شلوغ در نظر گرفته شده و رانندگانی که مالک تاکسی‌های برقی می‌شوند، باید ماهانه 17 میلیون تومان اقساط این خودروها را بپردازند. این بهانه‌ای شده است که سازمان تاکسی‌رانی، مجوز دریافت کرایه سنگین را به این رانندگان بدهد. جزئیات صحبت‌های جدید رئیس شورای شهر پایتخت را می‌توانید در ادامه مطلب دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: مدیر سازمان تاکسیرانی: تاکسی های برقی آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

نرخ کرایه تاکسی های برقی مورد بررسی قرار گرفت

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز جلسه شورای شهر پایتخت به میان خبرنگاران آمد و در تشریح مصوبات امروز شورای شهر بیان کرد: «در ابتدا چهار دستور جلسه مبنی بر گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران را داریم که به آن پرداخته خواهد شد و پس از آن نیز بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را اعضای شورا مورد بررسی قرار می‌دهند.»

وی افزود:

«در حوزه حمل و نقل کار کارشناسی بسیاری در کشور صورت گرفته و در شهرداری نیز طرح‌های مختلفی در مرکز مطالعات شهرداری تهران مورد مطالعه قرار گرفته است. به شکلی که چندین طرح به موضوع آلودگی هوا و ترافیک مربوط می‌شده که در آخرین آنها بحث ورود و خروج باغ به محدوده بازار بود که پیشنهاداتی هم من ارائه کردم و از نظر ترافیکی شیوه اقدامات در این محدوده مورد مطالعه قرار گرفته است به صورت کلی موارد مختلفی در این موضوع وجود دارد که باید از جوانب مختلف به آن نگاه کرد.»

نرخ کرایه تاکسی های برقی مورد بررسی قرار گرفت

مهدی چمران درخصوص نرخ کرایه تاکسی‌های برقی گفت: «در حال حاضر تاکسی‌های برقی 50 درصد بیشتر از تاکسی‌های معمولی از مسافر کرایه دریافت می‌کنند و این باید بررسی شود. ما نیز با سازمان تاکسی‌رانی صحبت کردیم تا نرخ‌های جدید با مشورت اعلام شود.»

رئیس شورای شهر تهران درخصوص احداث خط تراموا نیز توضیح داد:

«تراموایی به صورت آزمایشی و نمایشی برای تهران پیش‌بینی کرده‌اند که البته هدیه‌ای است از سوی شرکتی که خریدهای واگن و اتوبوس از آن صورت گرفته است. این تراموا به صورت چرخ لاستیکی آزمایشی کار خواهد کرد و اگر موفق باشد روی آن بحث و بررسی انجام خواهیم داد.»

ضمناً طبق گفته وی، قرار است واگن‌های جدیدی از کشور چین به ایران وارد شده تا در متروی تهران به کار گرفته شوند. چمران همچنین درخصوص افتتاح ترمینال شرق نیز گفت: «ساخت پایانه تقریباً تمام شده اما هنوز فروشگاه‌ها در این مجموعه تکمیل نشده است.» پس می‌توان نتیجه گرفت که فعلاً برای شروع به کار زمان مناسبی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بازنگری و بررسی دوباره نرخ کرایه تاکسی‌های برقی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر