coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آیفون 17 از تراشه 2 نانومتری TSMC استفاده نخواهد کرد

آیفون 17 هنوز معرفی نشده، اما اخبار و شایعات پیرامون آن پیش از رونمایی از آیفون 16 شروع شده است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که آیفون 17 با تراشه 2 نانومتری TSMC عرضه شود. اما بر اساس اطلاعات جدید، این امر به دلیل محدودیت‌های تکنولوژیکی ممکن نخواهد بود.این خبر از سوی یک منبع معتبر در ویبو با نام “Mobile chip expert” منتشر شده است که ادعا می‌کند تراشه‌های 2 نانومتری تا پایان سال 2025 آماده تولید انبوه نخواهند بود. همچنین این منبع اشاره کرده که تراشه‌های 2 نانومتری تا زمان عرضه سری آیفون 18 در دسترس نخواهند بود. به این ترتیب، آیفون 17 همچنان از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


تراشه 2 نانومتری TSMC تا پایان سال 2025 آماده تولید انبوه نخواهند بود

شرکت TSMC قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری را از سال آینده آغاز کند، اما چندین رسانه تایوانی گزارش داده‌اند که این شرکت در حال تسریع فرآیند تولید برای اطمینان از خروجی پایدار برای تولید انبوه است.

لازم به ذکر است که اپل یکی از مشتریان اصلی این تولیدکننده قراردادی است و بخش بزرگی از ظرفیت تولید TSMC برای تراشه‌های سیلیکون اپل و تراشه‌های موبایل اشغال می‌شود. برای مثال، در سال 2023، اپل تمام تراشه‌های 3 نانومتری TSMC را برای تولید آیفون، آیپد و مک دریافت کرد.

مزایای فرآیند 2 نانومتری TSMC

فرآیند 2 نانومتری TSMC انتظار می‌رود که افزایش سرعت 10 تا 15 درصدی در همان مصرف توان یا کاهش مصرف توان 25 تا 30 درصدی در همان سرعت نسبت به تراشه‌های ساخته شده با فرآیند 3 نانومتری این شرکت فراهم کند.

مزایای فرآیند 2 نانومتری TSMC
پردازنده 2 نانومتری TSMC تا آیفون 18 پرو وارد بازار نخواهد شد

مقایسه تراشه‌های فعلی

تراشه A17 Pro فعلی (که در مدل‌های آیفون 15 پرو استفاده می‌شود) با فرآیند 3 نانومتری نسل اول شرکت ساخته شده است. در مقابل، تراشه جدیدتر M4 (که در آیپد پرو 2024 استفاده می‌شود) با استفاده از فرآیند 3 نانومتری نسل دوم ساخته شده است.

آیفون 16 و تراشه A18

در مورد سری آیفون 16، کدهای موجود در iOS 18 تایید کرده‌اند که هر چهار مدل از تراشه A18 نسل بعدی بر اساس فرآیند 3 نانومتری نسل دوم استفاده خواهند کرد. این تغییر نسبت به چند نسل گذشته است که اپل از تراشه نسل قبلی در مدل‌های غیر پرو استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر