coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قطعی گسترده مایکروسافت اکنون پایانه‌های Apple Pay را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است

قطعی گسترده مایکروسافت سیستم‌های ویندوز را در سراسر جهان از کار انداخته است. در حالی که سیستم‌های اپل تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، برخی فروشگاه‌ها قادر به استفاده از پایانه‌های خود برای پذیرش Apple Pay نیستند.این مشکل تنها به سیستم‌های ویندوز محدود شده، اما به دلیل گستردگی آن، بسیار بدتر از قطعی‌های قبلی مایکروسافت است. بر اساس گزارش‌ها، خطوط هوایی آمریکایی، دلتا و یونایتد تمامی پروازهای خود را زمین‌گیر کرده‌اند. همچنین، شبکه‌های تلویزیونی مانند MTV، VH1، CMT، Sky News و ABC News استرالیا از دسترس خارج شده‌اند.


بیشتر بخوانید:


قطعی گسترده مایکروسافت به پایانه های Apple Pay رسید

آنچه که مستقیماً کاربران اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گزارش‌هایی است که نشان می‌دهند سوپرمارکت‌ها در سراسر جهان با مشکلاتی در پذیرش Apple Pay و سایر پرداخت‌های بدون تماس مواجه شده‌اند. این مشکل به دلیل استفاده آن‌ها از پایانه‌های مبتنی بر ویندوز است. اما هنوز مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است و چرا همه کاربران تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

علت این قطعی به‌روزرسانی نرم‌افزاری توسط شرکت امنیتی Crowdstrike بوده است. این شرکت در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده که این مسئله ناشی از یک مشکل در به‌روزرسانی بوده و “این یک حادثه امنیتی یا حمله سایبری نیست.”

Crowdstrike در بیانیه خود اعلام کرده است: “CrowdStrike به‌طور فعال با مشتریانی که تحت تأثیر نقص موجود در یک به‌روزرسانی محتوایی برای میزبان‌های ویندوز قرار گرفته‌اند، همکاری می‌کند.” همچنین تاکید شده است که میزبان‌های مک و لینوکس تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

این شرکت افزوده است: “مشکل شناسایی و جداسازی شده و یک رفع اشکال پیاده‌سازی شده است.”

Crowdstrike زمان‌بندی دقیقی برای اعمال کامل این رفع اشکال در سراسر جهان ارائه نداده است. در حال حاضر، این مشکل ادامه دارد و در زمان نگارش این خبر، قطعی‌هایی در Apple Pay مشاهده شده است که احتمالاً به همین دلیل است.

بیشتر بخوانید:

منبع: appleinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر