coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آغاز فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده ؛ اعطای خودرو با تسهیلات [+ لینک ثبت نام]

فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده صادر شد. براساس این فراحوان، افرادی که سن خودرو آنها حداقل 20 سال است، می‌توانند از شرایط جایگزینی استفاده کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل از آغاز فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده خبر داد و گفت همه افراد واجد شرایط می‌توانند درخواست جایگزینی خود را در سایت این سازمان ثبت کنند. برای این افراد دو شرایط جایگزینی خودرو شامل طرح‌های ویژه خودروسازان یا اعطای تسهیلات برای جایگزینی خودرو وجود دارد و متقاضیان خود می‌توانند یکی از طرح‌های ویژه را انتخاب کنند. برای این کار نیاز است که در سامانه مربوطه اطلاعات خود، خودرو و دیگر بخش‌ها را تکمیل کنید. ضمناً حداقل سن خودرو در این طرح 20 سال است. برای اطلاع از جزئیات طرح ادامه مطلب را دنبال کنید.


بیشتر بخوانید:


فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده آغاز شد

متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده از امروز شنبه، 23 تیرماه 1403 می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نوسازی حمل و نقل درخواست خود را ثبت کنند.

در این خصوص مهدی سالاریه، رئیس سازمان نوسازی حمل و نقل گفت: «متقاضین از امروز می‌توانند در سایت سازمان به نشانی nhk.ir مراجعه کرده و درخواست خود را برای طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات نوسازی خودرو ثبت کنند.»

وی به شرح فراخوان پرداخت و بیان کرد:

«مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها بجز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در بخش “فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده” با وارد کردن اطلاعات خود و خودرو فرسوده‌یشان از بخش “ثبت نیازمندی‌ها” نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند.»

فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده آغاز شدیس راهنمایی و رانندگی کشور: 47 درصد از وسیل نقلیه فرسوده هستند

مهدی سالاریه اضافه کرد: «متقاضیانی که ثبت کرده‌اند، با توجه به شرایط و طرح انتخابی به مرور خودرو فرسوده‌شان اسقاط و در صورت درخواست با فراهم شدن تسهیلات لازم خودرو جایگزین دریافت می‌کنند.»

مهدی سالاریه در خصوص سن فرسودگی انواع خودروها نیز توضیح داد:

«بر اساس آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای شخصی بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی ۲۰ سال، هیبریدی ۲۳ سال و برقی ۲۵ سال است. همچنین این سن برای خودروهای عمومی بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی ۱۲ سال، هیبریدی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال است.»

رئیس سازمان نوسازی حمل و نقل حداقل سن مجاز برای مینی‌بوس و اتوبوس را نیز شرح داد. وی گفت: « همچنین سن فرسودگی مینی‌بوس‌های دیزلی ۱۲ سال، پایه گازسوز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوس‌های برون‌شهری ۱۵ سال و اتوبوس‌های درون‌شهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال تعیین شده است.»

سالاریه درخصوص سن فرسودگی خودروهای باری و موتورسیکلت‌های کاربراتوری، انژکتوری و برقی گفت:

«سن فرسودگی انواع وانت ۱۵ سال، کامیون، کامیونت و کشنده ۲۵ سال و موتورسیکلت‌های بنزینی کاربراتوری ۶، بنزینی انژکتوری ۱۲ و برقی ۱۵ سال است.»

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در پایان تصریح کرد: بر اساس همین آیین‌نامه، آن دسته از خودروهای فرسوده که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت‌نام کرده و برای اسقاط، اعلام آمادگی کرده‌اند، حداکثر تا 5 سال و زمان ایجاد شرایط لازم و اعطای تسهیلات مزبور از طریق سامانه از محدودیت‌های مربوط به خودروهای فرسوده، موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶، مستثنی هستند. این دسته از خودروها به پلیس راهور معرفی می‌شوند تا از سال آینده توسط سامانه‌های پلیس جریمه و اعمال محدودیت تردد نشوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شرایط نوسازی خودروهای فرسوده و اعطای تسهیلات نوسازی خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر