coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کلاهبرداری به بهانه دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب

شیادان و افراد منفطت‌طلب این بار به بهانه دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب سعی در فریب عوام دارند. ماجرا از چه قرار است؟

لینک‌های حاوی بدافزارهای مخرب و خانه‌مان‌سوز روزبه‌روز درحال افزایش است و به نوعی شگرد شیادان را نشان می‌دهند. یک روز به بهانه بسته اینترنت دولت، روز دیگر به بهانه بسته‌های معیشتی و امروز نیز به بهانه دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب که این دیگر واقعاً نوبر است.

ظاهراً تعداد زیادی شکواییه به پلیس فتا سوق داده شده که در ارتباط با بسته‌های معیشتی از سمت رئیس جمهور منتخب مردم است. پیامک‌هایی که هدفی جز آلوده کردن گوشی و کامپیوتر شما و خالی کردن حساب بانکی‌تان ندارند. در این خصوص پلیس فتا هشدار داده است که جزئیات آن را در ادامه مطلب منتشر کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید:


کلاهبرداری به بهانه دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب

سرهنگ رامین پاشایی، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا بیان کرد: «طبق رصد فضای مچازی توسط پلیس فتا و شکایات واصله قضایی به ما و همچنین گزارش‌های مردمی مشخص شد که این بار شیادان و مجرمان سایبری به بهانه دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب از هموطنان با ارسال پیامک‌های حاوری لینک‌های مخرب اخاذی کرده‌اند.»

پاشایی با اشاره با شگرد کلاهبرداران در ارسال پیامک‌های حاوری لینک‌های مخرب، گفت:‌

«این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم به هموطنان داده‌ شده است. خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.»

کلاهبرداری به بهانه دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا افزود: «اما متاسفانه همچنان در مواردی شاهد فریب خوردن تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده‌های قضایی در این خصوص نیز هستیم. از این رو لازم است که هموطنان گرامی همواره باید آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند. در مواردی حتی چنین پیام‌هایی با سواستفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می‌شود که به این موارد هم نباید توجه کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص رواج کلاهبرداری‌های پیامکی چیست؟ به نظر شما برای رهایی از این دام باید چکار کرد؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر