coinex
otetmarket
propification.com

راه های پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و تب دنگی

تب دنگی بیماری جدیدی است که از یک ماه پیش وارد کشور شده.طی چند وقت اخیر احتمال ابتلا به این بیماری موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است.اکنون دانشیار گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه های پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و تب دنگی را اعلام کرده است.

تب دنگی بیماری جدیدی که این روزها خبر شیوع آن موجب نگرانی کاربران شده،با علائمی مانند تب بالا، سردرد شدید، درد پشت چشم، درد عضلات و مفاصل، تهوع و بثورات پوستی، خونریزی از لثه یا سایر قسمت‌های بدن همراه است.


بیشتر بخوانید:

پشه تب زرد⁩، ناقل این بیماری عفونی است که یک بیماری ویروسی محسوب می‌‌شود و به آن تب استخوان‌شکن هم می‌گویند.اکنون شبنم طهرانی دانشیار گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چند توصیه کلیدی برای پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و تب دنگی ارائه داده است.

او در این باره می‌گوید:«پشه ماده با گزش، انسان را آلوده می‌کند، این پشه برخلاف پشه مالاریا در طول روز به خصوص اوایل صبح و نزدیک غروب قبل از تاریک شدن هوا انسان را می‌گزد.»

وی در ادامه برای پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و تب دنگی راه کارهایی که در ادامه باهم مرور می‌کنیم را به کاربران توصیه کرد:«

۱. پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار بلند و جوراب، در زمان سفر به مناطق همه گیری بیماری

۲. استفاده از کرم یا مواد دافع حشرات بر مناطق پوست که با لباس پوشیده نمی‌شوند

۳. استفاده از پشه بند در صورت استراحت در فضای باز

۴. نصب توری روی درب و پنجره

۵. تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف محتوی آب گلدان‌های شیشه‌ای، ظروف زیر گلدان و ظروف آب پرندگان و حیوانات

۶. تعبیه در روی ظروف حاوی آب مانند تانکر

۷. جلوگیری از تجمع آب راکد در زباله‌ها و ضایعات جامد

بیشتر بخوانید: 

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر