coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کاهش کرایه تاکسی های برقی در گرو دولت ؛ یارانه دولت به رانندگان

سرپرست سازمان تاکسی‌رانی به این موضوع اشاره کرد که برای کاهش کرایه تاکسی های برقی دولت باید دست به کار شده و به رانندگان این تاکسی‌ها یارانه بدهد.

حدود 4 هفته پیش سرپرست سازمان تاکسی‌رانی گفت که کرایه تاکسی‌های اینترنتی به میزان 50 درصد بیشتر از دیگر تاکسی‌هاست و رانندگان آنها مجاز به دریافت این مبلغ بیشتر هستند. پس از آن، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت که افزایش نرخ تاکسی‌های برقی غیرقانونی است و سازمان تاکسی‌رانی می‌بایست برای تعیین نرخ با شورای شهر مشورت کند.

این زد و خورد تا 4 روز پیش ادامه داشت و مشخص شد که زور شورای شهر به سازمان تاکسی‌رانی نرسید و این سازمان نرخ کرایه تاکسی‌های الکتریکی را 50 درصد بیشتر از تاکسی‌های با سوخت فسیلی تعیین کرد.

حال سرپرست سازمان تاکسیرانی گفته است که برای کاهش کرایه تاکسی های برقی دولت باید دخالت کند و بخشی از هزینه‌های رانندگان خودروهای برقی را به صورت یارانه به آنها بپردازد. وی پیش‌تر گفته بود که این رانندگان ماهانه 17 میلیون تومان قسط وام تاکسی‌های برقی را می‌پردازند و به دلیل اینکه مدام در مسیرهای پرتردد و شلوغ رفت و آمد خواهند کرد، می‌توانند کرایه‌ای بیشتر از مسافران دریافت کنند. جزئیات صحبت‌های جدید شادی مالکی را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: تغییر در نرخ کرایه تاکسی های برقی ؛ شورای شهر تهران وارد عمل شد

کاهش کرایه تاکسی های برقی با پرداخت یارانه به رانندگان

به نقل از تسنیم؛ شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی کشور بیان کرد: «نرخ تاکسی‌های برقی به میزان 30 درصد کمتر از نرخ مصوب شورای شهر تهران ابلاغ شده است.»

وی افزود:

«به دلیل اینکه تاکسی‌های برقی، خودروی با کیفیت بالا محسوب می‌شوند، طبق مصوبه شورای شهر تهران می‌توانند تا 80 درصد افزایش نرخ (نسبت به تاکسی‌هایی که سوخت فسیلی دارند) داشته باشند اما برای رفاه حال شهروندان اجازه این میزان افزایش نرخ را ندادیم و رانندگان تاکسی‌های برقی مجاز به افزایش حداکثر 50 درصد نرخ کرایه هستند!»

کاهش کرایه تاکسی های برقی با پرداخت یارانه به رانندگان

مالکی ضمن اشاره به فعالیت چرخشی تاکسی‌های برقی در مسیرهای پرترافیک و پرتردد مانند فرودگاه‌ها، ترمینال، راه‌آهن و غیره گفت: «افزایش نرخ کرایه فقط مختص به تاکسی‌های الکتریکی است که به صورت گردشی در شهر تردد دارند.»

سرپرست سازمان تاکسی‌رانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری با سختی‌های زیادی زمینه ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان را فراهم کرده اما افزایش نرخ کرایه آنها منجر به استفاده قشر خاصی از تاکسی‌های برقی خواهد شد، گفت:

«با توجه به اینکه تاکسی‌ها، یارانه دولتی بابت نرخ کرایه دریافت نمی‌کنند و تاکسیران‌هایی که متقاضی خودروی برقی هستند در راستای سیاست‌های دولت و شهرداری در جهت حرکت به سوی هوای پاک قدم بر می‌دارند و هزینه بیشتری برای خرید خودروی خود پرداخت می‌کند، با توجه به مصوبه شورا می‌توانند درصدی افزایش قیمت در نرخ کرایه داشته باشد.»

وی همچنین گفته است که این افزایش کرایه فقط برای تاکسی‌های برقی است و دیگر تاکسی‌ها هیچگونه افزایش نرخی را نخواهند داشت.

شادی مالکی ادامه داد: «سالهای گذشته که تاکسی‌هایی از برندهای سرشناس خارجی مانند تویوتا و هیوندای به ناوگان تاکسیرانی الحاق شدند نیز افزایش نرخ کرایه برای آنها درنظر گرفته شد.»

کاهش کرایه تاکسی های برقی با پرداخت یارانه به رانندگان

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به جای حمایت از رانندگان از طریق کرایه‌ها امکان پرداخت مبلغی به عنوان یارانه از سوی شهرداری وجود ندارد تا مانع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌های برقی شویم؟ اظهار کرد:

«اگر بخواهیم خودرو‌های برقی در شهر افزایش یابد و به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم به حمایت دولت نیاز است که می‌تواند از طریق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پیشنهاد سرپرست سازمان تاکسیرانی به دولت برای کاعش نرخ کرابه تاکسی‌های برقی چیست؟ آیا دولت یارانه‌ای برای رانندگان تاکسی‌های برقی درنظر گرفته است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر