coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پلیس فتا: توهین کنندگان به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی مجازات می‌شوند [+ فیلم]

رئیس پلیس فتا پاینخت به توهین کنندگان به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی هشدار داد که در صورت ارتکاب به این جرم، حتماً مجازات خواهند شد.

آتش انتخابات همیشه داغ و شعله‌ور بوده و خشک و تر را با هم سوزانده است. این روزها که همه درگیر انتخابات ریاست جمهوری 1403 هستند، افرادی سعی می‌کنند با شایعه‌پراکنی و انتشار اطلاعات غلط و نادرست، کاربران فضای مجازی را تحریک کرده و فضایی ناسالم ایجاد کنند. در کنار این موارد، موارد زیادی از اهانت، تهمت و افترا نیز توسط این افراد ایجاد می‌شود.

در این خصوص و بنابر اخطار صریح رئیس پلیس فتا، توهین کنندگان به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی مجرم بوده و در صورت مشاهده اقدام قانونی صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: تمدید بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات ؛ نحوه دریافت 10 گیگابایت اینترنت هدیه

مجازات توهین کنندگان به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی

سرهنگ معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران در یک برنامه تلویزیونی درخصوص شایعات منتشر شده انتخاباتی در فضای مجازی گفت: «افرادی به صورت نخواسته شروع به شایعه‌پراکنی و تهمت و افترا علیه نامزدهای انتخاباتی می‌کنند، قطعاً مجرم هستند و با آنها برخورد خواهد شد.»

مجازات توهین کنندگان به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی

وی افزود:

«خط مشی و راهبردی اصلی پلیس منطبق بر قانون است و ما وظیفه داریم آنچه که در قانون گفته شده به عمل ببندیم. به کانال‌هایی که شروع به تهمت و افترا به نامزدهای ریاست جمهوری می‌کنند که بسیاری از آنها یک شبه راه‌اندازی شده و حتی  قبلاً خدمات دیگری از جمله فروش لباس و غیره ارائه می‌دادند، به صورت ناگهانی تغییر تاکتیک داده و علیه یک نامزد انتخاباتی یک سری محتوا را منتشر کرده‌اند هشدار می‌دهیم.»

سرهنگ گودرزی بیان کرد: «اینگونه محتواها گاهاً دروغ بوده و جرم‌انگاری شده است و ما این موارد را نیز در گردونه رصد خود قرار داده و اقداماتی جدید دراین خصوص انجام خواهیم داد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بازار داغ شایعات و تهمت‌پراکنی علیه چهره‌های شاخص کشوری در ایام انتخابات چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر