coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جرم‌انگاری علیه سکوهای اینترنتی منتشرکننده آگهی جعلی مسکن

مدیرکل دفتر اقتضاد مسکن از جرم‌انگاری علیه سکوهای اینترنتی منتشرکننده آگهی جعلی مسکن خبر داد. این سکوها باید قبل از انتشار آگهی ملک احراز هویت را انجام دهند.

پیش‌تر به وفور شاهد انتشار آگهی‌های فیک و نادرست درخصوص فروش واحدهای مسکونی و غیره بودیم که نه تنها منجربه به اتلاف وقت بیشتر و بیهوده از کاربران می‌شد، بلکه گاهاً امکان کلاهبرداری و سرقت اموال نیز وحود داشت. پس از این اتفاقات ناخوشایند، تصمیم بر این شد که اتمامی املاک باید در پلتفرم‌های ایرانی احرازهویت شوند و اگر احراز ملکی انجام نمی‌شد، به منزله غیرواقعی بودن آن بود.

حال در راستای همین تصمیم، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از جرم‌انگاری علیه سکوهای اینترنتی منتشرکننده آگهی جعلی مسکن خبر داد و گفت که اگر ملکی توسط سایت‌های و سکوهای ایرانی احراز هویت نشود، آن سایت یا سکوی اینترنتی جریمه خواهد شد. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه


جرم‌انگاری علیه سکوهای اینترنتی منتشرکننده آگهی جعلی مسکن

براساس گفته ابوالفضل نوروزی، پیش‌تر مقرر شده بود که هرملکی قبل از انتشار در سایت‌های اینترنتی ثبت آگهی باید احراز هویت شود. بدین صورت که کدملی مالک و کدپستی ملک وی باید در سایت بارگذاری شده و یک کد رهگیری به شماره موبایل مالک ارسال می‌شد. پس از آن مالک باید به سایت مراجعه و کد را ثبت و آگهی را تأیید می‌کرد.

این قانون همجنان پابرجاست و حتی مفاد آن سختگیرانه‌تر از قبل شده است.

نوروزی ضمن اشاره به ساماندهی سکوهای اینترنتی برای انتشار آگهی‌های معاملات مسکن گفت:

«تصمیم مهمی گرفته شد این بود که هر ملکی در این سکوهای اینترنتی آگهی می‌شوند باید احراز هویت شوند به این ترتیب که هر آگهی باید با کد پستی و کد ملی مالک در این سایت‌ها بارگذاری شوند در نهایت با ارسال پیامک به مالک، باید مالک باید کد رهگیری را دریافت و با ثبت این کد و شماره آگهی را تأیید کند.»

جرم‌انگاری علیه سکوهای اینترنتی منتشرکننده آگهی جعلی مسکن

ظاهراً موارد بسیار زیادی از کلاهبرداری‌ها درباب اجاره یا فروش مسکنی که اصلاً وجود ندارد از مشتریان گزارش شده است. در این خصوص مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن توضیح داد: «قبل از ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن قرار بر این بود که این سکوها با اصالت‌سنجی و استعلام از سامانه املاک و اسکان آگهی‌ها را منتشر کند و هر آگهی که اصالت سنجی شد تیک تایید دریافت می‌کرد که این تیک برای مردم هم قابل مشاهده بود اما سکوهای همراهی نکردند و این ساز و کار به اجرا نرسید.»

ابوالفضل نوروزی تأکید کرد:

«اما پس از ابلاغ قانون سکوهای اینترنتی مکلف هستند که بابت هر آگهی معاملات خرید و فروش مسکن از سامانه املاک و اسکان استعلام بگیرند تا اصالت آگهی تایید شود و اگر آگهی جعلی و غیر واقعی منتشر شود بابت هر آگهی آن سکوی منتشر کننده ١٠٠ هزار تومان جریمه می‌شود که این رقم با افزایش تورم افزایش پیدا می‌کند. همچنین در تذکرهای بعدی مشمول جریمه‌ تعلیق‌های مدت‌دار می‌شوند که با ادامه روند تخلف آن سکو تا ١٠ سال امکان فعالیت و انتشار آگهی در آن صنف را نخواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط سکوهای اینترنتی در بحث مسکن چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر