coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سری پیکسل 9 گوگل برخلاف نسل‌های قبلی به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز می‌شود

بالاخره در سری پیکسل 9 گوگل از شر اسکنر اثر انگشت اپتیکال راحت می‌شویم. گوگل قصد دارد که در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود از اسکنر اولتراسونیک استفاده کند.

به دنبال نارضایتی که کاربران از عملکرد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر سری پیکسل 6 داشته‌اند، به نظر می‌رسد که گوگل در حال ایجاد تغییرات مثبتی در سری پیکسل 9 است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اسکنر اولتراسونیک در سری پیکسل 9 گوگل

بر اساس گزارشی که توسط Android Authority منتشر شده، در گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو گوگل اسکنر اثر انگشت نوری (اپتیکال) با اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک جایگزین خواهد شد. با این حال، انتظار می‌رود که در پیکسل 9 پرو فولد همان حسگر خازنی جانبی حفظ شود.

سری پیکسل 9 گوگل

فناوری اثر انگشت اولتراسونیک از امواج صوتی برای ترسیم اثر انگشت کاربران استفاده می‌کند. این روش چندین مزیت نسبت به حسگرهای نوری موجود در پیکسل‌های فعلی دارد.

برای مثال، بر خلاف سنسورهای نوری که به نور متکی هستند و با وجود محافظ‌های صفحه نمایش با مشکل مواجه می‌شوند، حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند بازتولید دقیق‌تری از برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های اثر انگشت کاربران ایجاد کنند و این مسئله منجر به باز شدن سریع‌تر و مطمئن‌تر قفل صفحه می‌شود.

گفته می‌شود که سنسور اولتراسونیک در نظر گرفته شده برای سری Google Pixel 9، کوالکام 3D Sonic Gen 2 (QFS4008) است. این سنسور که در سال 2021 معرفی شده، مساحت بزرگ‌تری (8 در 8 میلی‌متر) را در مقایسه با نسل قبلی پوشش می‌دهد. بنابراین، داده‌های بیومتریک بیشتری برای دقت بهتر ضبط می‌شود و متعاقبا باز کردن قفل صفحه برای کاربران آسان‌تر خواهد شد.

علاوه بر این، ادعا می شود که عملکرد سنسور QFS4008 سریع‌تر از سنسورهای قبلی است، به خصوص زمانی که انگشتان خیس هستند. همان‌طور که می‌دانید یکی از مشکلات اساسی سنسورهای نوری، عملکرد پایین هنگام استفاده با دستان خیس است. به طور کلی، QFS4008 همان سنسوری است که در Galaxy S24 Ultra به کار گرفته شده و تا به امروز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

تصمیم گوگل برای استفاده از فناوری اولتراسونیک تعجب‌آور نیست. چرا که از زمان معرفی Pixel 6، کاربران گزارش‌های زیادی درباره عملکرد نامناسب سنسور زیر نمایشگر داده‌اند. به خصوص اینکه این سنسور در مقایسه با اسکنر Pixel Imprint که در پنل پشت مدل‌های قبلی نصب شده بود، حرفی برای گفتن نداشت. با اینکه گوگل سعی کرد در Pixel 6a عملکرد سنسور را بهبود بخشد، اما همچنان محدودیت‌هایی مانند عدم شناسایی اثر انگشت وجود داشتند.

در واقع مسئله‌ای که عجیب است تاخیر در پذیرش فناوری اولتراسونیک است. خوشبختانه، امکان باز کردن قفل با چهره در سری پیکسل 8 فراهم شده که به خوبی کار می‌کند و نارضایتی‌ها را کاهش داده است. با این حال، بازگشایی قفل با چهره هم محدودیت‌هایی دارد.

تکیه به دوربین جلو برای باز کردن قفل می‌تواند در شرایط‌های خاصی مانند نور کم مشکل‌ساز باشد، به همین دلیل گوگل به جایگزین بهتری مانند حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره استفاده از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در سری پیکسل 9 گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر